Ziektewet na tijdelijk contract en zwanger!

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ntj1987, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ntj1987

ntj1987 Lid

21 mei 2012
    6
    0
    0
    Brabant
    Een vraag:

Even wat uitleg:
    In september 2011 ben ik ziek geworden. Ik had een tijdelijke baan in het onderwijs. Vandaag is officieel mijn laatste werkdag. Als het goed is, geeft mijn werkgever het door aan het UWV.

Mijn huwelijk stond al geplant op 27 april 2012 en deze hebben wij ondanks mijn burnout door laten gaan. Drie dagen later bleek ik onverwacht zwanger te zijn. Gelukkig heb ik het een plaatsje kunnen geven en ben nu super blij met de zwangerschap. Het is vooral wennen aangezien ik ziek thuis zit. Wij verwachten onze kleine 09-01-2013!

Doordat nu mIjn contract ten einde is gelopen, vraag ik me af hoe alles nu gaat lopen. Kunnen jullie mij wat uitleg geven?

Mvg,

Ntj197

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ntj1987,

Als je ziek bent en je arbeidscontract afloopt hoeft je werkgever je geen loon meer te betalen.
    Je krijgt dan van UWV een Ziektewet-uitkering vanaf het moment dat je dienstverband eindigt.
    Je werkgever vraagt de Ziektewet-uitkering voor je aan bij UWv.

Hou er wel rekening mee dat UWV (maximaal) 4 weken de tijd nodig heeft om je recht en hoogte van de Ziektewet-uitkering vast te stellen.
    De eerste uitkering ontvang je binnen 6 weken na je ziekmelding.
    Daarna wordt de uitkering wekelijks betaald.

Actuele informatie vind je op deze pagina.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en natuurlijk ook sterkte met je gezondheid.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina