Lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leonie1982, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi meiden!

Ik heb het in mijn 1e ronde al eens gevraagd aan jullie, maar nu zit ik in m'n 2e ronde en m'n cyclus wordt weer erg lang ben ik bang (zie banner voor temp. kaart). 1e ronde was 65 dagen en vandaag op dag 48.

Ik heb ook nog geen eisprong kunnen ontdekken en zie bij de meeste dat de 1e ronde lang is, maar daarna redelijk normaal.

Dus, mijn vraag is: wie heeft dit ook?

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ben je net gestopt met de pil?

3. 19 september 08 gestopt met pil. Nu nog steeds in ronde 2.

4. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    ik zou als ik jou was deze cyclus nog afwachten , en als hij echt te gek lang word lekker langs de huisarts gaan!
    heb ik ook gedaan ;)
    mijn ongie word nu weer op gewekt door ongieopwekkers

5. Hoi Gaby,

Wat zijn ongie opwekkers? Is dat Clomid ofzo? Heb ik ook iets over gelezen?

Ja, als deze cyclus langer als 65 dagen duurt ga ik naar de huisarts. Als hij korter duurt ga ik volgende ronde afwachten en in volgende ronde temp. en ovulatietesten gebruiken.

Zijn er nog meer meiden die hetzelfde hadden na pilstop?

6. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Hoi Leonie,

mijn cyclus was erg onregelmatig en voor mij doen beetje lang. Nooit echt rond de 28dagen. Eispring vaan op dag 20 of later. Sinds 1e dag van deze cyclus ben ik begonnen met Mestruan van A. Vogel. Homeopatisch en nu is mijn eisprong op dag 14 of 15 geweest (zie ovu testen album) Ik wacht natuurlijk deze cyclus en het eindresultaat even af, maar ik ben er wel rustiger door geworden, mede omdat cyclus nu niet zo lang word.

7. Hoi Bikkel,

Hoelang waren jou cycli dan na de pilstop?
    Ik heb nog geen ei kunnen vinden deze cyclus en vorige cyclus weet ik niet, toen temp. ik nog niet.

Ik heb wel teunisbloemolie geslikt tot de helft van deze cyclus, maar ermee gestopt omdat hij toch weer zo lang wordt.

groetjes Leonie

8. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Hoi Leonie,

Ik ben 1 september gestopt met de pil en zit nu in ronde 3......Ik heb 1e ronde cyclus gehad van 38 en 2e ronde een cyclus van 72........Bij mij duurt het dus ook erg lang allemaal......Heb ook nog geen ei kunnen ontdekken (tenminste, heb het niet gevoeld. Ga volgende ronde beginnen met temperaturen).......

Er zit niks anders op dan te wachten.....Mijn huisarts zei ook dat ik het een half jaar moest aanzien, dus dat doe ik dan ook maar.......Wist natuurlijk ook wel dat het lang kon duren voordat cyclus op orde is, maar vervelend is het wel.....Je hebt nu minder kansen dan iemand die iedere maand een cyclus van 28 dagen heeft......

Wacht rustig af, hoe drukker je er nu om gaat maken hoe langer het waarschijnlijk gaat duren....Psychisch kan je enorm veel beinvloeden!

Succes!

9. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    @Leonie
    De pislik ik al jaaaaaaren niet meer. In juni 2008 spiraaltje verwijderd en meteen zwanger van de 2e maar helaas een MK geworden. Zie onderschrift hoe verloop cyclus daarna.
    Met spiraaltje (zonder hormonen) was mijn cyclus ook al onregelmatig. Tussen de 32 en 45 dagen, dat wisselde enorm.
    Wat Knorretje zegt over het psychisch gedeelte klopt, maar merk nu wel dat ik mij rustiger voel en er anders mee omga sinds ik Menstruan slik.
    Maar nogmaals deze cyclus even afwachten.

10. @ knorretje: jeetje, wat een lange cyclus de 2e ronde! het lijkt wel als je die cyclus door 2en deelt of je een ongi hebt overgeslagen! Ik denk dat deze ronde ook weer rond 65 dagen gaat worden. Volgende ronde tempen en ovulatietesten gebruiken.. wie weet wordt ik meer wijzer! En proberen om de dag te klussen, heb dan toch nog de meeste kans..

