Ken zelf maar 1 man die finne heet en een volwassen iemand die over de grens woont en de naam als achternaam heeft. Finn bedoel ik dan. Hier dus niet echt populair. Ik zou hem vastleggen, voor je man zich bedenkt mooie naam!
Ik ken er ook wel een aantal. Maar als de naam bij jullie in de buurt niet voorkomt, maakt het toch helemaal niet uit hoe populair de naam is? Als het voor jullie dé naam is, zou ik er gewoon voor gaan. Onze zoon heet Milan en dat schijnt ook wel een populaire naam te zijn, maar hier in de buurt hoor je 'm helemaal niet, dus voor ons was de populariteit geen probleem.
Kijk maar eens in deze grafiek: NVB - populariteit voornaam Finn Dan zie je dat de naam pas in 1990 voor het eerst gegeven werd in Nederland en vanaf 2000 ieder jaar meer is gegeven aan kinderen. Een echte modenaam dus!
Ik vind het wel mee valen hoor. Ik hoor vaker Vince als Finn. En als je de naam mooi vindt dan gewoon doen hoor. Misschien kies je anders een naam uit die je nu weinig hoort en over 2 jaar hoor je de naam overal (zoals nu bij Jayden). Je kan het toch niet voorkomen.
Ik weet eigenlijk niet of hij erg populair is, tot nu toe 1x in de omgeving tegen gekomen en ook hier staat hij op het lijstje!
Ik ga in het westeinde bevallen, dan gaan we elkaar niet tegenkomen Hihi maar misschien puffen we wel op hetzelfde moment
Mijn buurtjongetje heet Finn, mijn neefje heet Finn, het neefje van mijn man heet Finn, de zonen van zeker 4 collega's heten Finn/Fynn, zoontje van de sportinstructeur heet Finn, kortom de naam Finn komt hier ongeveer net zo vaak (of vaker) voor als de naam Emma, Lisa, Luuk en Bram. Populaire naam, maar vindt hem zoo ontzettend leuk!!
In Belgie alleszins een heel populaire naam op dit moment. In het laatste half jaar zijn er hier al drie nieuwe Finn's geboren in de omgeving. Ik hoor hem heel erg vaak, maar ik vind het wel een leuke naam
Ik vind hem erg populair. Mijn neefje van 6 heet Finn en sinds die tijd ben ik hem steeds meer gaan horen. Hele leuke naam maar ik hoor hem te veel dus zou het zelf nooit kiezen.
Hele leuke naam! Maar idd wel popi. Ik zou de naam zelf alleen aan een blond kindje geven vanwege de betekenis. Ik kwam een keer een buitelands kindje tegen die Finn heette, vind ik toch niet echt leuk dan
Ik ken er 1 in mijn (Nederlandse) omgeving, maar heb ook een achterneefje in Engeland dat zo heet.Hij is ook blond vind het een leuke naam! PS die Engelse Finn heet officiëel "Phineas' , dus is een afkorting
Ik hoor de naam hier niet veel. En wat dan nog? Als het jullie naam is.. doen! Weet je zeker dat veel mensen de naam mooi vinden ook nog
Ik ken een Finn (uit de achterhoek) en een Vin (uit de buurt van Nijmegen). That's it. Vind het zelf een hele leuke naam, amar omdat ie dus al in de vriendengroep zit, wordt dat t niet. Hele goede keuze!
Hier is de naam niet zo populair.. Ik ken zelf 1 kindje die zo heet (en we wonen midden in de stad). Vind het wel een leuke naam!
En pas bericht van een collega die ook een Finn heeft gekregen. Ik zit dus al op vier, allemaal onder de 3 jaar.
3e kwartaal 2012 staat de naam op plek 11. De kans is dus groot dat als jullie je zoon Finn noemen hij later naamgenoten tegen gaat komen. Misschien niet in de familie of op de basisschool, maar later. Als jullie de naam echt geweldig vinden, zou ik het gewoon doen. Als je echt geen populaire naam wilt, dan zou ik toch een andere kiezen.