Is Esmée ordi, kak, neutraal, ouderwets?

Discussie in 'Babynamen' gestart door SuzUK, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

hele leuk naam!

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik vind hem mooi en neutraal maar is mij net iets te populair, je hoort hem al redelijk vaak.

3. fafa

fafa Niet meer actief

goh, ben ik dan de enige die meteen een te blonde gooise dame door de tuin hoort roepen: "Esméetje, we gaan eten!"?
    Mooie naam, maar voor mijn gevoel zeker wel een beetje kak.

4. SuzUK

SuzUK Actief lid

18 nov 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Hihi!

Ik kan me voorstellen dat de naam een beetje kak overkomt en heel lekker kak uitgesproken kan worden maar aan de andere kant kan het zo plat klinken dat ik het zelf niet echt een "plek" kan geven (stel je Esmeeeejj voor op zijn Leids of Rotterdams...). Ik denk dat we er niet voor gaan want in Engeland schrijft iedereen het als Esme en dat vind ik niets. En het is ook niet leuk voor je kind als je een zodanig "andere" spelling gebruikt dat ze het gegarandeerd altijd moet verbeteren...

Dan misschien maar Nadia al rijmt het wel een beetje met Mia (gelukkig ligt de klemtoon bij de een op de a en bij de ander op de i...).

5. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Vind Esmee ook 'gewoon' leuk, kan deze naam niet in een bepaalde hoek plaatsen.
    Wat vind je overigens van Rhodé? (soortgelijke naam, maar hoor je minder vaak)

6. annet2006

annet2006 Lid

27 aug 2009
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de naam neutraal klinken. Een beetje in de lijn van Amber, Lisa, Mirthe, Marit enz.

7. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Inderdaad: neutraal.

Persoonlijk niet mijn smaak maar daarentegen vind ik Ismay wel erg mooi.

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Hmm, beetje passé.

9. bink1976

bink1976 Actief lid

20 apr 2009
    478
    0
    0
    neutraal en leuk!

10. zilverstof

5 feb 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind hem mooi, maar wel populair. Wij hebben onze dochter Aimée genoemd, die zou eerder in de categorie 'sjiek' vallen denk ik maar wij vonden die mooier en origineler.

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Té veel gehoord de laatste jaren. Je hebt kans dat de kleine Esmee straks bij nog een Esmee in de klas komt. En bij Daan, Anouk, Isa etc...

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
  13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Het spijt me maar ik vind het geen mooie naam.
    Ik associeer de naam altijd met 'Sms-mee" het typetje die Paul de Leeuw ooit deed.

Maar iedere naam is persoonlijk en als jij je kind graag zo wilt noemen dan doe je dat.... Dat een ander de naam dan niet mooi vind dat hou je altijd...

14. SuzUK

SuzUK Actief lid

18 nov 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Ik ben er niet eens een enorme fan van zelf maar we zoeken iets wat bij Mia past en dat ook kort is, geen -ia klanken heeft en een speciale betekenis heeft. Esmee en Zoe zijn dan goede kandidaten maar ondanks dat ik Esmee wel iets vind hebben heb ik er geen erg warm gevoel bij (Fleur zou ook goed passen en apart doch uitspreekbaar zijn in Engeland maar ik vind het in de Nederlandse context een beetje te veel een hockeynaam). Aan Zoe zou ik ook moeten wennen dus we moeten misschien nog even verder kijken...

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Sorry, ik vind het juist toch een beetje een "ordi" naam EN hij komt wel erg veel voor. Zou dus absoluut niet mijn keus zijn! ;)

16. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Tijdens mijn zwangerschap keek ik iedere keer weer even tijdens mijn bezoek aan de verloskundige op het prikbord vol geboortekaartjes om te kijken of onze naam ook ergens voor kwam. Maar nee.... Stijn werd niet genoemd.
    Esmee was wel een naam die vaker voor kwam dus het is wel een naam van deze tijd.
    Het valt me ook op dat je het op verschillende manieren kunt schrijven.
    Esmee, Esmay, en er zullen wel meer variaties zijn.
    Het is een mooie naam trouwens. Ons buurmeisje heet ook zo. (esmay)

17. Wendy6

Wendy6 Fanatiek lid

26 feb 2010
    1.032
    0
    0
    En ik vind hem geweldig!!!! Zelf hebben wij ook een Esmée,maar dan zo geschreven ESMAY......

Deel Deze Pagina