Mijn vriend heeft van zijn werkgever een aanbieding gekregen om via het hoofdkantoor bij hen in dienst te komen , zij hebben de zaak waar hij nu werkt 4 jaar geleden overgekocht en hij heeft nu de functie die hij wilde bij zijn toenmalige baas als buitendienst monteur, hier in de omgeving is er minder werk voor hem als bij hen dus moet hij heel veel heen en weer reizen tussen Vlaardingen en Heerhugowaard wat veel tijd kost , dus kwamen ze met dit voorstel , dit zal inhouden dat hij een hoger salaris krijgt en de mogelijkheid om nog verder door te groeien . Er zit een maar aan , het hoofdkantoor zit in omgeving van heerhugowaard dus om nou iedere dag heen en weer te gaan ziet hij niet zitten , en kunnen zij helpen bij het vinden van een woning in de buurt . Ik gun mijn vriend deze kans en sta er ook wel voor open om hier weg te gaan , voel me na 15 jaar toch niet echt een Schiedamse Vlaardinger en heb een groot aanpassingsvermogen Maar ik ben in mijn hele leven nog nooit in de buurt van Heerhugowaard geweest dus is voor mij echt onbekend , ik neem aan dat deze omgeving net zo ontwikkeld is als de rest van Nederland maar zijn er ook echt positieve en leuke dingen aan de omgeving ? Ik heb zowiezo geen probleem met werk aangezien mijn contract per 1-8 niet verlengd zal worden en ik dus tot februari (ivm zwangerschapsverlof) thuis zal zijn en als we dit doen hebben we geen 2 salarissen nodig om rond te komen want het scheelt echt heeeel erg veel hij zal meer verdienen als we met 2 salarissen hebben nu ik werk nu nog part time of basis van een leerlingen salaris .
HHW is hartstikke leuk! Heeft een redelijk centrum waar je toch wel elke winkel kunt vinden die je nodig hebt. Een leuk uitgaansleven en ik vind de mensen wel gezellig. We hebben er zelf ook al eens over nagedacht om te gaan wonen. We doen het niet omdat we hier meer binding hebben, maar het is zeker geen 'slechte' plek om te wonen. Het is leuk daar
Heerhugowaard is heel prima! Mooie wijken met betaalbare huizen, mooi winkelcentrum. Persoonlijk vind ik het teveel nieuwbouw, maar met een gezinnetje woon je er fijn. En als je wat meer echte stad wilt, ben je zo in Alkmaar.
ok , ik ben nogal verwend met het OV hier in de buuurt , kan overal komen zonder auto of lage reistijden ging van 2 bussen per uur , in Limburg ,naar trein tram en metro om de 5 minuten hahah en tig winkel centra om iedere week een andere te bezoeken zonder dat het verveeld afgelopen 3 jaar hebben om mijn carriere gedraaid en heeft hij zijn werktijden en bezigheden aangepast aan mijn rooster , misschien moeten we gewoon eens die kant op rijden om te kijken , zag veel huizen en huurprijzen die komen overeen met de prijzen van hier voor een veel groter woon oppervlak als dat we nu hebben ( 4 kamer app met huur van 600 daar eengezinswoningen met 5 kamers voor ong hetzelfde , ziet er allemaal mooi uit maar dat is theorie ... ws zal de omgeving voor mijn kinderen iets minder geweldvoller zijn , soms schrik ik me rot wat er hier gebeurd en zou ik willen dat ik weer in mijn oude boerendorpje in Limburg woonde
Het is heerlijk wonen rondom Heerhugowaard. Dicht bij voorzieningen en het strand is nog goed te doen. Wij gaan zelf die kant op wonen nu nog in Dirkshorn heerlijk rustig wonen. Huis is nog beschikbaar
Prima omgeving! Vlakbij Alkmaar wat ook een erg gezellige binnenstad heeft. Je zou ook kunnen overwegen om ergens in de omgeving te gaan wonen, Schagen is ook leuk! Gezellig uitgaansleven ook. Of ergens in de rustige dorpjes zoals idd Dirkshorn.
Hier een heerhugowaarder Ik kom hier niet vandaan maar woon niet al bijna 10 jaar! En ga hier nooit meer weg. Winkels in de buurt, Alkmaar op 7 minuten met de bus. Achter ons een prachtig strandje met een groot park. Ik houd zelf van nieuwbouw en woon daar dan ook, jonge mensen, frisse buurten.... Voor de kinderen is alles in de buurt, scholen, speeltuinen, strand, bos noem maar op. Ik zeg goeie keus
Ik zei vroeger altijd! " ik ga nooit in heerhugowaard wonen" en nu woon ik er al bijna 5 jaar met heel veel plezier!! Wij wonen in een wat oudere buurt en daar voel ik mij erg goed bij! Je hebt echt heel veel dingen in Heerhugowaard, qua shoppen sporten scholen, recreatie zit je er heel goed! En vanuit Heerhugowaard kan je echt alle kanten op, de wegen worden steeds beter! Ze zijn druk met het wegennet! Als je nog meer vragen hebt kan je altijd een pb sturen!
Schagen is idd prima wonen. De rest is allemaal al gezegd. prima wonen daar en van alle gemakkelijk voorzien.
Ja leuk. Inderdaad vlakbij alkmaar. Ballorig in de buurt ook de holle bolle boom is in de buurt. Zwarte markt is redelijk in de buurt.
Ik woon er niet zelf maar wel 15 min vanaf. In de winter ga ik er winkelen, mooi overdekt winkelcentrum. Sushi restaurant is daar de beste( als je er van houd haha) Stad van de zon leuke nieuwbouw wijk met groot recreactie meer. Treinstation dus ook ideaal. Alkmaar ligt er naast wat een erg gezellige en leuke stad is. Kortom prima te vertroeven.
Ja, het is daar heel goed wonen! Alkmaar is een heel gezellige stad, de dorpen om Heerhugowaard heen zijn ook erg gezellig en rustig. En voor een heerlijke boswandeling zit je lekker dichtbij Schoorl. Vind alleen de huizenprijzen wel aan de hoge kant.
Hier 1 die in Broek op Langedijk woont. Hhw is een leuke omgeving om te wonen. Zelf zal ik nooit ineen stad willen wonen maar in een dorp rondom Alkmaar en hhw is prima. Met 10 min zit ik in beide steden En mijn sportvereniging zit ook in hhw Dus mijn mening. Eens met bovenstaande reacties
Aaah hhw. Als ik terug kon gaan, zou ik dat zo doen. Ik vind het heerlijk wonen daar. Ik deed toen alles op de fiets en had niks te klagen over ov. Je hebt daar middenwaard die ze flink uitgebouwd hebben en dus ook een grote winkelcentrum is geworden. Je hebt ook centrumwaard, maar die heeft maar een paar winkels. Met de bus ben je zo in Alkmaar. Supermarkten en scholen genoeg.
Ik woon in Alkmaar, dat ligt naast Heerhugowaard. Ik woon hier nu 5 jaar (tot mijn 18e en Brabant en toen 9 jaar Utrecht). Het is natuurlijk allemaal heel persoonlijk maar ik ben erg tevreden hier. Zelf ben ik wel blij dat ik in Alkmaar woon en niet in HHW, omdat Alkmaar toch een grotere stad is, met alle fasciliteiten zoals idd OV en het heeft ook veel historische charme. Verder vind ik de mensen hier echt wel aardig (voor Hollanders dan, want ik blijf een Brabander ) Wat natuurlijk ook leuk is is dat je zó op t strand bent. Zelf zou ik niet boven Alkmaar/HHW willen wonen, want dat is wel echt Hollands/WestFries. Hier heb je nog echt wel een Randstadgevoel.
Heerhugowaard zelf ken ik niet zo goed, maar omgeving is ieg erg leuk Woon zelf in Alkmaar en vind het een heerlijke (niet al te grote), gezellige stad. Bos en strand in de buurt. Leuke dorpjes als Egmond, bergen & langedijk in de omgeving. En je zit zo in Amsterdam. Kortom, heerlijk wonen hier
Jaaaa leuk! Ik zou nog meer "omhoog" gaan Schagen heb ik een tijdje gewoond. Maar nu weer lekker in m'n vertrouwde dorpje! Tussen Schagen en hhw in
Ik wist dat ie ging komen Er is helemaal niks mis mee, maar ik gaf al aan dat t erg persoonlijk is. Als 'import' zou ik me daar gewoon niet thuisvoelen.. Aan de ene kant omdat ik t dus te veel 'platteland' vind met al die dorpen en velden en aan de andere kant omdat de mentaliteit gewoon anders is.
Heerhugowaard lijkt mij ook leuk wonen. Heb er geen ervaring mee want ik woon wat meer naar boven. En ik kom eigenlijk uit gelderland maar woon al 9 jaar prima in de kop van noord holland. Spannend hoor TO. Ik had de gok gewaagd. Vooral omdat je dan thuis kan blijven bij je kinderen.