Is het echt zielig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dientje, 8 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Opa's en oma's zeggen dat het zielig is zodat ze zelf op jullie kind kan passen.

Maar ik vind er niks zieligs aan, ik heb altijd op een babygroep gewerkt en het is juist schattig om te zien hoe die kleintjes onderling naar elkaar kijken en van elkaar leren. Alleen de hele kleintjes krijgen minder aandacht, ze eten, slapen en in box. Want de grotere vragen konstant om aandacht.

Ik ga zelf pas mijn kind na 6 maanden of zo 2 dagen naar een kdv brengen.

2. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    He dames

Bedankt voor jullie antwoorden ik voel me nu wel wat zekerder!

Ons kindje gaat naar de kdv als hij 6 maanden oud is dus het is niet zo dat ik hem meteen daar naatoe breng ofzo.
    Ik denk dat ik hem daar wel met pijn in mn hart breng maar ja het hoort er eenmaal bij he.

3. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    Persoonlijk vind ik het niet zielig.
    Maar vind dat als je er zelf voor gekozen hebt om een kindje te krijgen dat je er ook zelf voor moet zorgen..
    En niet 3 dagen naar een kinderdag verblijf moet brengen en dan ook nog eens naar oma of opa.
    Had dan eerder gewacht met kindjes krijgen tot dat mijn studie af is..
    Niet verkeerd bedoeld dus nu niet boos worden he!

4. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou dat vind ik wel een beetje een stomme reactie hoor, dus iedereen die full-time of part-time werkt moet stoppen om voor de kinderen te zorgen, we leven niet in mer in de jaren 70 hoor :(
    Soms heb je geluk en kan je als vrouw lekker thuis blijven en voor de kinderen zorgen, maar persoonlijk ben ik ook niet zo iemand die het leuk vind de hele dag thuis te zijn.

5. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    Oke dus jij vind het een stomme reactie?
    Ik ga wel werken maar geen drie dagen.

Zelf vond ik het ook fijn als mijn moeder thuis was toen ik klein was.

En over dat "geluk'' hebben als je thuis kan blijven.

Mensen willen gewoon te veel ze hebben een top hypotheek,ze willen de duurste auto,een carriere en ook kinderen....
    Ik vind dat er de laatste tijd gewoon te makkelijk met kinderen om gegaan word..
    Ze brengen ze in de ochten en ze halen ze in de avond weer op!
    Leuk Kinderen!

6. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja dat is jou mening maar ik breng mn kindje gewoon 2 of misschien wel 3 "halve"" dagen naar het KDV en ga ook niet meer verder met je in discussie.

7. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    ow is dit een discussie..
    Euh jij hebt deze topic geopend met "is dit zielig''
    En je wilt graag een mening horen van een ander..
    Dus reageer ik daar op wat ik er van vind.
    Dat zegt niet dat je het zo moet doen...
    Jij vraagt wat en krijgt antwoord..

8. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Er zijn ook vrouwen die graag blijven werken of idd moeten, zoals ik, en wij hebben geen top hypotheek of duurste auto! Ik werk 24 uur in de week, Ryan moet soms 4 dagdelen naar de oppas en ik vind niet dat Ryan daar slechter van wordt! Ik vind een hele week opvang voor je kind ook veel, maar 3 hele dagen vind ik niet slecht. Ik zou er niet aan moeten denken om hele dagen thuis te zitten.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    @bullterrier: ik blijf zeker een dag of drie werken, meer vind ik ook teveel, maar 3 vind ik echt wel kunnen. Het maakt me dan echt niet of het financieel nodig is of niet, als ik 7 dagen per week thuis zit, word ik gek!

Ik vind het echt nergens op slaan dat het zielig zou zijn als je een kindje een paar dagen naar de creche gaat. Mijn moeder heeft altijd gewerkt en heb een supergelukkige jeugd gehad, mijn vriend zijn moeder was altijd thuis en daar was het een stuk minder plezierig hoor. Dus dat je thuisblijft maakt je geen betere moeder dan iemand die wel blijft werken.

suus

10. Tamara85

Tamara85 Actief lid

16 jan 2007
    142
    0
    0
    thuiszorg
    Helden
    ha bull terrier,
    ik vind dat je gelijk hebt,
    ik ben zelf ook niet voor het KDV wel een of twee morgens ter ontwikkeling , en omgang maar niet van s'morgens tot s'avonds . Ik heb dan het idee dat je bepaalde onwikkelingen van je kind mist ( heb zelf op KDV gewerkt) heb hier kinderen hun eerste stapje zien zetten. lijkt me echt moeilijk als ouder zijnde dat je daar niet zelf bij bent.
    Daarom zou ik het ook niet doen. ik kies bewust voor een kindje en dat zal mijn eerste prioriteit zijn en niet mijn werk.

