Maakt toch niet uit als het niet veel voorkomt bij anderen? Mijn meiden hebben beide 2 namen en we gebruiken een roepnaam.
Ik bedoel hiermee dat je t niet vaak hoort en vind niet veel mogelijkheden voor 2 moslimnamen samen te voegen. Of heb jy n idee?
Gewoon kijken welke namen lekker klinken samen? Of zoals mijn man en ik deden, alle twee een naam kiezen. Bij mijn oudste koos ik de eerste naam en mijn man de tweede en bij mijn tweede koos hij de eerste en ik de tweede naam.. Heb een foto bijgevoegd waar de namen van mijn dochters op staan. Ik verwijder de foto zometeen wel weer...
Ja wij noemen ze altijd bij de eerste naam. Mijn oudste kent wel haar beide namen. Familie kiest willekeurig een naam maar haast altijd hun roepnaam.. Komt weinig voor dat ze de tweede naam kiezen.. (Soms bij mijn oudste word ze door ouderen bij haar tweede naam genoemd omdat die makkelijker te onthouden en uit te spreken is voor ze..
Volgens mij is Esme wel de Turkse versie van Asma. (En Asma is Arabisch, betekent 'hoogste', 'opperste'). Asmaa is ook een Arabische naam trouwens, die dan weer 'benamingen, namen' betekent in het Arabisch. Een dochter van Abu Bakr, de eerste kalief van de moslims, heette ook zo. Ik ken zelf een Turkse vrouw die Esmer heet. Andere ideetjes: Amzura Asiyah Bilqis Fatima Hawwa Khadija Maryam Nur Ruqayyah Sarah Sheba Sumayya Waila Zulaykha
Marokkanen schrijven vaak een e achter een naam. Esma wordt dan Esmae. Dat wordt dan nog steeds als Esma uitgesproken maar Esmae zou je op z'n Engels als Esmee kunnen uitspreken. Misschien een optie?
Klopt het is ook niet verboden maar er is wel aangegevem welke namen het geliefst zijn bij Allah (swt) dus de namem van onze profeten hum vrouwen etc. Maar tegenwoordig kiezen mensen liever een moderne naam is ook niks mis mee Maar als je zelf praktiserende bent dan kies je meestal voor een ander soort naam