Is het dan ECHT zo erg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door StrayCat, 13 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik wist even niet of deze in de goede pijler staat dus als hij verplaatst word hoor ik het graag.
    Maar ik ben echt een beetje geschrokken als ik eerlijk mag zijn. Overal lees je op internet hoe zwaar en echt echt zwaar die kraamtijd moet zijn. De bevalling ja daar verheug ik me allerminst op. Ik bereid me voor op het allerergste en dat zal het ook wel zijn. Maar dan daarna. Het schijnt dat de wolk weg is na drie dagen. Want je word 's nachts wakker gehouden, er komen hordes kraam visite. En als ik het goed begrijp van al deze dergelijke Facebook artikelen ben je een wandelende zombie in deze tijd. Zeg eens eerlijk dames? Hoe hebben jullie het ervaren? Ik ben wel benieuwd.

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik vond het wel meevallen. Maar dat komt dat ik de eerste dagen geen kraambezoek wilde (buiten de opa's en oma's, ooms en tantes). Heb alles op mijn manier gedaan..

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Welnee joh, ik denk dat dat vast wel mee zal vallen.

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb 2 supersnelle makkelijke bevallingen gehad, de eerste week wilde ik geen kraambezoek (behalve ouders/zus etc, echt dichtbij dus). En ondanks dat ik een huilbaby had, de bv niet op gang kwam en ik alleenstaand ben, ben ik nog steeds geen zombie :)

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vond de kraamtijd persoonlijk niet zo leuk. Maar dat kwam omdat beide dochters te vroeg geboren zijn en ze die tijd in het ziekenhuis doorbrachten.

Maar toen ze thuiskwamen heb ik een week lang in bed/op de bank gelegen. Kraamvisite planden we gewoon goed in, om de dag kregen we visite en ik vond het juist super leuk! Lekker kletsen en de baby showen!! Want ik was zo trots!
    Na die week ben ik weer het huis uit gegaan en weer m'n eigen ding gaan doen. Maar vond de 'kraamtijd' juist heerlijk.
    Kraamvisite vond ik dus ook echt leuk. Ene keer wat meer mensen op een dag dan de anderen, maar als ik geen zin had was ik daar ook eerlijk in. We hebben echt veel visite gehad maar heb het geen moment vervelend gevonden.

5. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Haha ja ik vraag me af hoe betrouwbaar deze artikelen zijn. Of houden de schrijfsters gewoon van overdrijven. Maar het moet de hel zijn als ik ze mag geloven.

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Het is ook maar net hoe je het opvat toch? (De schrijvers in dit geval, niet hoe jij het leest😝 ) . Bijv mijn bevalling kan ik als makkelijk beschrijven of als hel.. Ik kijk er liever op terug als makkelijk..

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Viel wel mee hoor! Ik kwam na een paar dagen terug uit het ziekenhuis (keizersnede gehad) en heb het in de kraamtijd bewust rustig aan gedaan. Dus beperkt visite en niet te veel willen. En dat beviel me erg goed.
    De beruchte kraamtranen heb ik niet echt gehad. En ja, natuurlijk ben je moe, maar dat hoort er een beetje bij. Tussen de middag ben ik steeds lekker gaan slapen, zo tank je toch wat bij.

8. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ondanks dat mijn kraamtijd in het ziekenhuis was (dochter te vroeg) was het echt niet vreselijk hoor. Ik liep een dag na de bevalling al vrolijk rond...zelf met auto naar ziekenhuis twee keer per dag. Ik was zelfs een beetje hyper (adrenaline denk ik). Later wel iets rustiger aangedaan....ondanks ziekenhuis/kolf ellende/ spanning ging alles prima!

