laten huilen of vermaken bij 6 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis75, 26 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje huilt sinds 2 weken veel. Het begon met veel huilen en een verkoudheid en oorontsteking. Ik dacht als ze niet lekker is dan mag ze zoveel bij mij zitten als ze wil.

Nu is de ontsteking weg en de verkoudheid veel minder. 's ochtends kan Tessa zich wel even alleen vermaken maar de rest van de dag is het huilen zodra ik haar neerleg (box of kleed). De wipstoel gaat wat beter maar dan heeft ze het liefst dat ik er naast zit.

Nu twijfel ik dus de hele tijd of het een fase is waarin zij het gewoon nodig heeft veel bij mij te zijn. Dan zou ik kiezen voor veel vasthouden zodat ze zich veilig voelt en vanzelf weer meer alleen gaat doen.
    Of heeft ze al door dat ik haar snel op pak en is ze wat verwend de laatste week. Dan zou ik een paar dagen consequenter moeten zijn en haar even laten huilen.

Beide vind ik prima maar ik weet even niet wat het beste zou zijn nu. Hebben jullie ervaringen met baby's van rond de 6 maanden die doen/deden?

Groetjes Erica

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vermoed het 6 maanden sprongetje, zo klinkt het wel.

Persoonlijk denk ik alles met mate. Zelf knuffelde ik ze wel meer dan anders, omdat ze dat dan blijkbaar ook gewoon even nodig hebben.
    Maar bij 6 maanden beginnen ze wel het 'actie en gevolg' te herkennen dus ik pakte ze niet bij elke snik gelijk op.

3. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hi Erica, zoals je kunt zien aan de banner is Olivier eigenlijk net zo oud als Tessa.

Hier precies hetzelfde verhaal, ik wijt het aan het bekende 6 maanden sprongetje. Ik loop veel met hem rond en houd hem veel op schoot bezig. Hij is gewoon in de war omdat hij weer nieuwe vaardigheden leert.

Soms als ik echt even weg moet, wc of fles maken of zo, dan moet hij maar even blijven huilen en liggen. Niks aan te doen maar zo zielig.

Over een weekje of zo zul je zien dat het vanzelf voorbij is gegaan en ze weer een happy baby is :)

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier precies hetzelfde... Voor zo'n 3 weken terug hebben we een sprongetje gehad, is toen 1,5 week goed gegaan, en we beginnen nu weer gewoon overnieuw.... Ik vind het zo verschrikkelijk vermoeiend he!
    Wat ik vooral veel doe nu is veel blijven praten tegen Vigo. Vanmorgen zelfs een heel verhaal opgehangen over afwasmiddel en een afwasborstel terwijl ik de afwas deed :) Zolang ik bleef praten was het goed, maar als ik ook maar even stil was... huilen, huilen, huilen!

5. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo

marissa heeft dit nu ook, zij is ook verkouden geweest vorige week, dus dacht ook dat het daar mee te maken had, dat ze nu net zoveel aandacht verwacht.
    marissa is 4,5 maand.

weet iemand de leeftijden waarop ze meestal een sprongetje maken?

6. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    klinkt als een cliche maar voelt echt zo: BEN GELUKKIG NIET DE ENIGE! ;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze 6 maanden worden gaan ze steeds meer merken en zien. De wereld wordt steeds groter, en dat is soms best eng. Dan ga je huilen en dan reken je er op dat mama je vasthoudt, troost en geborgenheid biedt. Dat is geen verwennen hoor!

8. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0

9. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Emir heeft nu sinds 2 weken ongeveer tandjes gekregen hiervoor was het gekwijl en pijn van het tandjes doorkomen en nu zijn ze eenmaal door worstelen we nu (zo te lezen ) door een "sprongetje" heen:)
    Emir wilt veel aandacht is huilerig hoort er zo te lezen bij..

10. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hey dat is wel errrug toevallig he onze kinderen zijn allemaal 5 maanden, 3 weken en 3 dagen:)

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ja dat is zeker grappig. Vandaag was het weer "drama" zodra ik haar maar even in de box wou leggen. In mijn armen vond ze het prima. Ze kon wel wat beter in de wipstoel, dan kon ik zelfs iets uit zicht.
    Ongelovelijk hoe snel ze van schaterlachen tot treurig snikken kan switchen.

12. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura wil ook dat ik de hele tijd bij haar ben. Dus leg ik haar lekker bij me op bed en ga naast haar liggen met de comp. en dan speelt ze eigenlijk heel lief alleen. maar ze wil wel dat ik naast haar lig. De wipstoel is eigenlijk de enige plek waar ze zichzelf goed vermaakt, maar om haar daar nou de hele dag in te laten zitten ook geen goed idee. Maar haar laten huilen doe ik ook niet.

Deel Deze Pagina