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Zielig vind ik het pas als een kind in één week op 3 of 4 adressen zit.
    Die van ons gaat straks 3 dagen naar een zorgboerderij waar ook een kdv bij zit. Ze hebben daar 1 groep met maximaal 16 kinderen. Ze werken daar in totaal met 4 leidsters over de hele week. Is het druk, dan springt 1 van de 4 bij. Zo kennen ze alle kindern en hun gewoontes. Die van mijn zus zat in eerste instantie op maandagmiddag bij schoonmoeder, dinsdag thuis, woensdag bij onze moeder of de oppas, donderdag thuis en vrijdag bij mij of de oppas. daar is uiteindelijk wat van gezegd door de orthopedagoog van de gastpuderopvang. hij werd elke dag van de een naar de ander gejonast. Thuis en op een kdv vind ik dus niet zielig. thuis en naar opa en oma ook niet. Alle dtrie is denk ik wat teveel van het goede. en zo blijven opa en oma met alle liefde standby bij calamiteiten. doen ze anders ook minder graag denk ik.
    groetjes Femke

enneh, wat die carrièrevrouwen betreft. Als alle vrouwen thyuis zouden zitten bij de kroost, wie moet ze dan lesgeven? Het complete onderwijs zou leeglopen, want met die paar mannen kunnen we het echt niet redden hoor!

12. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    pffffff ik herken heel goed je verhaal.. en dan moeten we maar uitleg geven waarom een kdv of creche beter is dan opa en oma..

bah bah, nee is niet zielig, je kind ontwikkeld zich beter wat betreft spelen en delen met anderen..

en idd zoveeel opa enoma dagen is ook niet gezond hoor, het moet wel leuk blijven he die opa en oma :)

en of je nou jong ben ik ben zelf 22 krijg ook heel veel te verduren ( vooral van mijn schoonmoeder) hoe ik dit en zus moet doen..dus niet te veel van aantrekken en doen wat jij het beste vind!

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    @tamara85: ik heb ook heel bewust voor een kindje gekozen en dat ik blijf werken, wil absoluut niet zeggen dat mijn kindje niet de 1e prioriteit is!
    Tuurlijk gaat het kindje altijd voor werk, maar ik denk dat dat voor bijna alle moeders geldt, dus ik ben het absoluut niet met je eens.

Zoals jij het zegt lijkt het net alsof je alle moeders die werken slecht vind, omdat ze hun werk belangrijker vinden dan hun kindje, maar dat is natuurlijk onzin!

suus

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik snap tamara (en ik geloof bullterrier) wel.

Mijn gevoel heeft dit ook lang gezegd. Ik heb de eerste keer huilend mijn kindje naar het KDV gebracht, omdat ik het gevoel kreeg dat hij bij mij hoorde te zijn en niet daar. Alhoewel ik verstandelijk wist dat ik me aan zat te stellen.Want ik zag heus wel de vele voordelen hiervan in. Daarom had ik/ wij heel bewust voor het KDV gekozen!

De reden dat ik (3 dagen) werk? Ten eerste omdat ik thuis anders ook gillend gek zou worden. Maar inderdaad ook, omdat we in een leuk huisje wonen (ZONDER tophypotheek), een auto onder ons gat willen, maar bovenal omdat we leuke dingen willen blijven doen. En leuk betekent voor mij: weekendjes erop uit, op vakantie gaan, etc. Ik wil niet elk dubbeltje om willen draaien.

Ik herken van alle partijen dus wel wat.

15. Niet meer actief

Dat is natuurlijk wel een beetje een naieve gedachte hè! Ik denk dat er maar weinig hun werk op de 1ste plaats zetten. Niet iedereen kan het opbrengen om thuis te blijven als er een kindje is geboren.