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ik vond het ook heel erg meevallen. We hebben goed de visite gepland zodat het niet te druk werd. Maar ik vond het bezoek uiteindelijk alleen maar gezellig. Ook vielen de nachten heel erg mee hier

10. chillys

chillys Lid

13 mei 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat iedereen het anders ervaard. De kraamtijd kan inderdaD erg heftig zijn en sommige vinden het wel meevallen. Ik denk dat het afhankelijk is van je eigen situatie. Ook ik heb er voor hekozen om in het begin zo min mogelijk kraamvisite te ontvangen. Dat vond ik heerlijk! Niks moeten en alles om je eigen manier waar jij je prettig bij voelt. Dat is erg belangrijk. Ik had persoonlijk wel last van hormonen en van mijn lijf, dat werkte niet goed samen met slaap te kort. Maar toen ik eenmaal weer werkte verlangde ik weer terug naar hele dagen met mijn baby zijn. Ik vond het vooral een achtbaan van emoties. Ik werd soms echt niet goed van mezelf, haha. Maar ook dat gaat weer over;)

11. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bij de eerste had ik erg veel bloed verloren en voelde ik me alles behalve fit in de kraamtijd. Wij hebben toen vrijwel geen kraambezoek aan huis gehad, maar later een kraamfeest gehouden.

Maar bij de 2e voelde ik me al heel snel weer goed. Het is dat mijn zoontje opgenomen lag, maar anders had ik denk best een fijne kraamtijd gehad.
    De 2e keer hebben we ook pas later bezoek gehad, vanwege de gezondheid van mijn zoontje. Toen wel gewoon thuis en geen kraamfeest.

Ik hoop dat het nu wel een keer normaal gaat met de bevalling en erna, zodat ik gewoon snel naar huis kan met baby. Maar ik weet nu al dat ik de kraamvisite de eerste tijd weer afhou. Ik wil eerst als gezinnetje wennen aan de nieuwe situatie.

12. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Eerlijk? Voor mij klopt dat wel.

Onze zoon heeft vier maanden lang vreselijk veel last gehad van krampjes, dat werd pas minder toen hij koemelkvrije voeding kreeg maar toen hadden we er al een paar maanden op zitten. Ik vond het heel zwaar, constant met een kindje zitten dat pijn heeft en nauwelijks slaapt. Het putte mij uit en het breekt je hart als je je kindje zo'n pijn ziet hebben. Er is niets wat je hier op kan voorbereiden en zo had ik het me ook absoluut niet voorgesteld.

Gelukkig geldt dit niet voor iedereen hoor. Ik hoor ook betere verhalen ;).

Kraamvisite ben je zelf bij, dat kun je plannen zoals je zelf wilt 😄

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb een geweldige kraamtijd gehad. Mede door mijn fantastische kraam.
    Tuurlijk kwamen de kraamtranen wel ff voorbij, maar dat hoort:D
    Visite heb jezelf in de hand. De stuwing was even doorbijten ;)
    De nachten zijn uiteraard even pittig, maar dat was hier uiteindelijk prima te overzien
    Nu was mijn man wel drie weken vrij dus dat scheelt

14. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Nou, bij mijn eerste waren de eerste 13 weken een hel. Hij had reflux in tamelijk erge vorm en ik had een onbegripvolle pediater. Ik herinner me dat ik op een bepaald moment al huilend naar mijn mama belde en haar vroeg waarom niemand me had gewaarschuwd dat het zou zwaar zou worden... Na 13 weken hadden we goede medicatie en aangepaste voeding bij nieuwe pediater die wel goed meedacht.

Bij de tweede heb ik bij de eerste signalen van reflux meteen aan de bel getrokken en dat, in combi met de ervaring van de eerste, hebben er zo voor gezorgt dat ik een mega relaxte tijd had en echt kon genieten!

15. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik vond het niet zo makkelijk, maar dat kwam omdat mijn zoon niet sliep tenzij hij werd gedragen of op mij lag. Ik gaf om de drie uur borstvoeding en ik was echt kapot, want langer dan 2 uur achter elkaar slapen deed ik toen niet. Ik mocht een paar keer 4 uur achter elkaar slapen en ik moest dan huilen van blijdschap, zonder dollen! Ik deed ook te veel tijdens mijn kraamperiode, maar ik had ook echt een shitty kraamverzorgster. Als zij weg was kon ik de thee zakjes en kruimels achter haar opruimen. Qua kraambezoek viel het wel mee. Ik kan niet wachten totdat mijn meisje er is, maar ik hoop tot god dat ze beter zal slapen dan haar broer. Maar, bedenk wel, elk kind is anders. Mijn advies, rust lekker uit na de bevalling, zoveel je kan en svakel hulp in als nodig, maar GENIET vooral van je kleine mensje. De tijd gaat zo snel voorbij!

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ah nee joh :) hier in ieder geval niet.
    Een heerlijk relaxte kraamweek gehad. Mijn zus was onze kraamverzorgster.
    Zij stond erop dat we overdag onze rust namen tussen 12:00-15:00
    De hoeveelheid kraamvisite heb je zelf in de hand toch.
    Wij hebben het die week heel rustig gehouden met alleen eigen familie en beste vrienden.
    De rest van de familie/vrienden belden allemaal en hebben we heel verdeeld langs laten komen.
    Max twee per dag. En wij hadden minimaal 1x per een dagje samen en dus geen visite ingepland.
    Anders zit je weken/maanden met volle weekenden en heb je helemaal geen tijd om lekker zelf te genieten.

Nu hebben wij geluk met een goede slaper 's nachts, dus de gebroken nachten vielen hier reuze mee. Het was om 23:00-03:00-06:00 de fles en daarna echt meteen weer terug in bed en daar sliep ze gelukkig meteen lekker verder. Nu slaapt ze al een aantal weken heerlijk de nachten door.

Ik heb ook geen kraamtranen gehad en lekker rustig aan gedaan.

17. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ik had de eerste week wel last van me hechtingen en niet naar de wc kunnen en opzich vrij lange bevalling maar was zo trots op ons kindje dat ik vol met adrenaline zat, enigste was wel ik wou alleen maar kijken en niet in badje doen enz, kon ook niet te lang staan en lichamelijk niet zo fit maar me geest wel..maar stond de volgende dag wel al te stofzuigen ;)

Ik vond het heerlijk en in de zomer dus lekker buiten zitten met visite. Maar tuurlijk komen er veel emoties bij kijken vooral als het helemaal nieuw is en het niet allemaal vanzelf gaat.

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik had een hele lieve kraamzorg, dus dat scheelde. De hormonen gieren door je lijf en daar moet je natuurlijk mee om kunnen gaan. Als dat geen probleem is, hoeft het niet zwaar te zijn hoor. Ik liep na 3 dagen alweer buiten (uiteraard zonder baby, die moest nog even binnen blijven). Ik heb een goede bevalling gehad en een spoedig herstel. Ik kreeg wel op mijn kop dat ik al zo snel in huis aan het 'rommelen' was.

Nee, die kraamtijd was zo erg nog niet. Omdat ik zo goed herstelde, werd ik ook niet verplicht om op bed te blijven. Als ik een week in mijn bed moest liggen, was ik helemaal gek geworden denk ik.

19. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Het is dus een kwestie van niet teveel kraam visite willen. Dat had ik dus al in gedachte. En als ik het zo lees ligt het er maar net aan hoe je kindje is. Zoiets voorzie je natuurlijk niet van te voren. De kraamvisite tip ga ik zeker meenemen. Zit ook niet te wachten op trappelende tantes die komen kijken de eerste dagen. Maar mijn moeder en schoonmoeder natuurlijk wel. Ben erg blij jullie ervaringen zo te lezen. Altijd fijn om er zovele te lezen.

20. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik vond het wel erg zwaar.. Te veel kraambezoek gepland al de eerste dagen ( gaan we deze keer dus écht anders doen), had een zware bevalling achter de rug, zoontje huilde veel, ik was op!

Deel Deze Pagina