ik heb al minstens 4 dagen dat ik me niet lekker voel. overdag veel last van weeen maar heel onregelmatig (kindje is weken geleden al volledig ingedaald). de nachten zijn erg vervelend omdat ik dan bijna doorlopend harde buiken heb die bovendien erg pijn doen, vooral zodra ik me omdraai of ga lopen, dan word het nog erger. ik heb al dagen last van wat meer slijmverlies dan 'normaal', maar heb nooit echt een prop gezien oid, het was meer doorlopend zegmaar. zojuist stond ik op en ging plassen, bij het afvegen opeens een aanzienlijke hoeveelheid (veel meer dan 'normaal') helder slijm (een beetje een 'kwakje'haha) wat rozig was, het leek of er wat vers bloed door zat. moet ik dat nu zien als wat ze beschrijven als "de bevalling begint wanneer er wat bloederig slijm uit de vagina komt"....? zal vast een rare vraag zijn maar ik ben eeeeeventjes helemaal in stress bij het idee vanzou het, zou het, gaat het nu ECHT gebeuren... en als dit is wat ze bedoelen met het begin van de bevalling, hoe lang kan het dan nog duren voor het echt 'doorzet'? mn hussie is gewoon aan het werk en moet er natruurlijk wel bij zijn
hoe kun je dan het verschil zien tussen de slijmprop en dat 'het' begonnen is? als bij beide bloed kan vrijkomen, is er dan wel verschil te zien?
mijn slijmprop ben ik 4 week geleden al 'verloren'. Dat zegt dus helemaal niets, ook heb ik al weken last van weeen, dat zegt dus ook helemaal niets... Ook had ik het gevoel ver van tevoren te bevallen, maar zelfs mijn gevoel zegt niets.... Een kwestie van gewoon afwachten!
Echt verschil kan je misschien niet zien, volgens mij is het pas echt begonnen als je regelmatig weeen hebt of je vloezen zijn geknapt.
Heb de "slijmrop" met 26 weken verloren en 8 wk later bevallen..een echt prop nooit gezien, was eig net zoals jij beschrijft.. afwachten, het rommelt wel zo te lezen!
Bij mij is het zo begonnen, maar dat zegt natuurlijk niets. Het rommelt wel zeg bij jou en je hebt nog een tijd te gaan. Zou je niet voor de zekerheid de vk eens bellen?
mn buik rommelt al zeker 2 weken en de laatste dagen een stuk erger. de verloskundige gaat er zowieso vanuit dat ik de 40 weken niet halen zal en ze hebben met 34,5 week al aangegeven dat als het begint ze het niet meer gaan remmen. ik heb alleen geen zin om (wederom ) onnodig in het ziekenhuis te liggen en dan weer naar huis gestuurd te worden, dus ik wil ook niet te snel bellen (want zodra je belt is de standaard reactie kom maar langs). vind alleen lastig om te bepalen wanneer je nou juist wel moet bellen, wanneer het wel echt begonnen is. heb namelijk al diverse keren een paar uur om de 8 minuten weeen gehad en dan zakte het weer weg en bleef het wat dagen rustig(er).
Oh je hebt al wat achter de rug. Ja, in dat geval zou ik ook nog even niet bellen. Ik denk dat je dan niets anders rest dan op het oude, vertrouwde cliché af te gaan van als het echt begint, dan weet je het! (is wel echt waar hoor volgens mij)
afgelopen nacht weer allemaal nieuwe manieren ontdekt van hoe je buik pijn kan doen er is vanalles gaande daar binnen, kan nog niet precies plaatsen wat. weer veel last van pijnlijke harde buiken maar vooralsnog wil er nog geen mooi patroon in ontstaan, tis ook zo opeens weer uren heel rustig. al dat slijm blijft maar doorgaan(inmiddels weer helemaal helder kleurloos)... als het n slijmprop zou zijn moet er toch ook eens een einde aan komen, of....?