Daantje zo duidelijk was het bij ons ook. Heb je foto in mijn OP weer verwijderd ivm privacy, maar ze had dus een roze mutsje met grote bloem op, roze fleechevest aan en lag in een knalroze lodger bunker. En ze heeft ook nog een echt meisjesgezicht. Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben!
hahah het is altijd zoo leuk, zeggen ze dan: wat heb je een leuke dametje komt denk ik doordat hij veel haar heeft lijkt net een meisje
Mijn dochtertje heeft echt een meisjesgezichtje, alleen heeft ze een donkerblauw bontjasje met roze figuurtjes erop. Laatst bij de hema kijkt er een jonge vrouw in de wagen en zegt "Wat zit hij me lief aan te kijken!" Ik zei gewoon "Ja lief he." Geen zin om uit te moeten leggen dat het een meisje is haha Tja het jasje was dan niet helemaal roze, maar wel duidelijk een meisjesjasje hoor
Ik had het laatst ook... Misschien een beetje mijn eigen schuld, maar toch... Ik had mijn dochter een blauw vestje aan gedaan ( staat haar gewoon goed, dat blauw ) en we hebben een blauwe, denim wagen. Die mevrouw twijfelde volgens mij wel ontzettend ( we hebben namelijk een dametje met een fijn gezichtje en een enorme bos haar ), maar vroeg toen na lang aarzelen:'Is het een... eh... jongetje?'. Waarop ik antwoordde dat ik dat ook 40 weken lang dacht, maar het toch echt een meisje is... En hoewel ik de verwarring begreep heb ik gelijk maar allemaal meiden-spul gekocht ( jurkjes, rokjes, maillotjes ).
Hier ook gehad. Dochter lag in de kinderwagen. Met het lakentje over van op deze foto (Zonder het witte dekentje dus). En roze kleertjes aan. En nog vroegen ze is het een jongen of en meisje? Bekijk bijlage 306489
Heb de vraag maar een keer gehad, toen had mijn dochter een vrij stoer jasje aan met een capuchon. Ze zat in de draagdoek en toen vroeg de cassiere: "Is het een jongetje?" Toen ik de capuchon naar beneden deed, zei ze zelf: "Oh nee."
Mijn zoontje heeft grote bruine ogen met heel lange wimpers en veel haar. En ook al heeft 'ie een blauw jack, donkerblauwe spijkerbroek en stoere skategympies aan. Nóg zeggen vreemden vaak 'ze' hahaha
Vaak zijn het die oudjes die het vragen. Maar vroeger (weet niet hoelang geleden) was roze voor jongens en blauw voor meisjes heb ik ooit gehoord. Zou het misschien daardoor komen? Heb het met mijn dochter ook vaak meegemaakt hoor dat ze in duidelijk roze gekleed was en toch een oudere dame vroeg of het een jongen of meisje was.
Haha heel herkenbaar zelfs toen het warm was en ik haar een rokje aandeed weet ik nog dat me dat gevraagd werd
Onze dochter is ook echt een meisje meisje met roze en strikjes in de haren. Rent het liefste rond met haar roze Nijntje buggy en dan toch vragen of het een jongen is.... Ik kan er soms kwaad om worden!
Waarom niet? Het staat een babyjongen even slecht als een babymeisje vind ik. Ik ben allergisch voor roze babyspul en strikjes en haarbanden enzo.
Heb ik ook ZO vaak gehad. Dochter had lang kort haar, maar idd vaak roze kleding en jasje aan, roze speen. En dan idd vragen, 'is het een jongen?' Andersom heb ik trouwens ook een keer gehad. Zoonlief zn haar was wat aan de lange kant, maar ik knip het niet snel want hij heeft heel mooie krullen.
Heb niet alles terug gelezen maar ik herken het ook hoor alleen dan andersom... En net iets erger (vind ik nu) Ik was m'n boodschappen aan het doen en er was een man die tegen mijn zoontje zei; wat ben jij een mooi meisje, ben je met je grote zus boodschappen aan het doen?? dus ik zeg nou ik ben idd met m'n ZOONTJE boodschappen aan het doen ja... de man weer; ohh het is een jongen? En jij bent tienermoeder?! dus ik weer vrij pissig; ja het is een jongen, en niet dat het u iets aangaat maar tiener is al zon 10 jaar geleden voor mij hoor!! Nou ja had die man z'n kop moeten zien... Hihi en hij was echt nog niet stok oud hoor ik denk 50/55 jaar ofzo dus daar kon het niet aan liggen... Toen ik dit aan m'n moeder vertelde zei ze joh daar moet je van genieten. Als je mijn leeftijd hebt hoop je dat ze je 10 jaar jonger schatten!! Nou ik vond het op dat moment echt niet leuk!!
Haha, laatst was er een heeeele oude dame die zei, wat een lief meisje.... Toch? Wij, nee hoor mevrouw, is een jongetje ( zwarte wollen jas aan, spijkerbroek, bruine schoenen ). Ik moest er heel erg hard om lachen, mijn man zat beledigd te mopperen ' Zie je nu wel dat zijn haren geknipt moeten worden, zijn veel te lang '. Hahaha.
Als hele kleine baby in de wandelwagen bak is het weleens gebeurd (ondanks blauw dekentje en jongens mutsje). Maar vanaf hij in de buggy zit is hij nooit meer voor meisje aan gezien (gelukkig).
Vroeger was roze de kleur voor de jongens he In Amerika kregen de jongetjes een roze dekentje want dat was een stoere kleur, en de meisjes kregen lichtblauw want dat was een zachte kleur. Ik sta er dus heus niet van versteld dat de oudere generatie zich al eens mist. Hier ook constant 'hij', vindt het wel grappig