Hier geen gevulde spaarpot, geen rijbewijs gekregen, studie voor een deel zelf moeten betalen. Maar ik mocht in het huis van mijn grootouders wonen en door mijn ouders een lage hypotheek kunnen afsluiten. Ik ben als kind wel gruwelijk verwend, ik had een eigen pony en zat bij een ponyclub.
Ja en dat hebben ze opgemaakt om hun status in de wijk te verhogen. Vind het wel best, moeten ze lekker zelf weten.
Nee, er is niet gespaard voor me, maar ik ben wel flink verwend. Mijn high school jaar in Amerika is Door mijn moeder betaald (6.000), evenals mijn rijbewijs, eerste studie. Ow en heb 1 jaar op een particuliere school gezeten om mijn havo diploma te halen, wat rond de 10.000 kostte.. En ik kreeg heel veel zakgeld. Ik vind het wel heel fijn wat mijn moeder allemaal heeft betaald voor me, maar ik moet zeggen dat ik nu niet echt heel goed met geld om kan gaan.. haha.
Nee. Maar mijn oma spaarde elke maand 5 per kleinkind. Mijn ouders hebben mij wel leren sparen: vanaf m'n 13de heb ik bijbaantjes gehad en daarvan moest ik altijd de helft op de spaarrekening zetten, dat ben ik blijven doen toen ik op m'n 18de zelf beschikking kreeg over al m'n geld. Veel werken en toen ik 20 was en trouwde (4jr geleden) had ik zo'n 20.000 euro. Ouders betaalden m'n studie en de helft van m'n rijbewijs. Hoefde ook geen kostgeld oid te betalen maar verder alles zelf, kleding ed.
Mijn opleiding is door mijn ouders betaald en een gedeelte van mn rijbewijs. Toen ik ging werken betaalde ik kostgeld wat ik toendertijd uiteraard vreselijk oneerlijk vond haha. Toen ik ging samenwonen kreeg ik al dat geld weer terug. En daar was ik toen natuurlijk weer heel blij mee. Voor beide kinderen sparen we per maand 50. Dit is om een goede buffer te hebben als ze aan hun opleiding beginnen. Die gaan wij helemaal voor hun betalen. Ik vind het niet de verantwoordelijkheid voor een kind om een opleiding te moeten betalen. Daar ben je als ouder verantwoordelijk voor. Een kind hoort zulke lasten en zorgen nog niet te hebben. En nee ik veroordeel daarmee niet de ouders die niet kunnen sparen daarvoor. Dan is hèt mooi dat er studieleningen enz bestaan.
Vroeger was er weinig ruimte om te sparen. M'n vader dronk alles op. Wat later is er wel wat gespaard door m'n vader, maar vervolgens toen we zelf beheer konden krijgen over die rekeningen besloot hij dat we te jong waren voor dat geld en heeft hij het zelf uitgegeven. Nooit meer iets van gezien en gehoord. Mijn moeder heeft wel 10 rijlessen betaald, de rest zelf gedaan, zo ook studiegeld en ziektekostenverzekering e.d. Was geen ruimte voor meer en vond ik ook niet erg. Wij sparen nu wel voor onze dochter, en ook voor de andere kleine straks.
waaaaauw ik wou ook altijd zo graag een eigen pony maar nooit gekregen ik wilde ook heel graag een skelter en zelfs die kreeg ik ook niet! *jeugdtrauma* het 'mooie' was ook nog eens dat wij gewoon paardenstallen aan huis hadden!!
Ja, voor mijn zusje en ik hebben mijn ouders 15.000 euro gespaard. Dit kregen we toen we ons eerste huis kochten. Voor onze dochter sparen wij zelf 25,- per maand. Daarnaast sparen mijn ouders ook voor haar. We hebben allemaal nieuwe meubels kunnen kopen toen mijn man en ik gingen samenwonen. Heel erg fijn.
Ja. En dat geld konden wij besteden in ons eerste huis. Was erg fijn Wij konden zeggen wat we nodig hadden en dan kregen we daar geld voor.
Nee ze hebben wel mijn rij cursus en eerste auto betaald. Hier sparen we wel voor beide, een spaarpot waarvan het bedrag wordt verdeeld door twee. Zoontje heeft wel wat meer omdat hij ouder is en dus eerder zijn begonnen met sparen. Wie weet vullen we met de tijd die van haar wel aan.