help, vruchtwater of toch niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalea, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik heb zojuist een uurtje buiten gestaan in de brandende zon, en toen ik weer in beweging kwam voelde m'n onderbroek opeens zo nat. dus broek uit... zit er een enorm grote (15x30cm?) natte plek in m'n broek en onderbroek natuurlijk ook helemaal nat.
    nu vraag ik me alleen af, hoe weet je zeker wanneer het vruchtwater is?
    heb me zojuist ff gedouched en schone kleren aan en het blijft voor alsnog droog maar dat zegt natuurlijk niet zoveel, m'n eerste bevalling begon met gebroken vliezen en daar bleef ik ook zo een uur droog, en dan kwam er weer een hele plens, etc.
    als het nou niet zo warm weer was dan was het wel duidelijk geweest, nu weet ik niet zeker of ik niet opeens enorm gezweet heb ofzo. ik weet in ieder geval wel zeker dat het geen urine is

wie weet raad..?

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik zou toch even de gyn bellen
    of werken die ook al niet in jullie ziekenhuis vandaag?

ja ik zou het toch uit voorzorg na laten kijken.

hoop voor je dat de kleine nog lang binnen mag zitten en dat alles goed is

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meid

ik denk dat het afscheiding is of beetje urine ik heb het ook heel erg zo gauw k opsta of iets til

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    leg een plastic boterhamzakje in je onderbroek, dan op je hand blazen, als het idd je vliezen zijn die gebroken zijn (scheurtje heeft) blijft je zakje niet droog....

het ziet er dan doorzichtig uit en ruikt wat "zoetig"

maar zo te lezen denk ik niet dat het vruchtwater is meid, denk eerder aan urine wat je niet hebt voelen "lopen" of veel afscheiding wat ook heel goed kan...

in ieder geval bij twijfel gewoon je vk op bellen, als zij idd denkt dat het je vliezen zijn zul je of langs moeten komen, of zij komt bij je langs, en kan dmv een simpel testje zien of het vruchtwater is dat je verliest, maar waarschijnlijk zal zij je hetzelfde vragen als ik je net vertelde of je iets kan "opvangen" hetzij in een steriel bakje, hetzij dmv een boterhamzakje o.i.d.....

gr.smoekie

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze kan ook een testje doen als je je natte (onder)broek nog hebt. Hier heeft de verloskundige 'm uit de wasmand geplukt :oops: en een testje gedaan. Alleen was het bij mij wel heel duidelijk en ik had al weeen. Ik zou wel even bellen, liever 1x te vaak dan een keer te weinig.

6. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ik ben het volledig eens met smoekie !

Deel Deze Pagina