thnx allemaal zal het aan mijn vriend laten lezen , ik woon liever ook in de buurt vaneen grotere stad , ben wat dat betreft echt verpest haha Zou alleen in Limburg in een dorpje willen wonen , ben daar opgegroeid in een echt boerendurp zat zelf ook al te kijken op de kaart Alkmaar ook nog nooit van mn leven geweest maakt dus ook nog wel een kansje hij moet het voorleggen aan zijn baas kijken tot waar zij kunnen helpen met vinden van een woning , in de vrije sector wordt wel lastig dan moet je inkomen vaan 4 keer de bruto huur zijn zoooo veel verdient hij ook weer niet haha
Ik werk in Heerhugowaard, maar woon in de omgeving Haarlem. Dat kan dus ook. Je hebt namelijk geen last van files van zuid naar noord in de ochtend. Dan gaat half Noord Holland namelijk richting Amsterdam.
Ik woon al mijn hele leven in Alkmaar, ga er niet meer weg . Ik zelf vind Heerhugowaard helemaal niks. Ja, de winkels zijn leuk, maar die heb je in Alkmaar ook . Heerhugowaard vind ik weinig sfeer hebben. Je mag me wel een berichtje sturen als je meer over Alkmaar of de wijken wilt weten. Helemaal noordelijk Alkmaar is namelijk erg ver van het centrum, en dan kun je beter voor Heerhugowaard kiezen....
Ik ben zelf geboren in den helder en heb ook lang in Schagen gewoond.. Ik was ook vaak te vinden in Alkmaar omdat dat de dichtsbijzijnde stad was voor ons.. Eerlijk gezegd vind ik de hele Noordkop verschrikkelijk en daar hoort Heerhugowaard ook bij voor mij. Ben nog elke dag dankbaar dat ik daar ver weg vandaan verhuisd ben... Maar goed het is maar net waar je van houd natuurlijk. Als je van rustig houd, doen! Ben je een stadsmens? Dan ga je echt spijt krijgen.
Ik heb het zes jaar een kans gegeven. Toen ben ik gillend vertrokken. Maar goed, ik kom uit de Geldersche klei en dan is het zowieso enorm wennen. Alkmaar had ik denk ik een stuk leuker gevonden en Bergen vind ik ook erg fijn. Maar Heerhugowaard heeft bij ons een andere naam gekregen; heerhugowaardeloos. En bij "stad van de kansen" hadden wij al snel de variant "stad van de kansloze". Wij zijn er dus vertrokken en willen echt niet meer terug. Het overdekte winkelcentrum is best handig; met slecht weer heb je iets te doen. Maar mij benauwde het ook enorm. Ik voelde me opgesloten. Het strand van Luna vond ik niet prettig ivm al die windmolens die erop staan en dat gezoef om je oren (om over het schaduw-licht-schaduw-licht etc. effect maar niet te beginnen). En in het seizoen "ff naar het strand" was altijd een eeuwigheid onderweg en aansluiten in de file. Alkmaar vonden we wel erg leuk en daar gingen we dan ook regelmatig heen. Wij hadden er ook geen geschiedenis en kwamen dus overal zo'n beetje nieuw binnen. Maar toch, na zes jaar alles proberen, hadden we nog steeds niet het "thuis" gevoel. Ik werd steeds ongelukkiger (dat ga je dan ook uitstralen) en ik was echt zo ver gekomen dat ik zei; ik ga weg, wat jij doet moet jij weten, maar ik vertrek. Het is de beste beslissing ooit geweest. Wat ons betreft dan. Voor een ander werkt het wel heel goed. Anders zou er niemand wonen