Zo dIt iS ZeKeR HeL ErG VeRv3l3nD!11!1 dUzZ *oNe lUv* 3n gEwOn oNlE$BaR oftewel in het nederlands: zo dit is zeker heel erg vervelend. En gewoon onleesbaar
Tjonge jonge dit is toch niet te lezen..!? Ik snap niet dat de jeugd dit kunnen gebruiken.. Hopen dat mijn meisje dit later niet doet..!
H4Ha iK ViNd h3t eIgEnLiJk wEl lOlOl dIe bReZ4H TaL!1 HiHi lOl dUzZ haha, ik vind het eigenlijk wel grappig, die breezah taal.
Och, taal is toch een middel om elkaar te begrijpen? Als die kids die zo schrijven elkaar maar begrijpen. Wat ze op school doen interesseert me verder niet.
Ik irriteer me er ook aan (met mate ;o) Als ze het alleen op msn doen, maar ondertussen wel weten hoe ze een voldoende moeten halen voor nederland, is het wat mij betreft niet zo erg.
Ik vind het juist wel super creatief. Ach het is een sociaal iets en zolang ze de taal wel goed kunnen toepassen, maar er niet altijd voor kiezen...
OmA MoEt v3rSgOn3n 3N BaBy lAg tE HuIlEn wAnT HiJ H4D In zIjN BrOeK GePlAsT dE!1 HiHi lOl dUzZ *oNe lUv* MoEdEr kWaM 3r aN En zIj iK VeR$GoN Je wEl zEgT De b4bY Ne lAt oM4 d4t mAr dO3N wArOm oM4 OmA?!?!?! hIhI LoL DuZz *OnE LuV* dEr hAnDeN TrIl3n zO LeKeR 111!11 HiHi lOl dUzZ
Hahaha die breezah taal is wel lollig. Ik heb nederlands gestudeerd en erger me dus vrij snel aan taalfouten, maar weet ook dat taal altijd onderhevig is aan evolutie, en zich dus ontwikkelt samen met de maatschappij. Elk jaar worden er woorden toegevoegd aan de dikke van dale en vallen er een heel aantal vanaf. Het is dus onvermijdelijk en wel grappig want "de jeugd" zet zich zo gewoon een beetje af tegen de oudere generaties (zoals ze in de flower power tijd deden met love and piece en wij met de opkomst van de dance) groetjes!
bReEzah TaAl iSz eChtt zOooo IrRitanT jOhh... Ik denk dat jongeren vooral zo typen omdat dat makkelijker, 'leuker' en 'sneller' is. op msn en hyves worden er ook altijd afkortingen gebruikt, zoals: hvj, nwly, ntb, knzj, jbma. blijkbaar is dat stoer om te doen hahah, maar als er iemand op hyves of msn zo tegen mij praat reageer ik er niet eens op.
Ik erger me daar ook heel erg aan ja! Dat :tog enzo aah vreselijk! Schaf die scholen maar af! haha Wat hier zo irritant is dat ons toestenbord het niet goed doet dan missen er letters bijvoorbeeld, dan vind ik mezelf ook net zo erg als ik ergens iets geplaatst heb! haha maar dan kan ik er niks aan doen!
Oke dan heb ik hier nog wel een voorbeeld voor jullie. We hebben hier op kantoor een discussie over de spelling van 2 zinnen. Deze zijn: Wat vind u? of Wat vindt u? Stel u zich eens voor of stelt u zich eens voor Dit is een kantoor met boven gemiddeld IQ maar dit schijnt lastig te zijn haha. Het is nu oud tegen jong!
Ik ben het met je eens! Maar volgens de oude heren hier is het zonder t als het een vraag is. Regel uit het jaar 0 waarschijnlijk. Maar ach, het houdt ons lekker bezig op een stille vrijdag. hihi
Hahaha die heb ik nog nooit gehoord, -t als het een vraag is. Het is bij jullie dus ook een echte vrijdagmiddag op kantoor? Ik heb hier ook nog vrij weinig nuttigs uitgevoerd