Mijn kindje gaat over een paar weken voor het eerst naar het kinderdagverblijf. Hij is dan drie maanden. Ik wil graag een tas of rugzak met naam voor hem bestellen maar vraag me af wat voor maat tas handig is. Wat geef jij je kind mee naar het kinderdagverblijf? Ik dacht in elk geval een setje extra kleding, een speentje, pyjama (?? draagt hij thuis alleen als hij een vestje of spijkerbroekje aan heeft overdag, anders ligt hij in bed met gewone kleding), slaapzak (?? heeft hij thuis niet, maar weet niet of het daar moet) Verder geef ik gekolfde melk mee, maar dat is miss handiger in een apart koeltasje? Luiers krijgen ze daar.
Timo heeft op de crèche een speentje en een knuffeltje liggen, dan kan ik die niet vergeten. Schone kleren, voeding, slaapzak en luiers krijgt hij daar ook, dus eigenlijk hoef ik niets mee te geven. Ik vind het prettig dat hij een vertrouwd knuffeltje bij zich heeft, als je kindje dat heeft zou ik dat zeker meegeven. Sterkte de eerste keer naar de crèche, het went echt...
Verschilt per opvang, maar de meeste dagverblijven werken met bakjes: dan heeft elk kindje een eigen persoonlijk bakje. Daarin kun je een setje reservekleertjes leggen en idd een extra speentje ofzo. Slaapzak mee moest bij onze oude opvang wel, maar bij onze nieuwe niet. Daar hebben ze zelf slaapzakjes. Laten slapen doen ze bij ons in dr shirtje. Broekje doen ze dan uit. Gekolfde melk kun je daar kwijt in een koelkast. Of je onderweg een koeltasje nodig hebt, hangt af van hoelang je onderweg bent. Ook moet je rekening houden met een overdrachtsmapje/schrift qua grootte van je tas. Ik gebruik eigenlijk nog steeds gewoon de luiertas. Nog geen noodzaak gezien om een eigen tasje te bestellen.
Hier ook bakjes/lades waar je de spullen in doet. Tasje met naam is dan eigenlijk niet nodig. Wij nemen reservekleding mee. Dat is het enige waar ik elke keer aan moet denken. Ze heeft verder een speentje en knuffel, maar die blijven daar altijd liggen (kan ik ze ook niet vergeten). Slaapzak hebben ze daar. Pyama geef ik nooit mee. Slaapt in haar gewone kleren, broekje doen ze volgens mij uit. Gekolfde melk doen ze daar inderdaad in de koelkast.
Wij hebben standaard een verschoningssetje kleren liggen op de opvang dus dat hoeft niet steeds mee. Verder zou ik ook gewoon voor vast een knuffel, speentje en slaapzak op het kinderdagverblijf achterlaten. Dan hoef je 's ochtends alleen nog maar de afgekolfde melk en de fles mee te nemen. Ik nam aan het einde van de week de slaapzak weer even mee om te wassen.
Ook ons kinderdagverblijf heeft mandjes voor de kinderen, met daarin een doosje voor het speentje. Daar ligt reservekleding in en een slaapzak. Pyjama zou ik pas doen als je zoontje thuis ook in een pyjama gaat slapen. ALs ze zo jong zijn blijf je ze omkleden, is voor de kleine ook niet leuk. Verder gaat dagelijks de eigen knuffel mee, fles voor de melk, nu nog eigen tuitbeker omdat ze daar het beste mee drinkt.
Bij onze kinderdagverblijf werken ze ook met mandjes. Daarin zit de speen, reserve kleding, schriftje voor tekstjes en luizenzak voor het jasje. Slaapzak krijgen ze van kinderdagverblijf, pyjama wordt niet gebruikt. De broekjes gaan uit en dan in de slaapzak in bedje
hier ook met bakjes hier neem ik ook luiers mee, fles mee en eigen voeding (hebben ze ook op het kinderdagverblijf maar niet degene die hij drinkt) zn medicijntjes, wat er ligt in zn bakje zijn ook luiers, slaapzakje, tutje, reservesetje met kleding. verder heb ik wel een eigen tasje voor hem maar niet met naam, handig is wel om op de bakjes/zakjes of waar je de borstvoeding in mee geeft te voorzien van een naam net zo als de fles en iets vertrouwds van thuis mee geven (zoals knuffeltje oid) kan nooit kwaad
Ik heb alles in een tas zitten: fles, slaapzak, speentje, set reservekleding en het opvangboekje en die tas leg ik op kinderdagverblijf in het bakje als we komen en als we gaan, neem ik de tas weer mee.. Kan ook alles in het bakje laten liggen maar er is één leidster die altijd alles door elkaar gooit dus na een aantal keren mijn dochter in kleertjes van een ander meisje mee naar genomen, neem ik alles gewoon mee naar huis..