@ bikkel: volgens mij bedoel je Menstruasan van dr. A. Vogel, toch?
    Ik ga volgende ronde maar weer beginnen met Teunisbloemolie en Zwanger worden pillen van Etos (ook mee gestopt).

11. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Die bedoel ik ja

12. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    nee clomid is er om te zorgen dat je een eisprong krijgt.
    die moet je op dag 3 van je cyclus slikken
    mijn ongie word nu opgewekt door duspathon, ik moest die 10 dagen slikken en ik zit nu op me ongie te wachten.

13. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik heb ook van die lange cyclussen gek wordt ik er van zie onderschrift zit nu alweer op dag 53

14. Dees83

Dees83 Actief lid

4 jul 2008
    110
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord-holland
    ik ook inmiddels dag 61. De rest zie onderschrift.

15. @ gaby: oke, dat wist ik niet! Heb jij Clomid gekregen via huisarts en krijg je dit na bijv. een jaar?

@Dees: Jij hebt idd ook lange cyclussen! Je bent in juli gestopt zie ik.. dan gaat de tijd wel snel he? Temperatuur jij ook en doe je er verder nog iets aan (ovulatietesten)? Wanneer zou jij naar de huisarts gaan?

16. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    hoi,
    hier nog iemand met dat probleem. ben 16 oktober gestopt toen eerst ontrekkingbloeding gehad en daarna pas na 49 dagen ongesteld geworden. zit nu dus ook pas in ronde 2 en zit nu op 40 dagen. ff afwachten dus of het ronde de zelfde tijd gaan komen. maja hoop zwanger natuurlijk ;)

17. Csillag

Csillag Actief lid

14 okt 2008
    273
    0
    0
    Hoi Dames met lange cyklussen,

Mijn advies is TARWEKIM OLIE kapsules...! helpt je cyklus regelmatigere en korter maken!

Ik ben zelf zwanger geraakt in de tweede ronde met tarwekim.
    successss

18. Saskia01

Saskia01 Actief lid

4 jan 2009
    223
    0
    0
    Hoi Leonie,

Nou ik weet hoe je je voelt hoor Ik heb ook een lange cyclus. Ik heb wel last van een te hoge prolactine. Heb hier wel medicijnen voor van de huisarts. Maar ondanks alles blijft mijn cyclus erg lang en heeft de huisarst mij doorverwezen naar de cyn.

Gr Sas

19. Dees83

Dees83 Actief lid

4 jul 2008
    110
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord-holland
    @Leonie1982: Ja de tijd gaat zo inderdaad erg snel. Inmiddels weer dag 63 maar nog geen ongi. Heb deze cyclus ovutesten gebruikt van dag 24 tot ong. 45 maar geen ei gevonden(kan ook wel kloppen aangezien ik nu al dag 63 heb.) Vorige cyclus waarschijnlijk wel een ei gevoeld, klopte achteraf ook. Ik wil de volgende cyclus beginnen met tempen.

20. @ Dees: je hebt dus best lang ovu testen gebruikt. Wordt dat toch een duur grapje he met zo'n lange cyclus! Ik ga gewoon beginnen en zie wel wanneer ze op zijn. Ik hoop gewoon dat ik een keer een eisprong kan vinden.. dan ben ik al erg blij! :D

@ Saskia: wat is prolactine? Jij hebt wel heeel erg lange cycli! Wanneer kwam je erachter dat je een te hoge prolactine had en na hoeveel tijd heeft de huisarts je doorverwezen?

@ Csillag: Ik heb wel een tijdje teunisbloemolie geslikt, maar dit heeft niet echt geholpen. Blijf maar potjes kopen met die lange cycli en die pillen zijn zo groot, 2 per dag slikken, dus potje is zo leeg! Welke heb jij geslikt? Ik van Etos. Is teunisbloemolie wel hetzelfde als Tarwekiem olie?

@pamsie: gelukkig ben ik niet de enige.. dat is wel een fijn gevoel. Weet jij wel of je een eisprong hebt?

Deel Deze Pagina