Sinds april 2007 ben ik gestopt met de pil. Sinds die tijd zien mijn cyclussen er zo uit: (27)-28-26-26-26-29-26-28-29-30-30-28-28-25-28-29 Sinds 3 maanden zijn we serieus aan de klus voor een kindje. Weliswaar mbv ZI ipv de gewone weg, maar dat hoeft niet uit te maken. Mijn laatste 3 cyclussen zijn zo: 25-25-26 Ik vind het zo gek dat sinds we begonnen zijn ik precies drie relatief korte cyclussen heb gehad. Vinden jullie dat ook? Of valt het wel mee omdat 26 al vaker voor is gekomen (wel meer dan een jaar geleden). Is er een verklaring voor? Ik moet me wsl gewoon niet zo druk maken... Welke cycluslengte zouden jullie aanhouden voor het bepalen van je NOD? Bedankt voor het meedenken.
Ik zou de 30 aanhouden, dit d je langste cyclus ooit. Pas als je de 30 voorbij bent ben je echt overtijd.
Ik zie het wel vaker dat wanneer ze er echt voor gaan dat de cyclussen ineens korter worden. Hoe het kan weet ik niet, maar het gebeurd dus wel vaker. Voor je nod zou ik het gemiddelde aanhouden, maar voor het klussen de kortste en de langste.
Hey Liefie, het kan zijn dat je, zodra je ervoor gaat, spanning opbouwt waardoor je cyclus iets veranderd. Maar ik denk ook dat je er nu meer dan voorheen op aan het letten bent. Verder is bijna niemand heel regelmatig. Je bent iets onregelmatig, maar niet verontrustend, denk ik. Zolang het aantal dagen tussen 27 - 34 blijft ong., is het vrij normaal. Je NOD kun je het beste berekenen uitgaande van de langste cyclus van het afgelopen half jaar. (30 dagen dus)