Dat geen 1 werk makkelijk is in mijn ogen. Iedereen werkt iedereen die werkt is vermoeid dus 1 is niet beter dan de ander
Poeh poeh wat zijn sommige mensen toch 'zieliger' met een bepaalde baan... Volgens mij ging het daar niet om, de vraag was of rijk zijn asociaal was.. En asociaal is een karakter eigenschap, zowel rijke als niet rijke mensen kunnen asociaal zijn.
Hij heeft geen 2,3 miljard op zijn bankrekening ... Hij is 2,3 miljard waard. Dat is een heeeeeel groot verschil. Waarde die in zijn programma's zitten, kennis, intellectueel vermogen, dat soort dingen. Als zijn programma's niet lopen, dan verdwijnt die 2,3 miljard als sneeuw voor de zon. En ik zou ook niet met hem willen ruilen ...
Rijk zijn op zich is niet asociaal. Het is wel mogelijk dat een rijk persoon zich asociaal gedraagt. Andersom kan een arm persoon zich ook asociaal gedragen. Ik vind het asociaal om een miljoen euro bonus te accepteren omdat je net 25% van het bedrijf hebt ontslagen. Daar zet ik zeer mijn vraagtekens bij. Ik vind het asociaal om jezelf ruim boven de balkenende norm te belonen, je reizen te declareren bij het bedrijf en je huwelijk ook, terwijl je directeur van een woningbouwvereniging bent. Tegelijkertijd vind ik het ook asociaal om een kind te krijgen met als doel langer in de bijstand te mogen blijven en niet te hoeven werken. En ik vind het ook asociaal om kot te ontvangen terwijl je moeder gratis oppast en het geld dan te gebruiken voor de kinderspaarrekening.
Hard werken moet beloond worden. Maar in sommige branches mag het wel wat minder! Mijn man is werkzaam in de transport en maakt dagen van 17 uur. Hij verdiend in verhouding erg weinig. Dus hierin mag het verschil zeker kleiner worden. De hoge bazen wat minder en de hardwerkende werknemer wat meer.
Grappig dat hard werken synoniem is aan veeeel uren werken Ik zie dat toch een beetje anders en vind dat je heel veel functies niet met elkaar moet vergelijken.
Nee ik vind rijk zijn niet associaal. Maar ik snap niet dat iemand 2 miljard op zijn rekening nodig heeft, terwijl er mensen zijn die amper te eten hebben. Terwijl die 2 miljard er gewoon staat en die persoon het met een miljard minder ook wel red......
Vreemde stelling, natuurlijk niet. Iedereen probeert wat van z'n leven te maken. De 1 doet dit op financieel gebied net even slimmer of heeft net even meer geluk gehad dan een ander. That's life. Je maakt mij niet wijs dat er 1 persoon hier op zp zit die niet graag een paar miljoen op de bank zou hebben staan. Zijn we in potentie dan allemaal aso's?
Amen! De term 'keihard werken' is misplaatst, het gaat om de hoeveelheid verantwoording die iemand heeft in zijn werk/functie en de schaarste van de kennis die iemand in huis heeft. En dat ligt bvb bij een neurochirurg of hoge directiefunctie in het bedrijsleven nou eenmaal vele malen hoger dan bij bvb een fabrieksmedewerker of kapster. En natuurlijk is dat tot op zekere hoogte 'oneerlijk' omdat je nou eenmaal geboren wordt met een bepaalde intelligentie en talenten. Maar aan de andere kant denk ik dat de meeste mensen geen 100 uur per week zouden willen werken, of een 16-jarige studie zouden willen doen of bijna elke week op zakenreis gaan.
Dit is een onderwerp wat mij enorm stoort. Om even een situatie te schetsen: een ondernemer steekt zijn nek uit, neemt risico, doet investeringen en werkt heel hard voor zijn eigen bedrijf. ALS het succesvol is bouwt hij vermogen op (als niet kan hij zijn eigen huis inleveren). Eerst mag hij over de winst omzetbelasting betalen, dan als hij het naar prive wil halen nog eens 20 procent. Plus over zijn salaris ook gewoon volle bak belasting. Is het onderhand niet genoeg?? We betalen al belasting pro rato. Verdien je meer? Dan betaal je ook meer! Prima regel, zo zorgen de iets vermogendere ook voor de minder vermogende. Maar dan er NOG meer belasting op gooien? Onacceptabel!!
Dit maakt het wel anders hoor.. het gaat om vermogensbelasting vanaf een miljoen! Als je een miljoen hebt staan ergens, moeten die 0.6% meer nog wel te missen zijn. Telegraaf
Asociaal nee. Maar ik vind dat de minderbedeelde medemens het wat minder zwaar mag krijgen en degene met genoeg geld mag best wat meer af staan. Bijv. Op gebied van ziektekosten/eigen risico. Ik zit in een fb groep waar ik dan aan de bedeelde kant sta, ik zie me daar wat ellende langskomen. Te erg voor woorden!
Vind voornamelijk de tak die teert op de overheid en klaagt over de 'rijken' asociaal. Wij verdienen geen kapitalen en kunnen het allemaal net rondbreien, maar dat heeft niks met salaris te maken maar met keuzes die we maken. En ja we gaan 3x per jaar op vakantie, maar dan moet ik de rest van de tijd wel rondkomen van 50euro per week. Dat hoeft niet dat is een keuze. Net zoals het een keuze is om maar 18 uur te werken. Tja daardoor kan ik andere dingen niet doen, maar heb ik wel tijd met mijn kind. Tegenwoordig willen we alles tegelijk een smartphone en 3x per jaar op vakantie en ook nog eens niet op de kleintjes willen letten. Ooh ja en natuurlijk ook nog een nieuwe auto op de stoep. Keuzes keuzes keuzes, alles draait om het maken van keuzes. Mensen die rijk zijn maken vaak de juiste keuzes op de juiste momenten en nemen daarbij soms erg veel risico.
Precies. Heel veel draait om keuzes. Daar ben ik het wel mee eens. Al zullen er situaties zijn waar je niets aan kunt doet. Zo is mijn partner hoofdverdiener maar hij is helaas zijn baan kwijt. ( had een vast contract ) We gaan daardoor 600 euro per maand op achteruit omdat hij in de WW terecht komt. Tja.... nu is het dus de kunst om goede keuzes te maken. Vindt het trouwens wel ontzettend veel geld wat er af gaat! 600 euro..... Verbaas mij er nog steeds over! Goed.... het is niet anders. Goed..... om terug te komen op : Is heel rijk zijn asociaal?....... Nee ik denk niet dat het asociaal is. Ik vind wel dat mensen die meer te besteden hebben, meer mogen inleveren. Maar dat is niet meer dan logisch. En voor de rest mogen ze van mij lekker genieten van hun centen!