Is het bij jou wel altijd netjes opgeruimd?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Tsja hier staat de little people boerderij nog op de vloer met wat beestjes erin. Die laat ik staan kan ze morgen weer spelen. Verder slingert er hier altijd wel speelgoed rond.
    1. Kan je er niet tegen dan blijf je maar weg
    2. Kinderen moeten ook kunnen spelen en kind kunnen zijn
    3. Ik werk bijna fulltime en merk dat ik nadat ik gekookt heb en dochter op bed, ik vaak echt geen puf meer heb!

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Nou ik heb nog geen kinderen. Maar ook hier is het niet altijd opgeruimd. Staat er nog een glas op tafel of ligt er speelgoed van de hond midden in de woonkamer. Boeie. Ik woon niet in een blaadje waar alles prachtig is opgeruimd.
    Wel vind je hier geen stof enzo. Alles os wel schoon maat soms gewoon rommelog.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Toen ze kleiner waren leek het hier nog wel eens ontploft...

Nu ook nog wel...maar gelukkig ruimen ze het wel zelf op en is het verplaatst naar hun eigen kamer...

De woonkamer is nu weer minder speeltuin...

Ach, ze zijn maar kort klein...dus ik geniet van elke my little pony waar ik over struikel of stukje lego dat wegschiet onder de bank...:D

4. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik ruim 2 keer per dag het speelgoed samen met de kinderen op. Duurt 3 keer zo lang maar ik wil wel dat ze helpen. Als man thuiskomt sta ik vaak te koken en ligt er wel weer wat speelgoed. Dan ruimt hij net zo makkelijk even wat op terwijl ik de tafel dek ofzo. Is toch kleine moeite, hoeft toch niet moeilijk over gedaan te worden. Hebben alle twee een drukke dag gehad.

5. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik vind dat rondslingerende speelgoed juist wel gezellig :) Ik heb een redelijk grote woonkamer en in het speelgedeelte ligt dus ook echt van alles. Sommige dingen zitten nog 'netjes' in opbergdoosjes andere dingen gewoon op de grond. Bij het zitgedeelte wil ook nogal eens wat liggen, vaak wat boekjes.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ze zijn wat ouder, en spelen veel boven op hun kamer.
    Er staat wel wat speelgoed, maar dat ruimen ze gelukkig wel op.
    Het is hier niet spik en span, maar wel netjes. Ik kan niet zo goed tegen rommel op de vloer enzo.

7. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Als je maar niet met blote voeten op de Lego gaat staan....:$. Zoooo pijnlijk

8. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    Hier vind je ook altijd wel wat speelgoed op de grond en ruim t vaak weg als kindlief op bed ligt... anders ligt de hond op de duplo te kauwen alsof het een bot is en dat vind ik zonde :D Manlief zal daar nooit wat van zeggen hahaha dat is helemaal een slons ghehe ruim meer achter zijn kont op dan achter die van me zoontje!

Verder is wel alles schoon en dweil en zuig ik elke dag! Maar dat is meer vanwege de hond... wil t graag s'avonds voor ik ga slapen wel glad hebben...maar ook hier wonen mensen die leven dus picture perfect is het echt niet!

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier is op t moment van spelen natuurlijk niet zo netjes, als hij er middenin zit. Maar voordat we naar boven/weg gaan ruim ik t op. Dit herhaal ik dus wel zo'n 10-15 keer per dag.. Kan niet tegen rommel zelf..

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als wij -geplande- visite krijgen is het hier wel opgeruimd ja :D En dat is ws het beeld dat jouw man foutief dan ook even op z'n eigen huis plakt. Ik zou zeggen: laat hem eens onaangekondigd bij diverse vrienden, met en zonder kinderen, binnenlopen, en dan zal hij wel terugkomen van zijn ideeen ;)
    Verder zou ik vooral een keer een foto maken van hoe het eruit ziet als hij een dag met ze heeft doorgebracht en die ergens inlijsten en ophangen. Kun je er altijd naar terugverwijzen :D

Maar herkenbaar hoor, mijn man kan -als hij thuiskomt uit zijn werk- ook lekker roepen dat het zo'n bende is. Ja schat, niet half zo erg als wanneer jij met de kids thuis bent.... ;)

11. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier is het ook niet altijd opgeruimd. kinderen ruimen het meeste wel op,
    restjes doe ik als ze op bed liggen of soms niet als ik geen puf heb. man heeft nooit commentaar. vind het denk ik best.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee.

