Vals positieve ovulatietest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Bagheera3, Sep 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Hallo allemaal,

Ik had een vraagje: na 2 jaar gaan mijn vriend en ik proberen om zwanger te worden (nooit gelukt). Nou heb ik vorige week dinsdag en woensdag (dag 14 cyclus) lichte bloeding gehad. Ik vraag me af of dit een ovulatiebloeding is geweest?
    Daarnaast gebruik ik cb digital, echter zijn deze al een jaar over datum. Deze gaven afgelopen dinsdag en woensdag negatieve test aan. Maar we hebben wel gewoon geklust. Sinds afgelopen zaterdag wat menstruatieachtige krampjes en Afgelopen maandag 16 september had ik een positieve ovulatietest. Die dag ook wat heftigere krampen. Wederom geklust ( afgelopen weken sowieso om de dag geklust). Nu blijf ik naar de wc lopen ( ook s nachts), blijf wat krampjes links en rechts houden.

Maar zijn die 2 dagen bloedingen nou ovulatiebloedingen geweest? En kan t zo zijn dat de ovulatietest vals positief heeft aangegeven? Omdat ze al een jaar over datum zijn? En dat die krampen juist innestelingskrampen zijn geweest?

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk.

2. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    Ovulatietesten die over de datum zijn, zou ik niet meer gebruiken. Die zijn niet meer betrouwbaar.

Je geeft zelf aan, dat je pas een kleine week later (dan je bloeding) een positieve ovu-test hebt gehad. Ik zou dan ook aannemen, dat je ei daarna is gesprongen.

De lichte bloeding waar je het over hebt, hoeft geen ovulatiebloeding te zijn. Het kan best (hormonen doen rare dingen in je lichaam) een kleine tussentijdse bloeding zijn geweest. Dit heb ik zelf ook wel eens gehad, niets om je zorgen over te maken.

Over de krampjes kan ik weinig zeggen. Dan zul je toch op je NOD een zwangerschapstest moeten doen, om te zien of het echt van een innesteling is geweest. Mijn ervaring is dat het kan, maar niet hoeft.

3. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Bedankt voor je antwoord! Ik had al zo'n vermoeden dat ik ze beter niet meer kon gebruiken, maar vond het ook zonde van mijn geld ( krent die ik ben ;)) ik kon over de ovulatiebloeding niet echt vinden wanneer je dan je ei sprong, maar dat is nu duidelijk. En omdat de ovulatietest over datum waren vroeg ik me ook af in hoeverre de positieve teag van afgelopen maandag, echt positief was. Voor de rest blijft het inderdaad afwachten. Nogmaals hartstikke bedankt.

Share This Page