Ervaring als leidster op kdv

Discussie in 'De lounge' gestart door Joyce82, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zit er aan te denken om leidster op een kdv te worden, aangezien ik het helemaal niet meer naar mn zin heb op mn werk. Ben nu projectsecretaresse en heb hiervoor altijd in de Gezondheidszorg gewerkt.
    Wie heeft hier ervaring mee en kan mij leuke en misschien ook minder leuke dingen vertellen?

Momenteel heb ik al een sollicitatie lopen waar ik hopelijk morgen antwoordt op krijg.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier zijn volgens mij onlangs meerdere topics over geweest.
    Misschien kan je via de zoekfunctie iets vinden?
    Elmo

3. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Euh, hoe werkt de zoekfunctie :oops: :rolleyes: :oops:

4. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb het al gevonden ;)

5. luuus

luuus Niet meer actief

ik werk als leidster op een kinderdagopvang nu ong 2 jaar en ik kan je vertellen dat ik het echt super naar me zin heb

ik vind het heerlijk om met kinderen te werken. elke dag is toch weer anders en voordelen, als je je dag niet heb kunnen die kinderen je weer zo goed laten voelen. Zeker de liefde die je terug krijgt van je werk! de banden die je met de kinderen en de ouders opbouwt zijn erg fijn..
    je ziet ze een soort van opgroeien en veranderen..
    je kan er zelf je creativiteit enzo in kwijt alle dagen kan je buiten de vaste routines zoals eten enzo zelf invullen met spelletjes of knutseldingen liedjes zingen ga zo maar door...

nadelen ehm soms vergt het wel veel geestelijke energie die dagen zitten ertussen... bijv veel kinderen op een dag die allemaal erggg druk zijn en misschien die ag wat minder luisteren... maar ja welk werk heeft nou niet zn nadelen

ik zou geen ander werk kunnen inbeelden wat beter bij me past in ieder geval:D

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik werk ook in de kinderopvang 4 dagen in de week. en ik vindt het heerlijk
    er zit een vaste ritme in je werk.maar ook heel veel varietie zoals als je midner kinderen heb ga je wandelen dan ga je bootschapen doen dan lekker buitenspelen en dan wat knutsen en je doen heel veel verschilde dingen. en die kinderen die geven je zo veel liefde voor het werk wat jij doen.

het enigste nadeel dat ik er aan vindt is dat het een zwaarberoep is fysic maar ook geestelijk.

7. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank jullie wel :D
    Hoor alleen maar positieve berichten en kan ook inderdaad niet anders, want werken met kinderen lijkt mij ook fantastisch.
    Ik hoop vandaag wat te gaan horen van mijn sollicitatie, ik hou jullie op de hoogte.

8. luuus

luuus Niet meer actief

spannend ik ben benieuwd! hoeveel uur en wat voor groep heb je voor gesoliciteerd?

9. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    3 dagen in de week, komt overeen met 26,75u.
    Op een groep van 2 tot 4 jaar.
    Ook hebben ze nog een vacature op een groep van 0 tot 1, ook heel erg leuk :D

Zit alleen een beetje met de dagen, woensdag, donderdag en vrijdag.
    3 achter elkaar vind ik best veel.
    Werk nu maandag, dinsdag en donderdag.
    Maar goed, eerst op gesprek en misschien valt er over te praten ;)

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    stomme vraag misschien: ga je dan ook een opleiding toen?
    Zit er zelf namelijk ook over te denken, maar wil dan wel een betaalde stageplaats... En das best lastig te vinden

11. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee, ik hoef geen opleiding meer te volgen hiervoor, omdat ik mijn papieren er al voor heb gelukkig.
    Ik ben gediplomeerd VIG-er niveau 3 (verzorgende individuele gezondheidszorg) en daarmee kan je dus ook de kinderopvang mee in!
    Maar je zit er dus ook over te denken om de kinderopvang in te gaan?
    Het lijkt me erg leuk, ben bekend in de gezondheidszorg, maar wil geen onregelmatige diensten draaien, dus dit lijkt me een prima oplossing zo!
    Suc6 met je beslissing!

12. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ja idd! Fijn dat je de papieren al hebt!
    Ik ben ooit aan de spw kinderopvang begonnen maar na 1 jaar vond ik een andere opleiding toch leuker (maar de stage was geweldig op het kdv!), heb er nu heeeel veel spijt van!

13. luuus

luuus Niet meer actief

de leeftijd van 2 tot 4 vind ik echt heel leuk! en 3 dagen achter elkaar is zwaar maar je heb daarna ook 4 dagen achter elkaar vrij dat is ook lekker! weet je al iets?

14. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Spannend Joyce!

15. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Vriendin van me heeft kortgeleden op een KDV gewerkt. Ze vond het werk opzich heel leuk en de band die je met de kinderen krijgt ook de leukste kant van het werk (wat hierboven ook wel een beetje beschreven staat). Maar zij is er pas mee gestopt omdat zij er te weinig uitdaging in vond zitten... Dit kan natuurlijk heel goed! Het is maar wat je van je werk verwacht en wat je graag wilt.

Heel veel succes er iig mee!

Groetjes

16. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Ik ben het helemaal eens met wat er al is verteld over het werken in de kinderopvang. Ik vind het echt Super!
    De kinderen zijn allemaal erg lief en maken je vaak aan het lachen, ook als je je niet zo fijn voelt.
    Ik zou zo niet kunnen bedenken wat ik niet leuk vind aan mijn werk!

Ik ben benieuwd wat je er van vind, ben je inmiddels al begonnen?

Groetjes Marleen :D

17. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb 2 jaar als groepsleidster gewerkt bij zowel baby als peutergroep. Het is echt super leuk werk, de band die je creeert met de kleintjes is goud waard. Je gaat echt hechten aan de kleintjes maar momenteel wil ik niet meer in de kdv opvangen. Want inderdaad er was geen uitdaging meer voor mij. Elke dag hetzelfde vaak zijn de groepen zo vol dat je amper quality time kan hebben met de kids waardoor je alleen maar bezig bent met verzorgen, verschonen, eten geven.

En lichamelijk is het heel zwaar veel tillen/bukken en geestelijk ook je hebt amper rust aan je hoofd omdat je continu een baby hoort huilen, schreeuwen, praten. Lunchen is gewoon met de kleintjes en dat is eigenlijk meer iets binnenwerken dan rustig eten.

Maar je moet alles zelf 1 keer proberen voordat je hierover kan besluiten. Gewoon doen meid.

18. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Allemaal bedankt voor de lieve reacties.
    Ik hoop vandaag een telefoontje te krijgen voor een uitnodiging, maar heb nog niks gehoord :(
    Ik hou jullie uiteraard op de hoogte en zo te lezen maak ik een goeie keuze ;) :D

19. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Heb even een tijdje niks van me laten horen, maar heb goed nieuws!

IK BEN AANGENOMEN VOOR DE BAAN WAAROP IK HEB GESOLLICITEERD! :D

Ben echt zo blij! Ik kom op een groep te werken van 2-4 jaar en ik begin er 15 mei al mee. Ik heb er zoveel zin in en kijk er dus erg naar uit!
    En wat helemaal lekker is, het is een hele nieuwe locatie die vanaf 6 mei de deuren opent, dus iedereen die daar gaat werken is nieuw, dus dat is wel een voordeel ;)

Doedels!

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wat leuk voor je, gefeliciteerd hoor!

Deel Deze Pagina