Het is dat anoniem wil blijven, anders had ik wel een foto gemaakt. Ik heb een soort permanent voornemen om het wel op te ruimen voor zoonlief naar bed gaat. En eerst lukte dat ook vaak wel. Maar nu komt mijn man om 18.15 pas thuis en zoon gaat om 19.00 naar bed. Tussen eten en bedtijd zit maar weinig tijd. En dan vind ik het belangrijker dat zoon nog even met papa kan spelen, in plaats van opruimen. Op vrije dagen trekken we rond 10 voor 7 meestal wel wat tijd uit om even op te ruimen. De andere dagen zouden we dat dus eigenlijk al moeten doen voor ik ga koken. Maar zeker op de psz-dagen blijft er dan amper nog tijd over om te spelen. Dan laat ik het dus meestal gewoon liggen. Althans: wij hebben een speelhoek en alles wat daar niet in ligt, gooi ik er snel even neer. Dan is het in ieder geval voor ons uit het zicht. Maar nu kruipt de jongste nog rond (althans: net nog wel, hij ligt nu even bij me te drinken. Man is de tafel nog aahet afruimen en hij is geloof ik al zes keer met een boog om de babygym gelopen en over de little bus heen gestapt. Haha. Ons stoort dat niet zo.
    Morgen weer een dag. Dan wil ik de stofzuigrobot ook weer even aan en dan moet sowieso alles van de vloer. Dus dan is het weer (even) netjes.

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Misschien hebben ze wel opgeruimd voordat 'ie daar kwam, weet hij veel. Ik denk dat het moeilijk is te voorkomen met kleine kinderen, al kan ik zelf echt vreselijk slecht tegen rommel.

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Nou weinig troep van de kinderen, er liggen alleen 100000 papieren van mij, staat een wasmand en een strijkplank bijna standaard in de woonkamer. En eerlijk gezegd als het mijn man niet bevalt, ruimt ie het zelf maar op. (is hem teveel moeite dus gaat hij heus niet doen ;)) Op woensdag komt de hulp, dan trekken we alles weer glad en als er visite komt dan zorg ik ook dat het spik en span is. Verder jammer dan. Ik moet ook 4 dagen werken, alles met de kids doen en 'savonds nog nakijken enz. En soms wil ik ook wel eens niks doen, heeft iemand er problemen mee, dan moet hij/zij het zelf maar opruimen ;)

15. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Als ik niet zwanger ben dan is het hier meestal netjes, heb een hekel aan een rommelig huis. Nu ben ik zwanger en werkt mijn lijf niet mee, dus het is hier helaas niet zo netjes als anders.

16. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik kan enorm slecht tegen rommel, dus is het hier (met 5 kinderen) altijd opgeruimd.
    Natuurlijk wordt er wel gespeeld, maar echt maar met 1 ding tegelijk (duplo trein, puzzels, winkeltje enz) Dat wordt ook opgeruimd voordat er met iets anders gespeeld gaat worden.
    Klinkt misschien streng, maar hierdoor is het spel van de kinderen echt veel rustiger. Niet alles ligt meer door elkaar en ze hoeven niet eerst van alles uit te zoeken voordat ze gaan beginnen.
    Alles heeft ook een vaste doos/la waar het in zit.
    Ik ruim 2 keer per dag op. Tussen de middag en net voor het avondeten.
    Ik kan er echt niet tegen om te gaan eten met troep om me heen.
    Nu heb ik wel het voordeel dat ik een grote speelkamer heb, maar ze slepen toch nog ongemerkt een heleboel spul de woonkamer in.

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dit;)

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en als ze ouder worden, wordt het beter :) Dan gaan ze meer zelf opruimen enzo. Erg fijn :)

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    alleen als we visite krijgen :D Kindjes liggen op bed en alleen op de tafel al zie ik een kraan, zaklamp, duplostoeltje, krijtjes, blokjes en een tekening :p En ja, dat ligt er nog als ik naar bed ga waarschijnlijk

20. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nee, 's avonds wanneer het speelgoed opgeruimd is in de speelgoeddoos, dan is het weer een stuk netter hier. Maar overdag lijkt het wel alsof er een bom is ontploft. Overal ligt dan wat.

Ook heb ik een dochter die er nogal van houd te knoeien met haar drinken en met haar handjes aan de glazen tafel zit, met als gevolg: vingervlekjes.

Ik denk ook altijd dat anderen het netter en schoner hebben.... Maarja met kinderen heb je dit nu eenmaal.

Deel Deze Pagina