Meiden, Ons zoontje heeft nu een klein maandje een lichtelijk rood topje van zijn piemel maar vooral zijn balzakje is aan een kant redelijk rood. Het ziet er uit als schraalheid, ik dacht dat ik z'n diksap te sterk aanmaakt had of zo en dus bleef maar smeren met weleda billencreme, af en toe een schimmelzalfje om te kijken of dat hielp. Wij naar de huisarts en we kregen fucidine (antibiotica) zalf mee.Na 3 dagen geen verschil dus weer terug naar ha. Nu moet hij 10 (!) dagen 3 x per dag antibiotica. Ze zegt dat dat normaal is voor een ontstoken huid. Ik vind meteen AB nogal heftig voor zo'n kleintje. Heeft er iemand ervaring? Schoonhouden doe ik al in bad/douche en ik verschoon hem met een schoon nat washandje ipv doekjes momenteel. Hij heeft er niet echt last van en geen koorts. Het is dus vooral dat balzakje wat zo vurig rood is. Hopelijk heeft iemand advies. Bedankt, Charlie
Die 10 dagen is helaas normaal. Omdat het een kuur is die je echt moet afmaken! anders helpt het niet... Ik heb zelf ook 6 jaar geleden een huidprobleem gehad, waarvoor ik fucidin moest smeren én antibiotica moest slikken... ook 10 dagen. Hielp wel! Heb je ook sudocreme en/of bepanthen geprobeerd? als het echt een ontsteking is zal het niet helpen...verzacht misschien wel een beetje. Hier bij een rood/schraal piemeltje of balzakje, altijd sudocreme... helpt perfect! Beterschap voor je zoontje!
Mijn zoontje heeft dit de afgelopen 2 weken ook gehad maar dat kwam omdat hij flink aan de diarree is geweest......zijn balzakje wordt dan ook vuurrood en pijnlijk met verschonen. Maar goed, dat heeft dan een duidelijke oorzaak. Vind die AB ook best heftig hoor maar ik hoop dat het in elk geval zal helpen.
Geen ervaring met een ontstoken piemeltje maar wel met antibiotica. Heeft zoon hier ook een keer gehad omdat hij een parasiet in zijn ontlasting had. Ik zou je zoon naast de antibiotica ook probiotica geven. Kun je gewoon zo bij de drogist halen. Antibiotica schakelt namelijk ook al goede bacteriën ed uit wat er voor kan zorgen dat de weerstand enorm omlaag gaat. Met probiotica bouw je dat weer op.
ja hebben wij hier ook gehad. Zoonlief schreeuwde het uit van de pijn en zodra hij geplast had was het weer even over en zag je duidelijk dat hij opgelucht was. zijn piemeltje was helemaal opgezwollen en was zelfs bijna paars! achteraf gezien denken we dat het een bacteriele infectie is geweest, hij is een paar weken ervoor nog flink verkouden geweest en de zondag voor het zo erg werd hebben we gezwommen (ook een ideale plek voor bacterien) we zijn ermee naar de ha geweest, urine nagekeken, ha kon toen niet zo snel iets vinden maar urine werd wel op kweek gezet (niks van gehoord later) Hij zag wel duidelijk dat het er niet normaal uitzag en we kregen AB mee en schimmelzalf. na een paar dagen was het echt al veel minder gelukkig.
Hoi, Bedankt voor de antwoorden en adviezen! Sukke, hoe gaf je de probiotica? Ik heb een pot staan met capsules waarop staat dat het ook voor kinderen vanaf 1 geschikt is. Ik was van plan zo'n capsule open te maken en door een fruithap te doen of zo. Hoe gaf jij dat? Want ja van AB krijgen ze diarree en dan zeker weer een rood geval.. ook lekker tegenstrijdig dan. Nou ja, ik ga morgen toch de kuur ophalen en beginnen. Piemeltopje rood bij de ingang zeg maar maar de rest valt nu wel mee met de zalfjes. Groetjes,
Wij hadden het in poedervorm en daar deed ik water op. Hij vond het niet heel lekker maar ik liet die beker de hele dag staan en dan kwam hij wel op. Volgens mij mag je capsules niet open maken. Zou dat eerst even goed navragen!
Hoi, Capsules met anti-biotica en zo normaal niet maar met probiotica raden ze juist vaak aan de inhoud in een lauwwarm glas water te doen en dan 30 min. te wachten, dan ontkiemen de bacteriën zich beter en spoelt het sneller naar de darmen. Doe het wel door zijn diksap na het slapen of zo. Bedankt voor de tip!
hier ook een zoontje die een ontstoken piemeltje heeft gehad. Wij hebben er geen zalfjes oid voor gekregen. Wij moesten een gaasje nat maken met koud water en die om het piemeltje vouwen, iedere keer als hij een schone pamper moest. De volgende dag was het al bijna over..