Ja,mijn ouders hebben altijd gespaard voor mij en mijn zusje Zij hebben dit gedaan om bijv eventuele studiekosten of tienerzwangerschap te ondervangen ( waar die ouders van mij al geen rekening mee hielden ). Uiteindelijk hebben mijn ouders door gespaard tot ik het huis uitging en ondertussen had ik zelf ook al aardig gespaard op deze rekening,dus met een goed gevulde rekening het huis uitgegaan.
Nee maar ik ben ook helemaal niets tekort gekomen! Ik spaar wel voor onze dochters maar niet heel veel. Het moet een opstartje zijn.
Ja. Ik heb van mijn ouders mijn rijbewijs gekregen. Ook hebben zij zolang ik studeerde de huur van mijn appartement betaald. Samen met mijn opa's en oma's hebben ze ook nog een spaarrekening onderhouden, waar een leuk bedrag op stond/staat. Nog steeds krijg ik trouwens elke maand een bedrag van mijn ouders. En ik wil ook sparen voor mijn kinderen, vind ik leuk.
Ja, ik heb ook mijn rijbewijs gekregen en mijn studie is betaald, en toen ik het huis uit ging kreeg ik een leuk zakcentje mee.
Aanvankelijk wel, maar helaas hebben wij al onze bezittingen kwijtgeraakt toen ik 11 was. De jaren daarna was het een kwestie van overleven en leren vechten voor je toekomst. Deze normen en waarden waren achteraf veel meer waard dan al het geld van de wereld. Ik heb mijn studie, rijbewijs en uitzet zelf betaald.
Ja. En wij doen nu hetzelfde voor onze dochter en broer/zus. Ik heb er mijn rijbewijs, studie (niet afgemaakt) en een deel van mijn uitzet van kunnen betalen. Of eigenlijk mijn ouders..
Nee vanaf mijn 18de alles zelf moeten betalen: huur, levensmiddelen, zorgverzekering, studie en rijbewijs. Mijn ouders hebben het dan ook niet breed en kunnen niet goed met geld omgaan. Voor onze kinderen hebben we een rekening geopend met 500 start bedrag en er word elke maand 15 op gestort totdat ze 16 zijn. Hopelijk staat er dan een mooi bedrag op om hun studie te betalen.
Zowel mijn ouders als mijn opa en oma hadden een klein bedrag gespaard. Bij elkaar was het iets van bijna 1.000,- en dat heb ik in mijn huis gestoken. Verder hebben mijn ouders mijn rijlessen en eerste keer afrijden betaald. Alle verdere lessen en mijn HBO-opleiding heb ik zelf betaald. Daar was geen geld voor.
Er gespaard door mijn ouders voor mij maar niet echt een vetpot maar wel iets. Bij onze dochter gaat er maandelijks 60 euro naar haar spaar. Evt rijbewijs of studie willen we als het mogelijk is apart voor haar betalen zodat ze echt een mooi startkapitaaltje heeft als ze op haar eigen gaat wonen ooit
mijn opa en oma hadden aandelen in een fonds voor ons gestoken. Toen mijn oma overleed kwamen deze vrij, daarnaast hadden ze ook een spaarrekening, net als mijn ouders... Verder heb ik mijn studie en rijbewijs gekregen van ze. Ik heb het geluk gehad dat mijn familie dit kon veroorloven. Verder heb ik nu ook het nalatenschap van mijn moeder.
Mijn vader heeft m'n school betaald, en de stalling van m'n paard tot m'n 18e. Heb daarna alles zelf betaald, ook kamer huur e.d. Kreeg wel nog af en toe wat contant van m'n vader! Nu is het andersom. Hebben m'n pa een tijd onderhouden en stoppen m ook wel eens wat toe. Van m'n moeder en stiefvader krijgen we vaker cadeaus voor Norah. Vanaf m'n 13e heb ik bijbaantjes en was heel trots toen ik m'n eerste eigen autootje kon kopen! Voor Norah hebben we gelijk een spaar rekening geopend.
Mijn ouders hadden voor elk van de kinderen een spaarrekening waar we zelf niet bij konden. Deze kregen we bij het uit huis gaan, zodat we daar een gedeelte vd inboedel van konden kopen. Verder de 1e 10 lessen van mijn rijbewijs als ik tot mijn 18e niet rookte. Van mijn oma (en vroeger ook opa) krijgen we vaak iets tussendoor als we op bezoek komen of op vakantie gaan, ook hartstikke lief. Hier wordt ook gespaard voor de kinderen.. Elke maand een vast bedrag.. Zien tegen die tijd wel waar het voor gebruikt wordt, hetzij studie, hetzij inboedel..
Ja, en hetzelfde doe ik voor beide kinderen Ik wil gewoon dat ze een leuke cent hebben om later hun huisje in te richten en daar sparen we iedere maand voor net als mijn ouders bij mij gedaan hebben. Ook sparen mijn ouders nu ipv voor mij voor onze 2 kids Mijn man heeft overigens niks meegekregen van thuis uit.
Mijn ouders spaarden een tientje per maand voor ons. Hebben tijdens onze studies collegegeld en boeken betaald en de rest moesten we zelf doen. Ik zat op kamers en werkte er dus (veel) bij om alles te kunnen betalen. Spaargeld mochten we gaan gebruiken na onze studie, en heb ik besteed aan noodzakelijke inrichting voor m'n eerste echte huis, (flat ). Mijn schoonouders deden dit niet voor de kinderen, maar was financieel ook niet haalbaar. Weet niet of ze dat wel hadden gedaan als het wel haalbaar was geweest. Mijn man had dan wel weer een flinke aanvullende beurs, die heb ik nooit gehad. Wij sparen voor de kinderen ook weer een tientje per maand en wat mij betreft gaat het ongeveer net zoals mijn ouders dat gedaan hebben, beetje afhankelijk van hoe eea tegen die tijd geregeld is met studiebeurs en wat ze willen en kunnen gaan studeren
Niet specifiek gespaard, maar ik kreeg mijn rijbewijs en collegegeld werd betaald. De rest heb ik zelf voor gewerkt. Prima, dit hoop ik ook mijn kinderen te kunnen bieden.
Nee, mijn ouders hadden toen ik jonger was de mogelijkheid niet om dat te doen. Wij sparen wel voor onze dochter en mijn schoonouders doen dat ook.