5weken zwanger en ww loopt 1 sept af

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Flower2212, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flower2212

Flower2212 Nieuw lid

31 jul 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste, ik heb al bijna 7 mnd een uitkering heb altijd meegewerkt met UWV en mezelf netjes aan sollicitatieplicht gehouden heb zelfs meer gesolliciteerd dan wat er gevraagd word ik wou heel graag aan het werk nog steeds, nu ben ik er achtergekomen dat ik 6 weken zwanger ben door de klachten die ik had, mijn ww verloopt 1 sept as, nu is mijn vraag wat doet ww met mijn ziekmelding, de 13 weken die geldt als je je ziekmeldt heb ik niet het is al eind juli! Wat moet ik nu doen, nu gaan werken zal niet lukken veel te beroerd ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Zou ik aub een antwoord kunnen krijgen alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Flower2212,

Als je tijdens je WW-uitkering ziek hebt gemeld blijft de WW-uitkering 13 weken doorlopen.

Is de maximumduur van je WW-uitkering bereikt binnen 13 weken, en ben je nog ziek ?

Je krijgt dan een Ziektewet-uitkering zodra je WW-uitkering stopt.
    Als je vervolgens weer beter bent krijg je géén WW-uitkering meer.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat als je 1 september nog ziek bent, je recht op Ziektewet-uitkering komt te vervallen.

Actuele informatie vind je op deze pagina.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en sterkte met je gezondheid.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina