Is het bij jou wel altijd netjes opgeruimd?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Voor de zoveelste keer komt mijn man thuis en zegt wat is.het hier een bende ruim je dat nog wel op?
    Hij doelt dan op speelgoed van de kinderen wel geteld vier potloden, een kleurboek en een speelgoed doos.
    Kinderen had ik net op bed gelegd dus aan opruimen was ik nog niey toegekomen.
    Dus hij zegt "overal waar ik kom is het lang niet zo n bende als bij ons"
    Dus ik zeg "dan zullen ze wel geen kinderen hebben want waar kinderen zijn wordt er gespeeld " maar volgens hem zijn er dan ook gewoon kinderen..
    Dus: is.het bij jullie wel netjes zonder slingerend speelgoed?
    Ik dacht zelf namelijk dat dat overal wel is

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Trouwens als ik thuiskom en mijn man was alleen met de kinderen dan lijkt er wel een bom ontploft daar denkt ie dan niet aan ;)

3. Delta

Delta Niet meer actief

Ik vind het vrij normaal dat als kinderen wakker zijn, er speelgoed ligt. Hier ook, alleen als ze op bed ligt ruim ik het op, dat is 2 keer per dag. Mijn vriend zegt daar niks over. Maar voor de rest is het hier altijd netjes. Speelgoed tel ik niet mee!

4. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen, als je er last van hebt ruim je het maar lekker zelf op. Hoe durft ie.

5. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    joh niet druk om maken! als het hem irriteert lekker zelf op laten ruimen. hier is het vaker rommelig dan netjes hoor ongeacht wie er thuis was die dag. bluh kan niet tegen zulke mannen :D

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Absoluut niet. Ik ben een superberoerde huisvrouw, echt een huishouden van Jan Steen. Boeie.

Edit: noujaaaa niet helemaal boeie, ik zou het best beter willen doen/kunnen. Ooit.. (jawel!).. zal mijn huis netter zijn. ;)

7. Tessa

Tessa Actief lid

6 jul 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Achja volgens mij blijft een moeder altijd opruimen. Hij mag blij zijn dat je de kids op bed heb liggen toch. Zou voor mij in de trant zijn van zoiets als; je hebt toch ook twee handen?

Nieuwe tactiek van mij is om alleen in de avond nog echt speelgoed te ruimen, omdat ik er anders helemaal gek van word. Oké oké soms kan ik het echt niet aanzien en dan doe ik het nog wel eens, maar zoals in het begin niet meer.

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Heb ik ook gedaan :p
    Ik was bezig met opruimen en hij zeurde dus ik gooide alles aan de kant en heb gezegd alsjeblieft doe het zelf maar

9. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is helemaal hypocriet

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier liggen de kids nu op bed en is het nog een bende, dadelijk nog ff opruimen, eerst ff bijtanken.
    Ben niet zo'n huishoudster en mijn man boeit het ook niet. Probeer het wel altijd opgeruimd te hebben als we bezoek krijgen, haha.

11. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel goed ;) wat zei hij toen dan?

12. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Nou, alle gezinnen met kinderen hebben op bepaalde momenten wel een huis vol van alles en nog wat.
    Wij hebben een aparte speelkamer erbij, maar dan nog liggen er meer dingen erbuiten dan erin. Ben dus ook meerdere malen per dag kleine frutsels bij elkaar aan het rapen en sorteren, maar goed, de kinderen moeten ook kunnen spelen. Hoort er bij zullen we maar zeggen...

Aan het einde van de dag als de kids op bed liggen kun je toch ff een rondje doen, dan is alles weer binnen no-time netjes.

Wel jammer dat je man er een opmerking over geeft, mijn man vindt mij juist overdreven poetserig en netjes, die geeft er juist helemaal niets om als er mensen zouden komen en het huis is even niet spik en span.

13. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Haha stuur hem maar hier heen,dan zal ik hem zijn ongelijk bewijzen.
    Onze zoontje is regelmatig een wandelende tornado hier binnen,dus dan kun je je denk ik wel voorstellen hoe het hier vaak uit ziet ;)

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    nee hier liggen altijd wel spullen van dochter. Jongens spelen altijd boven met hun speelgoed.

15. Haha, nou nee :) Ik vind het ook geen probleem als z'n snelwegpuzzel (inclusief zorgvuldig opgestelde auto's uiteraard :cool: ) of duplo treinbaan blijft liggen aan het eind van de dag, zodat hij er de volgende dag weer mee kan spelen.

16. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik ruim 2 tot 3 keer per dag op, ligt net aan de middagslaapjes en hoe 'erg' het is. Sowieso ruim ik op voordat mijn vriend thuis komt, wij wonen erg klein en bij ons lijkt het meteen of er 3 dagen niks is gedaan, ik weet ook dat hij graag in een opgeruimd huis thuis komt na een lange dag. Daarna ruim ik 's avonds voor ik naar bed ga nog een keer op zodat we 's morgens in een opgeruimd en schoon huis wakker worden. Tussen door poets ik nog wel eens maar ik ga echt niet achter mijn kind aan lopen, heb het idee dat ze dan het gevoel krijgen dat ze mama alleen maar belasten als ze spelen.

17. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik kan het wel opruimen, maar een kwartier later is het weer een rommel.
    Iemand laat zijn lege glas op het aanrecht staan, baby verschonen maar laat het pak doekjes slingeren, vaatwasser uitruimen en dan alles wat nagedroogd moet worden met de theedoek gewoon op het aanrecht laten liggen. Droogt het vanzelf wel;) Baby omkleden beneden maar de kleertjes over de trapleuning hangen.. Hangt er nog sinds vanmorgen.

soms heb ik dagen dat ik er steeds achteraan loop en soms, zoals vandaag, heb ik een dag dat ik het maar laat. Ben te moe om weer in discussie te gaan.

Man zegt zelf de rommel niet te zien. Oost-indisch blind noem ik dat.:p

18. minon

minon Niet meer actief

Hier op het moment zelfs zo dat ik het niet eens meer opruim maar laat liggen voor de volgende dag :)
    Alleen als ik weet dat er iemand langskomt. Moet mn energie tactisch indelen nu ;)

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, helemaal niet... ik ben een beroerde huisvrouw en daarbij heb ik door de zwangerschap ook meer last van vermoeidheid en een leuk pijnlijk stuitje. Al die rotklussen als dweilen, stofzuigen en ramen lappen doen gewoon pijn en duren twee keer zo lang. Dus ik heb zoiets van boeien, doe het 1 keer per week, ramen zemen als het echt niet anders kan of dat laat ik door mijn man doen, en als er visite komt ga ik even met de Franse slag erdoorheen. Je kan zien dat hier geleefd wordt, het is niet als een hotel. Maar vind het wel belangrijk om het bij te houden, achterstallige was of vaat zul je hier dan weer niet vinden. De dagelijkse dingen worden wel meerdere keren per dag opgeruimd. Verder altijd vaatwasser aan, 1 wasje per dag, etc. Dat de rest dan verrommelt zal me eerlijk gezegd een worst wezen. Als dochter hier speelt is het ook alsof er een bom ontploft, twee keer per dag opruimen en dan is het weer netjes.

Man boeit het al helemaal niks, eens in de zoveel tijd krijgt hij opruimwoede en dan zijn al onze kasten weer netjes ingedeeld, tot zolang het duurt. :D Hij ruimt vooral papieren en administratie op, zijn eigen bureau, daar kom ik niet eens aan.

20. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Hier als er een kind wakker is =bom ontploft alles ligt vol speelgoed , stofzuiger staat er ergens tussen . Etc etc
    ik ruim 2 keer per dag op en stofzuig 2maal , dweilen 1 maal
    mijn man vind het soms overdreven dat ht zo vol ligt maar dat trek ik mij niet aan

Deel Deze Pagina