Baked alaska recept

Discussie in 'De lounge' gestart door Xellepel, 9 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Wie heeft er een lekker recept voor een baked alaska?
    En kan ik beter een creme brulee brander of de oven/grill gebruiken?

2. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Niemand?

3. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Oh ik ben er dol op! Laat bij ijssalon grote beker met verschillende smaken vullen. Dan het ijs uit de beker halen (omkiepen ) en zelfgebakken biscuit deeg als bodem en ermee bedekken (cocktailprikkers!) maar met lange vingers kan ook prima (eventueel besprekelen met grand manier of maraisquin likeur) eiwit schuim (hoeveelheid eiwit afhankelijk van grootte , mengen met wat suiker) erover, alles goed "isoleren ". Ik heb goede ervaring in oven evenals creme brulee brander - bij dit laatste wel goed afstand houden! Half eierdopje boven in met likeur. Lichten uit en aansteken maar !

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    #4 Elena22, 10 dec 2015
    Laatst bewerkt: 10 dec 2015
    Kijk eens op de website van 'Uit Pauline's keuken', haar recepten zijn altijd erg lekker. Zelf gebruik ik een cremee brule brander. Lijkt me dat het ijs smelt als je de eiwitten lang genoeg in de oven wilt hebben tot deze kleuren.

Edit; Ik heb geen gril stand op mijn oven dus bij mij werkt het sowieso niet maar zie in de reactie hier boven dat het wel kan.

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Nog nooit van gehoord, maar het ziet er erg lekker uit :) en gezellig.

mij lijkt het bijvoorbeeld lekker met aardbei en pistache ijs op zelf gebakken cake :) maar daar moet je denk maar net van houden ;)

Deel Deze Pagina