bruinverlies, het begin?

Discussie in 'De bevalling' gestart door luca2504, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kan bruinverlies het begin van de bevalling betekenen?
    Loop al heel lang met vroege weeen en nu ook al weken met voorweeen, de boel bleek vorige week bij controle al verweekt en had toen 1cm ontsluiting.
    Sinds gister heb ik veel last van krampen, en net op het toilet zag ik dat ik een heel klein beetje bruine afscheiding had. Ik vroeg me af of dit iets kan betekenen, want ik heb verder niets gedaan waardoor een bloedvaatje zou kunnen knappen..

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    zou iets van de slijmprop kunnen zijn, maar dan kan het ook nog weken duren..
    Als je gaat douchen, worden de krampen dan minder? echte weeen worden sterker onder de douche.

3. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    klinkt idd alsof je het voorwerk aan het doen bent. Succes!
    Denk alleen niet dat er iets te zeggen is over het tijdstip wanneer de bevalling gaat beginnen.

4. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

En je bent niet toevallig gisteren nog getoucheerd door de vk? Ik verlies altijd wat rood/bruin bloed en slijm na toucheren. Maar als je laatste keer vorige week was, dan kan dat het niet meer zijn... Misschien je slijmprop dan idd!

5. Van de krampen denk ik niet echt dat het weeen zijn, loop al weken met voorweeen. Maar ik merk wel dat er nu iets meer aan de hand is. Het voelt 'anders'..
    Gisteravond dacht ik wel een paar 'echte' te hebben, die waren echt anders dan de voorweeen, maar dat hield na 20 minuten alweer op. Vanmorgen nog 1 gehad maar dat was het vooralsnog. De rest van de tijd een soort 'weeig' niet-lekker gevoel eigenlijk. Heb ook last van diarree, maar ben inmiddels wel leeg :)

Ik zat te twijfelen of ik mijn vriend moest bellen om het te vertellen of niet. Hij werkt soms op 2,5 uur rijden van huis dus mocht dat bruinverlies nou een serieus voorteken zijn dat de weeen meteen op gang komen ofzo dan zou ik het hem vertellen, maar als het ook nog weken kan duren dan doe ik het maar niet, dan maakt ie zich straks druk om niets :)

6. nee dit is al een week geleden, dus lijkt me niet meer inderdaad.
    Slijmprop klinkt wel aannemelijk. Heb al anderhalve week last van veel en dikkere afscheiding. Jammer dat dat niets zegt over een bevalling :)

7. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zou even je vk bellen?

Ik weet het niet of het iets te zeggen heeft eigenlijk.... maar je bent pas 35 weken zwanger?

8. #8 luca2504, 17 jun 2011
    Laatst bewerkt: 17 jun 2011
    klopt, maar lees mijn eerste bericht. Ik ben al 35 weken zwanger :)D trots), gezien ik bijna bevallen was met 26wk.

Vk ga ik niet bellen hiervoor, ze is gister nog langs geweest voor mijn ctg, weet dat ik voorwerk heb en ze heeft gezegd als het begint doen we er niks meer aan, de termijn is nu goed te doen dus als het komt dan komt het.
    Overigens woon ik in het buitenland en moet ik niet de vk bellen als het is begonnen (zij gaat niet over mijn bevalling) maar het ziekenhuis.

Momenteel gaat het eigenlijk wel, ben benieuwd of er nog iets gebeurt.

9. Alita

Alita Niet meer actief

ja dan moet je maar gewoon afwachten ....

Succes verder met de bevalling!

10. bedankt :)

Het beste voor haar zou natuurlijk zijn als ze nog 2 weekjes blijft zitten, maar persoonlijk ben ik er zo klaar mee na 10 weken bedrust, steeds weeen, ziekenhuisopnames ed. Ben om die reden ook wat alerter op voortekenen. Maar inderdaad, het blijft toch afwachten of het doorzet..

11. Alita

Alita Niet meer actief

ja het is dan niet meer leuk natuurlijk....
    Maar je kindje komt als ze er klaar voor is .... en hopelijk is dat nu nog niet..
    De laatste loodjes wegen echt het zwaarst...maar het is cliche, maar straks weet je al niet meer precies hoe erg het was om te wachten...
    Klinkt stom maar geniet ook nog maar even van je "rust" die je nu nog hebt...en straks ga je het mooiste meemaken wat je maar mag meemaken als moeder...de geboorte van je kind!

Nogmaals heel heel veel succes!

12. dankje :)

Zijn er toevallig meer dames die ook bruinverlies hebben gehad aan het einde, en wat was het bij jullie (slijmprop, begin bevalling, niks)?

13. Alita

Alita Niet meer actief

ik wel beide keren de slijmprop..

eerste keer verloor ik m volledig in een keer...ook met bruin erin..zag er vreemd uit..

tweede keer verloor ik m in stukjes...het lijkt wel geleipudding maar dan natuurlijk een stuk viezer...maar het is gewoon stugge afscheiding die ik verloor..

Toen ik de eerste keer de slijmprop verloor duurde het nog een week voordat ik beviel. Wat ik toen wel die dag had was dat ik opeens heel erg moest poepen:) s`avonds braken mijn vliezen.

Tweede keer heb ik er ook een week over gedaan voordat er iets begon...ben zelfs nog bij de gyn geweest, deze had geprobeerd te strippen maar er was nog niks aan de hand waardoor dit niet kon...die avond begon de bevalling.

Je weet het toch nooit wanneer het precies begint..maar er zijn zeker voortekenen.....

14. Gisteravond voor het slapen vergaan verloor ik wat druppels vocht.. heel de nacht door harde buiken gehad en nauwelijks geslapen. Dus toch maar de vk gebeld en ik ga voor de zekerheid even langs het zh om te kijken of het vruchtwater is of niet. Denk het zelf niet, maar voor de zekerheid toch maar even gaan.

15. Alita

Alita Niet meer actief

oh ja doen hoor....kunnen ze idd testen is bij mij ook gebeurd!

16. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Bij mijn eerste een week voor de bevalling de slijmprop verloren(of groot deel ervan) Op zaterdag of zondag voor bevalling weer een stuk slijmprop. Maandag avond is ze geboren.

Deze keer tot nu toe niets. Behalve al twee weken harde buiken/voorweeen en krampen. Maar nog steeds geen weeen :(.
    En soms denk ik echt dat het gaat beginnen omdat alles zo heftig voelt........maar helaas.

17. Alita

Alita Niet meer actief

ja helaas heb je het bij een tweede zwschap...dat je al langer voorweeën hebt enz...stom he!

18. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Als het bruin is, is het waarschijnlijk oud bloed dat meekomt met andere afscheiding, dus geen recentelijk geknapt bloedvaatje oid. Maar maak je je echt ongerust kan je misschien beter even bellen of langsgaan, van die stress ga je je ook niet beter voelen natuurlijk.
    Sterkte!

19. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik neem die krampen allang niet meer serieus, haha.
    Het is zó anders dan bij mijn dochtertje.
    Bij haar had ik een week voor bevalling echt serieus pijnlijke voorweeen... en dat hield een week voor de bevalling op. Daarna stilte voor de storm dus..en toen gebroken vliezen.

En nu...pfffff. De voorweeen zijn nauwelijks pijnlijk. Slijm verlies ik elk moment van de dag, al een hele tijd. Echt in stugge slierten, jak.

20. Alita

Alita Niet meer actief

ja het is ook anders...had ik ook!

Maar alvast weer veel succes meiden!!

@Luca en?

Deel Deze Pagina