Is het dan echt klaar? *ik wil niet stoppen, ik wil niet stoppen*

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jennifer0306, 29 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Hallo iedereen,

Na een flinke productiedip een aantal keer, kreeg ik echt geen toeschietreflex meer. Er kwam nog wel wat uit als dochter dronk (hoorde haar slikken), maar echt veel was het niet.

Bij de huisarts gevraagd om syntocinon, en het ging weer even heel leuk! Nu is de syntocinon op.. en dokter wil geen nieuwe voorschrijven omdat ze het pas twee weken geleden heeft voorgeschreven en vind dat ik er wel een maand of meer mee had moeten doen.
    Heb het geprobeerd zonder, maar nog steeds geen toeschietreflex, en ik merk dat dochtertje (11mnd) er ook echt wel een beetje klaar mee is, vooral overdag. S nachts lust ze nog wel een slokje.

Punt is, dat ik dit dus helemaal nog niet wil :(. Ik wil zo graag gewoon nog voeden, al is het maar 2 a 3 keer s nachts, alleen denk ik niet dat mijn productie dat lang trekt zonder toeschietreflex.
    Dochter weigert ook fles, anders had ik met liefde nog een paar flesjes gekolfd voor haar. Ook met een rietje of open beker vindt ze t niks.

Herkenning, tips?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Aparte reactie van de huisarts... heb je meer gebruikt dan werd aangeraden? Als je conform voorschrift hebt gebruikt zou ik toch teruggaan naar de huisarts en dat duidelijk maken. En als ze niet wil voorschrijven dan toch ook duidelijk vragen waarom niet (je had er een maand mee kunnen doen is natuurlijk geen reden) en wat de alternatieven zijn.

3. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Heb je geprobeerd met productieverhogende voeding om je productie op te krikken? Warmte kan bij mij een toeschietreflex opwekken, stress werkt enorm verlagend bij mij, net zoals moeheid. Voor het voeden fotootjes kijken van toen je baby net geboren is?

4. mommy2016

mommy2016 Lid

18 mrt 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon ook 11 maanden en ik voed nog zo 8x per dag

Hoe vaak voed jij ?

Ik voel ook niet echt dat toeschietreeflex meer hoor zal er vast wel zijn want voelen ook vol aan altijd

Maar in begin had ik echt dat ik het voelde toeschieten

Volgens mij is normaal hoor dat je niet voelt

Die neusspray is ook op internet te krijgen

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik zou mijn kindje volgen. Als zij aangeeft er wel klaar mee te zijn, dan is dat toch oké? Ik snap dat jij er emotioneel inziet, maar dat moet je toch niet willen opleggen aan je kindje?

6. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ahh lastig! Mijn dochter wilde eergisteren haar droomvoeding niet, ik was echt even van slag, is dit het einde?? (14 maanden) Ik wil nog niet stoppen! Ook voor de goede stofjes en de fijne momentjes.

Mijn dochter drinkt ook alleen nog maar half slapend, anders wil ze niet. Overdag gewone melk, en s'avonds/nacht of ochtend aan de borst. Ik moet het dus ook van de 'slaperige' voedingen hebben.

Ik heb ook altijd een flesje neusspray bij de hand, altijd handig voor als je productie dipt of je kind wat minder geduld heeft door trage toeschietreflex. Ik kan het altijd zonder problemen bestellen. Het idee dat ik het achter de hand heb maakt vaak al dat de melk beter toeschiet.
    Jammer dat je ha dit zo aangeeft, zeker als dit het einde van de borstvoeding kan betekenen. Ik zou dat letterlijk zo aangeven bij je huisarts, en dat je bijv zal proberen wat minder vaak de spray te gebruiken?

7. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Als ik mijn kindje volg, kan het vriezen of dooien. Ik volg haar altijd en heb altijd volledig op verzoek gevoed. Dat betekent tot nu toe altijd wel tussen de 5-7 voedingen per 24 uur. Als ik de laatste dagen naar haar kijk dan zou het zijn avondvoeding- nachtvoeding-nachtvoeding- ochtendvoeding. Dat zou dan haar behoefte zijn. Overdag is ze veel te druk met staan aan van alles, klimmen op mij, trekken aan knoopjes oid.

Ik zou graag willen blijven geven wat ze wel wil, en het zou inderdaad kunnen dat ik het toeschietreflex niet meer voel maar hij er wel is? Geen idee. Ik denk dat ik gewoon maar zo doorga als zij wil en hopen dat t nog even duurt. Ik ga het haar zeker niet opleggen maar ben ook bang voor mijn nachten als het weg zou vallen :D liever nog niet. Als zij dat slokje nodig heeft om verder te slapen: graag- dan kan ik ook verder tukken 😉.

Ik ga inderdaad morgen weer even bellen naar de huisarts om te vragen of het niet toch nog kan. Ik heb niet overgedoseerd oid, gewoon gebruikt wanneer ik ging voeden. Bedankt voor jullie reacties!

8. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Waar kun je deze bestellen dan? Naar mijn weten heb je er een recept voor nodig. :$

Deel Deze Pagina