Ziekenhuis tas en eigen voeding meenemen

Discussion in 'De bevalling' started by MvN, Sep 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hallo,

Ik heb even een vraag: Wat hadden jullie aan toen jullie het ziekenhuis met je kleintje verlieten? Ik heb namelijk hele lekkere pyjama broeken van de hunkemoller.. maar om daar nou mee over straat te lopen.. :(

En ik neem eigen voeding mee naar het ziekenhuis, moet ik dan het hele pak meenemen of kan ik ook een beetje poeder in een ander bakje doen met de deksel erop?

Thanks!

2. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

ik hoef geen voeding mee te nemen want ze hebben er alle soorten

ik heb een joggingsbroek en die trek ik aan als ik naar huis mag

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik heb van die sport-jonggingbroeken gekocht met zo'n rits-vest bij de h&m, helemaal niet zo duur, maar toch netjes genoeg om straks naar huis in te kunnen...tegelijk functioneert zo'n broek ook als pyjamabroek omdat ze lekker zacht zijn en soepel vallen. Ik loop er nu ook al de hele dag in!

wb. voeding zou het niet weten, zit met dezelfde vraag eigenlijk...

4. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Ik heb een 'positie' joggingsbroek bij de hema besteld.
    Die heeft een brede band bij de buik.
    Ik denk dat die lekker zit net na de bevalling, en een mooi zwart shirt.
    Ik draag het niet zodat het mooi nieuw is als ik uit het ziekenhuis kom (of als ik daar nog lig en er komt visite ..:))

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @djezelf: dat heb ik ook, ik heb 1 broek en 1 shirtje en een vest 'apart' gehouden zodat het er nog nieuw uitziet! De overige 3 broeken en shirts draag ik nu wel al!Die van mij hebben ook een brede band, dat zit nu ook al fijn.

6. Alita

Alita Niet meer actief

ik had ook een joggingbroek aan want waarschijnlijk is dat het enige wat je verdraagt en krijg je niet gewoon in het zk de voeding?

7. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

Jan 5, 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    in het ziekenhuis vragen ze welke voeding je thuis hebt om te gebruiken en welke voorgeschreven is van de vk (als dit het geval is) dit kun je gewoon krijgen dus, welke voeding je maar hebt of wil gebruiken. Ik heb dit ook gehad en ik kon echt uit alle soorten kiezen.

8. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,047
    2,186
    113
    Brabant
    mbt de voeding, dat is niet in elk ziekenhuis zo, dat kun je even navragen bij je vlos (of gyn?)
    Ik had een joggingbroek aan, waarin ik ook was gekomen... Met een grote trui/jas, tja die had ik ook aan toen ik kwam.
    manlief had nog wel wat meegenomen, maar ik heb alleen die joggingbroek aan gehad. Het maakte me werkelijk niks uit wat ik aanhad. Toen ik thuiskwam waren er mannen in de centrale hal aan het werk, weet nog dat ik dacht: ze zullen wel vinden dat ik raar loop;)
    Verders maakte het me echt niks uit:)

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Ik had een jogging broek meegenomen en een lekker wijd shirt

10. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou als je bijv. kruidvat voeding ofzo wil dan moet je dat wel meenemen want anders moet je na het ziekenhuis weer overstappen (ook niet heel erg). Ik zou gewoon een pak meenemen voor de zekerheid. Met een pak doe je ongeveer een week en als je langer moet blijven kan je man altijd bijhalen toch?

Ik moet even heel diep nadenken waarin ik naar huis ben gegaan. Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen, kwam er met 33 weken in dus was van te voren niet echt voorbereid. Volgens mij gewoon in mijn joggingbroek maar dat maakt niet zo veel uit want mijn vriendin (die me kwam ophalen, mijn dochter bleef nog in het ziekenhuis) kwam met de auto voor de ingang van het ziekenhuis rijden en ik stapte voor de deur van mijn huis weer uit. Volgens mij kan dat bij elk ziekenhuis wel hoor, dus zou me daar niet zo druk om maken. Ik ben ook een keer midden in de nacht in mijn pyama op de 1e hulp beland en toen moest ik smiddags in mijn pyama weer naar huis... ja boeiend, ik had een galsteenaanval en geen puf gehad om me van te voren om te kleden.

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als je maar een klein beetje mee wilt nemen dan kan je bij bijv. de etos een bakje kopen waar je 3 voedingen in kan doen. Maar je kan het ook gewoon in een curver of tupperware bak bewaren hoor... maar nogmaals ik zou gewoon een pak meenemen en die friso bewaardoos die je in de prenatal blije doos krijgt en dan heb je zeker genoeg.

Share This Page