Dat had ik al voorgesteld ja, maar antwoord daarop was dat die naam toch nooit gebruikt wordt dus dan kunnen we m net zo goed niet gebruiken. (en ja, dat laatste is echt mijn gevoel, die naam gewoon niet gebruiken )
O hmm.. Ik vraag me af hoeveel mensen dat weten cq. direct daaraan denken als ze die naam horen hoor.... Er zijn zelfs kinderen die Adolf worden genoemd, al vind ik dat persoonlijk van een ander kaliber dan Franco.
En als je wel het gros van de letters gebruikt en dan wat gaat husselen om zo tot bestaande alternatieven te komen? Ik denk zelf aan Ricardo bijv. Enige andere letter is de d dus valt mee toch?
De helft van mijn familie is Spaans en die denken daar wel meteen aan En al is het niet Adolf, onder het regime van Franco zijn echt vreselijke dingen gebeurd, die voor veel Spanjaarden een grotere impact heeft dan de tweede Wereldoorlog voor ons Nederlanders
Wil je wel vernoemen dan? Hier ook traditie gebroken. Ik wilde de kinderen niet naar opa's of oma's vernoemen of naar ons zelf Wie zegt dat ze een goede band krijgen? Vond ook dat ik de baby 9 maanden draag etc toch een beetje meer dan mijn gevoel hebben hoezo moet het dan de naam dragen van opa of oma of weet ik veel wie? Maar goed. Dat ben ik ik ben vooral van eigen namen.
Nee ik wil totaal niet naar de naam van mijn man vernoemen, ik vind dat een kind zijn eigen naam moet hebben en al helemaal niet mijn naam of de naam van mijn man. Maar in een vaag verleden ooit eens een afspraak gemaakt dat hij de jongensnaam mocht kiezen en ik de meisjesnaam, totaal niet aan gedacht dat hij zijn eigen naam wilde gebruiken, omdat ik dat zo not done vind Nu bezig een soort van compromis te zoeken (ook al vind ik dat beide ouders helemaal blij moeten zijn)
Ik vind een kind naar jezelf vernoemen altijd een beetje raar. Kan je niet gewoon zeggen dat je het geen mooie naam vindt.
Het staat je gewoon tegen, dat kan toch? xD Ik zou voorstellen om het dan als tweede naam te doen. (Fran kan toch als tweede naam ook best? Het is ‘hier’ immers niet meer dan een afkorting.) Bij ons in de familie zijn er twee namen die in wisselende samenstelling aan de mannen worden doorgegeven. Mijn oom en opa hadden dezelfde naam en ik heb nog nooit gezien dat er iemand niet luisterde omdat ze dachten dat het niet tegen hun was. Heel grappig hoe dat altijd ging. Mijn overgrootopa heette bijvoorbeeld A.ntoon M.atthijs, mijn opa M.atthijs F.ranciscus (later Frans), mijn oom heet gewoon F.rans en mijn broertje heet M.atthijs. Mijn neefjes hebben allebei als tweede naam een verbastering van een van hun opa’s (waarvan de ene mannennaam weer een verwijzing is naar de doopnaam van onze oma). Mijn dochtertje heeft de koosnaam van die oma als eerste naam (mijn nichtje heeft de hele naam als tweede naam en mijn voornaam is daar weer een afgeleidde van) en als mijn tweede een jongetje was geweest had ik de stamboom even goed nageplozen xD nu is ze een meisje, dus krijgt haar naam een verwijzing naar mijn moeder en haar nichtjes (want ook in die lijn is het gebruikelijk).
Dan gewoon voet bij stuk houden zou ik zeggen. Toen soort van werd afgesproken dat hij de jongensnaam mocht kiezen vertelde hij er niet bij dat hij zijn eigen naam wilde geven en het betekende ook niet dat jij de naam niet mooi hoefde te vinden.
De vraag over Fran was meer om te kijken of het hier in Nederland als jongens of meisjesnaam gezien wordt, dus dat valt sowieso af nu om die afkorting te gebruiken Als we in Spanje zijn bij zijn familie maak ik continue mee dat de verkeerde reageert of geen van beiden, dus ik ben er pertinent tegen dat dezelfde naam gebruikt wordt in ons huis. Maar gewoon duimen dat t een meisje is
Een naam kies je samen. Dat maakt het namelijk DE naam. Ik zou geen compromis sluiten om iets wat je ver terug gezegd hebt want toen wist je de verdere afspraken ook niet en wat het uiteindelijk nog niet aan de orde. Ik denk echt dat je een naam samen kiest. En de naam moet beide ouders aan staan.
Wel anders, maar door de letters toch verbonden Goede oplossing denk ik als jullie het niet overeenkomen..
Nouja, dan loopt hij toch tegen een lastig dilemma aan xD Zou wel even goed informeren of er aan een meisjesnaam ook geen voorwaarden hangen Maargoed, duidelijk, het gebeurt wat jou betreft dus gewoon niet. Geen enkel compromis mogelijk? Lastig hoor...