Hoi, Wie heeft er ervaring met het cocoonababy matras? Ik hoorde via vis dat het kan helpen bij reflux klachten maar het matrasje is best prijzig dus ik ben ook zoek naar ervaringen! Bedje staat al hoger bij hoofdeinde maar hij wordt nog vaak vaker door opkomend maagzuur. Zo sneu...
Als de 'gewone' leefregels (bedje omhoog, voeding indikken etc) niet helpen zou ik het gaan zoeken in medicijnen en niet in allerlei zogenaamd fantastische hulpmiddelen die niet helpen . Er zijn prima maagzuurremmers voor baby's die alle problemen verhelpen, een opluchting voor je kindje en voor jou
Heb even gegoogeld, want ik ken het niet, maar dat matrasje gaat niet helpen hoor. Als flink ophogen al niet werkt, gaat dit helemaal niet werken, want hierin ligt je kindje beduidend minder opgehoogd dan als je het bedje flink ophoogt... Heb je buikligging al geprobeerd? Dat was bij ons de oplossing voor het slapen. Ophogen werkte ook onvoldoende, maar in buikligging ging het wel. Ze moest even wennen aan dat buikslapen, dus de eerste week werd ze overdag steeds na 3 kwartier wakker, (maar dat was al een verademing met de max 5 minuten die ze het op haar rug (ook opgehoogd) uithield). Als de klachten verder niet onder controle te krijgen zijn met de leefregels bij reflux, zou medicatie gewoon nodig zijn.
Het indikken was hier verergering want zijn darmpjes konden dat niet aan helaas. Bedje staat idd hoger. En je hebt gelijk, uit bezorgdheid zoek ik naar oplossingen maar ik overweeg ook weer naar de ha te gaan. (Voor medicatie) Hij gaat ook naar de Ostheopaat, die gaf aan er mogelijk wat aan te kunnen doen. Bij mijn zoontje zijn het nog beginnende klachten, melk teruggeven, zelfs n a 3 uur na voeding, maagzuur wat boven komt, benauwdheid en soms stikneigingen als hij plat ligt. Hij huilt ook als hij 'weggelegd wordt. Ik houd hem standaard na elke voeding 30 min omhoog. Durf buikligging nog niet zo goed aan, hij is nu 6 weken. Ga het wel oefenen overdag. Bedankt voor de reacties!
Hier vanaf 5 weken gedaan en was echt een verademing. Verder was een draagdoek echt een uitkomst ook, iig voor overdag