Is Gijs te vergezocht?

Discussie in 'Babynamen' gestart door zouhet84, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Veel, maar dan ook echt veel te ver gezocht haha.
    Geef hem dan gewoon 3 namen als je wilt vernoemen.

Lars tirreG treblA (tenminste, die twee waren de officiële vernoemnamen toch) en dan wordt z'n roepnaam gewoon Lars.
    Dát is in mijn ogen vernoemen. Al dat geknutsel heeft in mijn ogen niets meer met vernoemen te maken.

2. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Ik haal het er ook niet uit. Zou hem gewoon drie namen geven, zijn roepnaam en daar de twee vernoemingen achter.

3. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik vind het ook vergezocht. Ik snap ook niet echt waarom je dan wilt vernoemen

Vernoemen doe je toch als je trots op iemand bent en om diegene geeft? Wat maakt het dan uit als de tweede naam niet zo mooi is?
    Mijn dochter heet als 2e naam Hendrika.
    Niet omdat ik zo weg ben van die naam maar een eerbetoon aan mijn moeder en dat maakt de naam mooier.

Maar dat is mijn mening over vernoemen.

4. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik zou gaan voor Sral Sijg en dan aan de mensen om wie het gaat uitleggen hoe ze zijn vernoemd :) of voor Sral en dan alle namen naar wie je wilt vernoemen erachter want Sral vind ik echt er niet logisch uit te halen. Dus dat hij gewoon een eigen voornaam krijgt. Ik vind het ook raar om een kind Pietje Puk te noemen, maar we noemen hem Jut ofzo omdat die letter in zijn volledige naam voorkomen.

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    dit dus. Daarom heeft zoon 2 namen en dochter 3 namen. De vernoemde namen zijn oud hollandse namen en de 1e naam is de naam die wij hebben gegeven. Ze worden in ziekenhuizen en andere officeele instanties dus altijd met hun roepnaam aangesproken ipv zoals ik mijn vernoemde naam omdat mijn roepnaam anders is

6. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je wel alleen zou ik wel sral als 1e naam hebben. Zodat biet bij elk officieel bezoekje de a. Naam genoemd word.

Hier vernoemen wij zoon ook. Van j.o.n en h.a.n.s hebben wij n.o.a.h gemaakt. (On laatste twee van j.o.n. omgedraaid en ah eerste 2 van h.a.n.s omgedraaid) vergezicht ja zeker.. maar het is een moderne naam en wij weten dat hij met alle liefde vernoemd is.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Eens. Als je gaat husselen vind ik het geen vernoemen meer.

8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Gelukkig gaat het er alleen maar om of zij het zelf vernoemen vinden :p

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Boven mij zeggen nog tig mensen hetzelfde. Is er een reden dat je op mij besloot te reageren?

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wordt je gebeld door je kind met de mededeling dat je opa geworden bent en dat je kleinzoon naar jou vernoemd is. Trots dat je bent. Vervolgens moet je als treblA of tirreG zijnde aan je buren gaan uitleggen dat Lars echt een vernoeming naar jou is.

Elisa van Elisabeth afleiden kan ik nog prima volgen, maar dit niet.

Of je vernoemt of niet, beiden is prima, maar niet het een zeggen en het ander doen. treblA of tirreG zijn allebei normale namen, dus ik denk dat
    sraL treblA tirreG de beste keuze is.

11. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

#31 itakepictures, 2 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2015
    Afgezien van of de namen leuk zijn of niet: mijn man vind het zelf gruwelijk irritant dat zijn officiële namen afwijken van de roepnaam die hij gekregen heeft, en hij dus op officiële documenten anders heet dan hoe hij zichzelf in het dagelijks leven noemt zijn roepnaam ook echt niet te herleiden valt uit die namen, ook niet qua initialen oid. Hij denkt er wel eens over om het te veranderen. Ik zou de roepnaam dus zeker in de officiële naam gebruiken.

12. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Jorrit - Gerrit en jorie.s

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.793
    7.381
    113
    voor mij hoefde vernoemen niet zo, mijn man vond het wel mooi, dus hebben we ervoor gekozen dat de eerste naam de roepnaam is (die totaal geen gelijkenis heeft met de tweede en derde naam), en de tweede en derde naam zijn de voornamen van de opa's/oma's en bij de oudste van mijn opa. zo zijn ze letterlijk vernoemd, maar hun eerste naam is wel gewoon de leuke moderne roepnaam die we ze graag mee willen geven.

14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Nee hoor, gewoon de eerste post die ik zag. Geldt voor alle mensen die dat zeiden :)

15. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Dit is ook wel weer waar. Ik heb dit ook, mijn roepnaam is nergens officieel zegmaar en echt handig is dat niet. (Je zou mijn roepnaam een afgeleide kunnen noemen van een van de officiele namen, maar dat ligt ook niet zo voor de hand. Beetje Rosalie/Lieke).

16. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Al onze kinderen zijn vernoemd. De doopnamen zijn gewoon dezelfde als van diegene naar wie ze vernoemd zijn. Dus vast lekker ouderwets ;) Maar van die namen hebben wij een leuke roepnaam gemaakt. Sommige zijn er exact uit te halen anderen zijn iets verder gezocht.
    Wij hebben dus niet eerst een leuke naam gezocht, zoals ik van jullie begrijp. Als je echt wil vernoemen zou ikzelf kiezen voor uit de doopnamen duidelijk herkenbaar een leuke roepnaam te zoeken. Wil je vasthouden aan sraL? dan zou ik die als eerste naam zetten en dan de andere 2 erachter.
    Maar persoonlijk vind ik dat dus geen vernoemen meer. Omdat je er 2 namen achter plakt waar je verder niets mee doet. Maar goed dat is mijn mening.

Dat is bij mij ook zo, maar ik heb daar nooit problemen mee gehad. Mijn doopnaam begint met een H, dus officiële post komt binnen op H. + Achternaam. Mijn roepnaam begint met een G. Mijn roepnaam is overigens wel herkenbaar uit de doopnaam.

Ook bij 1 van onze kinderen is dat zo en bij het kleintje dat we verwachten gaat dat ook gebeuren. Dochterlief heeft 1x bij de Frans/Engelse grens inderdaad de vraag gekregen hoe dat kon: andere voorletters dan haar naam. Maar ze mocht toch gewoon door hoor ;)

17. misa

misa Niet meer actief

Dit!
    Maar ik begrijp dat jullie dochter het ook zo heeft.

Ik zou ook kijken naar iets meer voor de hand liggend als Jorrit of Joris.

Deel Deze Pagina