is het goed om baby lang binnen te houden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tibbeke, 26 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tibbeke

tibbeke Nieuw lid

26 okt 2007
    1
    0
    0
    geachte,
    ik weet dat je een baby de eerste weken niet mee naar buiten moet nemen als het vriest. Maar wat ik gehoord heb, is dat je het beste uw baby de eerste maand totaal niet naar buiten neemt om aan te laten sterken. Wat ik me afvraag is; is dit wel gezond? heeft de baby geen frisse lucht nodig? gaat het niet rapper iets opdoen in de periode erna?
    alvast bedankt

2. Ik heb Mali met 9 dagen voor het eerst naar buiten genomen..Ze is 4 januari geboren. En ik ging geen uren hoor.. Alleen even een stukje wandelen en lekker warm aangekleed en een kruik.. Ik denk dat de frisse lucht juist erg goed is zolang er geen wind in de kinderwagen komt..
    Het advies bij mij was om haar de eerste week zowieso binnen te houden.

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Wij zijn na 9 dagen gaan wandelen, gewoon een klein stukje.

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    volgens mij bij allebei na een week ofzo (okt en juni)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.331
    36.188
    113
    Jesper is na 9 dagen voor het eerst naar buiten geweest. Is goed voor ze hoor, beetje frisse lucht. Gewoon goed aankleden, dekentje enz. erbij.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij zijn ook al snel wezen wandelen met Vigo. Maar ja, het was toen wel april/mei en dus lekker weer.Ik denk dat als je je babytje lekker warm aankleed enzo, je best even snel een blokje om kunt.
    Frisse lucht is voor iedereen gezond!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik snap niet waarom je je kind zolang binnen zou moeten houden hoor. Gewoon even kort lekker buiten lopen, is voor jezelf als moeder ook heel goed!

8. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Wij namen Emma al mee naar buiten toen ze 6 dagen oud was. Ze is dan ook in de zomer geboren en het was mega lekker weer.
    Maar ik heb alleen te horen gekregen dat als ze op hun geboorte gewicht zitten en zichzelf op temp. kunnen houden ze mee naar buiten mogen.
    Idd als je de baby goed aankleed kan het toch geen kwaad lekker wat frisse lucht!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Precies, dat zei onze kraamhulp ook. Wij zijn geloof ik ook na 1 of 2 weken naar buiten gegaan en vervolgens elke dag, juist goed hoor, de frisse buitenlucht.

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Vanuit het ziekenhuis werd mij wel afgeraden om met de kleine naar buiten te gaan als het erg vochtig weer was. Weet eigenlijk niet eens waarom. Verder ging (en ga) ik elke dag lekker met de kleine naar buiten. lekker gezond!

Moet trouwens wel zeggen dat mijn mannetje te vroeg geboren is en aan de kleine en magere kant was.

11. Wij zijn ook na een dag of 8 buiten gaan wandelen met Liene. In de draagdoek, leeker dicht bij papa en dan papa's jas erover. Was zalig, ons eerste gezinsuitstapje.

12. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wij na ca 11 dagen, maar toen kon ik het zelf fysiek pas aan. Anders had ik wel wat eerder gewild. Hier gaven ze als richtlijn, dat je pas naar buiten mag als je kindje weer terug is op geboortegewicht. Dat hebben wij aangehouden.

Veel plezier vast!

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wij zijn ook na 6 dagen al gaan wandelen met de kleine, wij kregen ook te horen dat zodra de keine zich goed warm kan houden dat je lekker naar buiten mag.
    zelfs de vlos zei , toen was de kleine een week oud, dat we hem best in de wandelwagen buiten mochten zetten een uurtje. dat dit heel gezond was voor babies.

joyce

14. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik meende dat je kindje eerst weer op het geboorte gewicht moet zitten voordat je ze mee kan nemen naar buiten, zo hebben wij het gedaan, dat is ongeveer na anderhalve week.

Lekker warm aankleden/instoppen en er is niks aan de hand. Is alleen maar goed.
    Ik ben geboren in de strenge winter van '79. Mijn moeder had mij altijd buiten liggen te slapen in de kinderwagen.
    Lekker in de zon en in de frisse lucht.

15. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    wij zijn ook na een week naar buiten gegaan lekker wandelen..ons is verteld dat je moet wachten tot het navelstompje eraf is..

16. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier zijn we naar buiten gegaan toen Kian terug op zijn geboortegewicht zat. Zo ongeveer toen hij 10 dagen oud was. (31 jan geboren)

17. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Van dag 1 ! Myrthe is eind september geboren. Ik en mijn vriend zijn zowieso al heel veel buiten omdat we gek worden tussen 4 muren. Niet dat we natuurmensen zijn, maar een kort winkelbezoekje, tevoet naar de bakker, enz... Na week 2 was Myrthe het al gewend. Als ik om 3u in de namiddag nog niet was gaan wandelen werd ze lastig tot ze de buitenlucht proefde. Leuk ! Ik denk dat ik op beide haden het aantal dagen kan tellen dat we in 1 jaar tijd niet even naar buiten zijn geweest. Doet mezelf trouwens ook heel veel deugd.

Slecht is MIST. Binnen blijven dan. Alle microben en ziektkiemen vinden dit leuk en kunnen door de mist niet weg waardoor baby's ze vlug opnemen. Koude en regen kan geen kwaad. Wel goed induffelen natuurlijk.

Veel wandelplezier !

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij de eerste zat ik in de kraamtijd al buiten met dr op het terras (juli).. was dag 5 ofzo. Met de 2de zijn we dag 8 voor het eerst gaan wandellen (febr.) Gewoon in de kinderwagen, vest aan, deken erover, kruik bij de voeten en dat ging perfect.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zodra een kind zelf de temperatuur kan regelen kan het wat langer mee naar buiten.

Wist je trouwens dat in Deense kinderdagverblijven alle babies lekker ingepakt buiten slapen? Elke dag? Pas als het kouder dan -10 is gaan ze wat korter naar buiten.
    In Groningen slapen ook veel babies buiten, in een 'lutjepotje' - heel gezond hoor!

20. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Ons is verteld dat je pas met een kindje naar buiten mag als hij zich overdag zonder kruiken zelf op temperatuur kan houden. Aerin heeft in het begin heel erg moeite gehad zichzelf warm te houden. Hij is dus pas na 6 weken naar buiten gegaan.

Deel Deze Pagina