Ontstoken tandvlees.. tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ladies,

Het tandvlees van mijn bovenkaak is van links naar rechts helemaal ontstoken.. Iemand tips hoe ik het kan behandelen? Ik poest 2 keer per dag elektrisch met Meridol en gebruik mondwater, maar het wordt steeds erger lijkt het wel.. Mijn tandarts is met vakantie.. :(

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Geen idee hoe je zoiets zelf moet behandelen en ik denk ook niet dat je dat zelf kan.

Als jouw tandarts met vakantie is, dan hebben ze toch wel een vervangende?

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik heb er ook last van al sinds de zwangerschap van mijn zoontje en het is nooit weggegaan. En hij is al 27 maanden ;)

Ik poets ook elektrisch met Meridol maar het blijft bloeden en pijnlijk.

Het beste is om naar de mondhygieniste te gaan maar dan moet je het daarna heel goed zelf bijhouden eigenlijk met tandenstoken en flossen. Nu doe ik dat dus nooit hoor vind ik zo'n k*tklus!

Je moet anders even googlen staan vaak wel wat tips op.

4. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat vervelend voor je!

Door de hormonen en de extra hoeveelheid bloed in je lichaam kan je tandvlees sneller gaan bloeden. Vaak is er ook minder aandacht aan de zelf zorg, maar 2 x poetsen is voldoende.

De volgende tips die ik je kan aanraden:

Tijdje spoelen met zoutoplossing.
    Glas lauw water met theelepel keukenzout, roeren en 1 minuut spoelen.

1 keer per dag electrisch poetsen: plaats de borstel tegen de tandvlees rand aan en geen extra druk uitoefenen. Daqn verplaats je de borstel van tand naar tand. Voor een goede poetsbeurt ben je echt wel 4 min bezig

en 1 keer per dag met een ZACHTE handtandenborstel. Deze even onder de warme kraan houden (worden de haartjes nog zachter van) en dan licht over het tandvlees heen poetsen/masseren. Hierdoor bevorder je de doorbloeding en dus de genezing.

Verder moet je blijven STOKEN, ondanks de bloeding. Het zal vanzelf echt minder worden. Dit doe je 1 keer per dag.

Natuurlijk kan er ook een andere oorzaak zijn, dus als de klachten langer aanhouden of verergeren, neem dan contact op met de dienstdoende tandarts!

SUCCES!

5. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Niet te veel poetsen! Inderdaad met een zachte tandenborstel, maar beter kan je spoelen met een mondspoeling zoals Corsodyl (verkrijgbaar bij apotheek, veilig tijdens zwangerschap voor zover ik weet).
    Succes!

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Tnx ladies!! Ik ben niet zwanger :)

7. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh sorry....

8. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Corsodyl kun je inderdaad ook gebruiken.

9. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik moest van mijn tandarts dus ook stoken en flossen, ik heb zelfs speciale stokers meegekregen omdat zij dit al zag aankomen. Alleen ik KAN dat echt niet, ik heb het 2 dagen geprobeerd werd er helemaal naar van. Ik vind het zo'n naar gevoel baahh!! :(
    Maar ik zal dat corsodyl ook eens proberen..

10. zohra

zohra Niet meer actief

spoelen met bocosan

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel

heb ook last van gehad en heb een cursus tanden poetsen ervoor gevold haha, je moet je tandvlees poetsen...ze zeiden dat er dan nog wat in die randen achterblijft waardoor het gaat ontsteken.

Voelde mezelf aardig lullig want ik heb best een mooi gebit en poets veel maar dus niet op de juiste manier ;)

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    stoken is echt het belangrijkst. In het begin is het heel irritant maar het gaat steeds makkelijker.
    Het enige wat echt helpt tegen ontstoken tandvlees is naar een mondhygieniste gaan. Waarschijnlijk heb je tandsteen en als ze dat neit weghalen lukt het je niet om je gebit zelf goed schoon te maken. Dat kan namelijk niet omdat de tandsteen in de weg zit. Je kan er zelf paradontitas van krijgen...

13. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik heb er ook wel eens last van en als ik dan een paar dagen goed ga stoken gaat het vrijwel meteen over.
    Stoken moet eigenlijk iedere dag, maar ben ook totaal niet consequent met dat soort dingen.

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    spoelen met Bocasan (weet niet of ik het zo goed schrijf, maar werd al eerder genoemd) helpt bij mij altijd

15. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Ik had er ook last van gebruik sindsdien paradontax en geen last meer ;)

16. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Het is een beetje een vieze smaak, maar spoelen met een beetje tea tree olie en je bent er zo vanaf.
    Verder van Weleda Ratania balsem ( ik heb het waarschijnlijk niet goed geschreven)

17. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland

Is ook mijn tip; tea tree olie. Zelf smeer ik de olie gewoon een beetje op de aangedane plek, smaakt alleen heeeeel vies. Verdunt spoelen is inderdaad ook goed. De weleda tandvlees balsem heb ik voor mijn zoontje gehaald toen hij er last van had, hielp erg goed.
    Sterkte!
    Oja, geen suiker eten als het even kan. Werkt heel erg ontstekings bevorderend.

18. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    even devilchase pb-en zij is tandartsassistente :)

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Corsodyl is een goeie. Heb ik ook gebruikt en merkte gelijk verlichting.
    En dat terwijl ik echt véél last had, m'n tandvlees was helemaal om m'n kiezen heen opgezet.

20. mona23

mona23 Niet meer actief

je kunt ook gewoon naar je huisarts gaan, die geeft je er een kuurtje voor en dan is het binnen een paar dagen over. zo heb ik het laatst gedaan tenminste

Deel Deze Pagina