En geloof me, het is ook echt niet zaligmakend hoor, dat thuisblijven bij je kindje!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik hoop voor de dames ( tamara en bullterier) dat ze niet alleen komen te staan en dus wel zullen moeten gaan werken om hun kroost te onderhouden.

Natuurlijk kun je er voor kiezen om thuis te blijven, ik heb daar ook respect voor. Mijn buurvrouw doet het ook en zij moeten van 1400 euro rondkomen met 3 kinderen. Echt respect, ik zou gillend gek worden.

Maar let wel op dat er mensen zijn die deze keus gewoon niet hebben. Of eerst wel hadden, maar door omstandigheden toch weer moesten werken.

In de oertijd( ha ha, ik blijf het erbij halen) gingen zowel vrouwen als mannen werken en bleven de kleintjes ook bij "oppas" achter.

17. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Tsjonge jonge jonge, wat andere mensen het toch altijd beter weten he. Ach.. vroeger kenden ze dat helemaal niet, een kinderdagverblijf.. en toen waren veel moeders thuis. Dat kon toen vaak ook nog bijv. financieel. Veel grootouders weten niet eens precies wat het inhoud een KDV en verder denk ik dat het ook veel eigenbelang is, dat ze gewoon zelf graag meerdere dagen hun kleinkind willen zien.
    Er is toch niks mis mee om je kind een aantal dagen naar een KDV te brengen. Leert het functioneren in een andere omgeving, met andere kinderen omgaan, de ontwikkeling wordt gestimuleerd.. da's toch prima.
    Jullie moeten gewoon doen waar jullie je goed bij voelen en ik zou zeker tegen die mensen zeggen dat jullie hier achter staan en dat je geen commentaar meer wenst te horen.

18. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    @ bossi 333
    Ik wil even reagereren op dit stukje tekst!

Ik hoop voor de dames ( tamara en bullterier) dat ze niet alleen komen te staan en dus wel zullen moeten gaan werken om hun kroost te onderhouden.

Hebben Tamare en ik ooit gezegt dat wij niet werkend!
    Het lijkt wel dat jullie je ontzettend aangevallen voelen.
    Maar dat is nergens voor nodig,iedereen moet gewoon doen waar ze zich goed bi voelen.
    Maar er word hier iets gevraagd en daar geven wij antwoord op!
    Niks mis mee toch!

19. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik heb zelf dit jaar een studie afgerond en daarnaast drie dagen gewerkt, dus twee dagen school en drie dagen werken! mijn dochter is 2 dagen bij mijn ouders en drie dagen naar het kdv. Is prima gegaan en ze vond het altijd leuk! Je studie is voor een goed doel en toekomst! Een kind leert erg veel op het kdv. julli hebben er voor gekozen en weten wat het beste is voor jullie kine

20. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Lekker je studie afmaken.

Echt waar in zweden lopen ook allemaal psychisch gezonde mensen rond, en die zijn gaan allemaal fulltime naar de KDV.

Dat je het moeilijk vind, dat je het gevoel hebt dat je kind het beste af is met pa of ma... uiteraard. Die gevoelens zal iedereen wel kennen.

Maar er is niets mis mee, en wat zijn drie halve dagen nou helemaal ( een halve dag is 12 uur :) )

Niets van aantrekken hoor.

onze kleine gaat straks eerst twee, als snel drie als hij.zij 1 is 4 dagen naar de KDV.
    En ik heb een hele vrolijke sociale dochter van 11 die ( omdat ik alleen was ) altijd fulltime naar KDV en BSO is geweest.

Als je altijd bij je kind wil en kan zijn, heerlijk geniet ervan, en als je dat niet wil of kan, voel je niet schuldig.

Als alle vrouwen zouden stoppen met werken ( of alle mannen) . Dan zou de maatschappij instorten. Dus laten we elkaar daar alstjeblieft niet daartoe proberen over te halen.

En echt: je krijgt geen criminele ongelukkige kinderen met hechtingsproblemen als ze 40 pw naar de KDV gaan. Er zitten 168 uren in een week. Genoeg om op te voeden, te vertroetelen en te zorgen.

Deel Deze Pagina