Ik heb eind volgende maand een afspraak bij de gyn. Ik heb vorig jaar begin april een vroege miskraam gehad, 4,3 weken. Verder in het eerste gesprek in oktober kreeg ik meteen te horen dat ze me niet konden helpen omdat ik vanaf de miskraam opnieuw moest beginnen met tellen..na 1 jaar gaan ze kijken of ze ons kunnen helpen en beginnen ze pas met onderzoeken. ik heb vlak na het gesprek met de gyn, ik denk een week of 3 later, 2 dagen voor nod getest. Dit was weer licht positief en weer 1 dag na nod heftig ongesteld. Ik zet de foto er even bij. Dan kunnen jullie meekijken.. wat moet ik tegen de gyn zeggen? Dat ik weer een vroege miskraam heb gehad of is dit vals positief geweest? Ik wil graag m'n verhaal nu goed kunnen doen dus ben graag voorbereid. Ik heb hem van een andere site gehaald, nieuwe telefoon je kent het wel..
Ik kan niet goed zien wat voor kleur streepje het is. Maar heel eerlijk, als de kans bestaat dat ze je opnieuw wegsturen, zou ik op dat moment het niet vertellen en wellicht later in het traject erop terugkomen. Als je niet voor NOD getest had, had je het ook niet geweten. Wel heel rot meis. Ik hoop dat ze je snel kunnen en willen helpen!
Na uploaden is de kleur er inderdaad minder op geworden. Ik kan niet de site hier neer zetten maar daar was hij beter geüpload en weet nog als de dag van gisteren dat ie echt roze was.. maar ik zit dus ook erg te twijfelen.. ik wil niet weer weggestuurd worden we zijn al zo lang bezig. 😔
Ik zou het niet zeggen tegen de gyn. Gewoon niet meetellen. Een zwangerschap met bewijs v echo zou ik mee laten tellen maar een lichte test en daarna menstruatie hoef je niet te melden.
Ligt het aan mij of vindt ik het heel gek als je nu weer weg gestuurd zou worden? eigenlijk toch gek dat ze je dan weer weg zouden sturen. Ik zou het in ieder geval niet pikken of dan een andere arts opzoeken Zoals ik het nu begrijp ben je meer als een jaar bezig en gaat er dus misschien steeds iets fout, dus heb je denk ik gewoon recht op de onderzoeken. Ik zou dus wel eerlijk zijn des te makkelijker ze kunnen achter halen waar het (misschien) probleem ligt. Succes Meis met je afspraak hopelijk gaat de gyn met je mee werken.
Wat vervelend dat je weer voor een jaar bent weggestuurd. Ik denk dat de test wel positief is, maar zou het een biochemische zwangerschap noemen in plaats van een miskraam en het niet melden.
We zijn vanaf feb 2015 bezig voor ons laatste wondertje dus inmiddels al 2 jaar.. maar ik moet vanaf elke "miskraam/zwangerschap" opnieuw beginnen met tellen van de gyn. Gyn weet niet van deze test af van afgelopen oktober.. dua mag ik eind maart weer langskomen. Dan ben ik volgens de gyn. 1 jaar bezig.. wat voor ons natuurlijk helemaal niet zo voelt.. daar had ze niet zoveel mee volgens mij.
Alle gyns zeggen dat. Is een regel denk ik. Je kan zwanger worden zeggen ze dan, een mk kunnen ze niet voorkomen. Ik zou ook niks zeggen.
Volgens mij maakt de gyn niet uit, dit is hoe dit ziekenhuis werkt volgens mij.. ze zal me weer vertellen dat ik dus wel zwanger kan raken, en het nog een jaartje mag proberen.. maar ik weet ook dat ik zwanger kan raken.. alleen hou ik het nog niet 4/5 dagen vast en word ik toch weer ongi.. dit is nu in 2 jaar tijd 3 keer gebeurd. Ik heb een vitamine b12 te kort gehad maar daar slik ik nu tabletjes voor.. heb gelezen dat dat de oorzaak kan zijn.. toch zou ik het voor m'n eigen gevoel fijn vinden dat er een beetje onderzoek word gedaan.. ik hoef niet meteen een traject in hoor echt niet! Maar zaad checken, misschien mij ook checken.. zodat ik dan weet dat alles goed is of dat er iets is waar we wat aan zouden kunnen doen.. snap je me nog wen beetje? 🙈
Mijn eerste idee is ook: gewoon niks zeggen. Maar dan gaan ze wel op zoek naar waarom zwanger worden niet lukt, terwijl dat niet direct het probleem lijkt te zijn. Ik weet dus niet echt of het zo goed is om niks te zeggen. Ik zou eerder ook zoeken naar een gyn die wat begrijpender is. Ik weet hoe 'moordend' de onzekerheid is over of er ooit (nog) een kindje komt of niet. Ik ben zelf 5 keer zwanger geweest en heb 2 prachtkinderen. Maar die tijd voor ze er waren? Ooh wat herinner ik mij die goed. De natuur is soms bikkel hard, maar vergeet niet dat hij soms ook mooie dingen in petto heeft! Veel sterkte, Emilie