Ik ben op dieet voor mn dochter, melk, eiwit en soja. Nu eten wij elke dag yoghurt en in het weekend een lekker toetje of ijs ofzo. Ook was ik nogal van zelf warme vla oid koken. Door de week eet ik nu fruit na, al ben ik er niet dol op, maar het went. Niks is zo kaal als de rest yoghurt eet. Maar in het weekend vind ik het lastig.. heb ontdekt dat je met de rijstmelk dessertrijst kunt maken, mits je het niet te lang kookt én minder melk pakt, anders wordt het een soort behangplaksel.. Maar wie weet er verder nog iets wat zou kunnen?
Heb net een cursusavond gehad over groene Smooties maken. Ging ook over ijs maken. Allemaal natuurlijke ingrediënten waar geen melkproducten bij worden gebruikt. Als je wilt kan ik de recepten hier wel neerzetten. Heb dus nog niks zelf gemaakt, maar wel gezien hoe zij dat maakte en alles geproefd.
Soyavla? Ik heb bij m'n ouders wel eens de chocoladevla van alprosoya gehad en die was echt verbazend lekker!
Ze hebben van die kookpudding van dr oetker. Ik weet niet of daar melkbestanddelen inzitten maar die kun je maken met soyamelk
Je kan met soyamelk, rijstemelk, amandelmelk en kokosmelk vanallee maken. verder zijn er tegenwoordig heel veel lactose en koemelkvrije producten. je zou nog jellypudding kunnen eten.
Alpro soya heeft tegenwoordig best een uitgebreid assortiment met lekkere toetjes en ijs, vooral de vanille ijs is erg lekker. En je hebt idd ook melkvrij sorbet ijs. Hoop dat het gaat lukken
Er wordt veel soja genoemd, maar daar is haar dochter ook allergisch voor, dus dat valt af! Gebruik even de zoek functie, er zijn al veel topics over deze eiwitallergieen geweest, er zijn zelfs forumleden die hele productlijsten hebben met wat je wel mag. (kan hem op mijn pc even niet meer vinden...) Daar staat vast wel iets tussen! (ps. in het allergievak van de AH hebben ze hele lekkere rijstemelkcholadetablets, die mag je!!)
Toetjes van minusL?? Mijn zoontje met lactose intollerantie kan het prima verdragen! MinusL heeft hedl veel artikelen. Moet je maar eens googlen.
Minus L heeft nog wel koemelkeiwit.... mijn dochter kon helemaal niks anders dan de soyaproducten. gelukkig was ze daar niet allergisch voor. ze kon helemaal niet tegen dierlijke eiwitten.
Als soya ook afvalt, dan heb je rijstdeserts ( Vind mn dochter echt niet lekker ) met havermelk zou je griesmeelpap kunnen maken? Amandelmelk vind ze ook erg lekker. Daar zou je ook griesmeel of custardpap mee kunnen maken. Is geitenmelk misschien een optie? Maar om eerlijk te zijn, toen DL geen toetjes mocht, aten wij ze ook gewoon niet. Het went snel genoeg om niets na te eten en zo is het ook niet voor 1 iemand zielig dat die niets mag. Griesmeelpap gekookt in sinasappelsap is trouwens ook erg lekker, en dan met bessensap! Sortbetijs is ook koemelkvrij. Alleen lactosevrij telt niet hoor, het zijn de koemelkeiwitten die allergieeen verwekken en lang niet altijd de lactose.
Ik zou bij allergische reacties op soja, eiwit en koemelk absoluut NIET kiezen voor amandelmelk tenzij je zeker weet dat daar geen allergie voor is. Rijstemelk kan je natuurlijk zelf creatief mee zijn. Mijn zoon is lactose intolerant(voorheen KMA)en mijn dochter heeft KMA. Het sorbetijs van de AH is inderdaad erg lekker!
Je hebt heel erg gelijk! Ik beredeneerde vanuit mijn dochter en die kreeg pas amandelmelk ruim na haar 2e. Daarvoor mocht ze van mij idd niets met noten - paasstol etc!
Warm fruit van de AH uit de vriezer met gefrituurd bladerdeeg en sorbetijs Ik maak ook creme brulee van sojamelk, maar als je ook geen soja mag is dat helaas ook geen optie. Misschien kan je wel room maken of kopen van rijstmelk, havermelk of zelfs kokosmelk. Flensjes van rijstmelk of je eigen melk. Maar eigenlijk eet ik zelf nooit toetjes. Maar kan me voorstellen als je gewend bent om altijd een toetje te eten dat je het mist nu er zo weinig is. Ja die rijstmelkchocolade is hier bij mij ook favoriet.. jammer dat ie zo duur is he!