Is het leven van je man veel verandert?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dora en Boots, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Uiteindelijk luistert hij vaak wel naar hoe ik erover denk. ;)
    Maar dan moet hij wel eerst even mokken, net een klein kind dat dan zijn zin niet krijgt.;)

Zo had hij bedacht dat hij in de zomer met vrienden naar een dancefeest zou gaan+overnachting en met een andere groep een visweekendje. Dan vind ik dat ook teveel en ga er dan ook over in discussie.Daar is hij dan eerstverontwaardigd over, maar dancefeest is van de baan;)

2. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ja zo gaat het hier ook wel. Maar duurt vaak even voor dat die toegeeft dat ik gelijk heb. Zijn allebei zeer koppig.

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik merkte dat ik voorheen ook wel eeens in die valkuil trapte. Dat ik ging bekijken wie wat deed en hoeveel, tewrijl dat eigenlijk helemaal niet bekangrijk is als je zelf de dingen blijft doen die je wilde doen.
    Mijn man werkt extreem veel (is tomatentuinder)
    maar ik heb toch 1,5 jaar geleden een paard gekocht waar ik superveel plezzier van heb.

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Nu heeft mijn man gewoonweg meer hobby's dan ik, maar heeft wel wat moeten minderen. Hij voetbalt ook, maar speelt om de week een wedstrijd omdat ik moet werken (en geen oppas heb). Hij accepteert het, maar vind het alles behalve leuk. Zijn trainingsavond is dan ook heilig.
    Nu rijd hij ook motor (circuit) en is daarbij vaak een nacht weg, vind ik prima, dat is echt zijn ding en daar kom ik ook niet aan.
    Ik heb er ook niks aan als hij met een uitgestreken gezicht naast me op de bank zit.

Hij zegt soms wel eens voor de grap (nou ja, stiekem meent hij het)... 'alles is mij weggenomen, ik kan niet meer voetballen, de motor moet er maar uit enz. enz. nou, zo erg is het niet hoor!
    Maar hij moet ook vaak thuis zijn omdat ik onregelmatig werk, zo ook aankomend weekend plus de maandag... dan kan ie ook geen kant op, want ik moet werken.. arme stakker. :D
    Een zaterdag samen hebben wij dus nooit, of hij voetbalt of ik werk. zo is het nou eenmaal. ;)

5. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Herkenbaar...
    Dat was 1 van de redenen dat wij laatst hier echt ruzie hebben gehad ( de aantal ruzie's zijn hier op 1 of 2 handen te tellen van bijna 6 jaar)
    Ik was er zo klaar mee.. en heb gewoon alles gezegd wat er op mijn ziel lag.. het was wel een eye opener want nu is hij veel vaker thuis..

Misschien hem even aan zijn jasje trekken??

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn man deed voor we kinderen kregen niet aan sport en vaak stappen met vrienden deed hij ook niet. Zowel hij als ik doen dat nog net zo vaak als voorheen. Verschil is dat we minder drinken en dat we niet meer diep in de nacht thuis komen. Maar nog meer gaan we minder met elkaar op stap en dus vaker zonder elkaar.

Wat betreft werk is mijn man een dag gaan thuiswerken en ook minder gaan werken. Daar hij eerst soms wel 60 uur werkte gaat hij nu meer richting de 40 uur.

Zowel ik als hij zijn verantwoordelijk voor het brengen en halen naar het kdv.

Dus ja, ons beide levens zijn veranderd. Ik durf zelf te zeggen dat mijn man meer voor de kinderen zorgt dan ik.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn ex voetbalde trouwens heel veel en ben blij dat ik geen kinderen met hem heb gekregen. Mede om die reden dus. Ik denk dat ik ongelukkig was geworden van al dat stomme gekutvoetbal. Baahhh.

8. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ja hier is dat ook zo. Mijn man doet nog gewoon zijn ding. Het is zelfs zo dat wanneer ik wegga en mijn man gewoon zijn hobby's wil doen ik oppas regel voor M.!!

Ook wanneer zijn jongens dus mijn stiefkids er zijn. Is hij vaak weg en redden wij ons wel met zijn allen. Maar toch vind ik het wel sneu voor de jongens die komen natuurlijk hier niet het weekend voor mij!!.

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Hier een mannetje wat bijna 7 dagen per week werkt ( hortensiaas) en op di er niet is
    Maar het is nu wel zo als hij savonds moet overwerken of iets anders heeft hij dinsdagavond gewoon thuis komt
    En tja ik vind het niet erg was altijd een huismus en als ik echt weg wil zonder Zoey dan kan dat gewoon dan gaat ze naar 1 van haar 2 oma`s en dit is nog maar 1 keer gebeurd in 1 jaar tijd .

Ik zou het niet pikken als er stiefkinderen zouden zijn en hij weg zou zijn .

Mijn leven is dus niet echt veranderd vind ik ja ik heb gezelschap gekregen nu ik mijn kleine heb en me vriend werken is

10. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier wel veranderd hoor. Hij is veel meer thuis na zijn werk, en houd rekening met mij en Finn.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Jeetje, meid, wat rot! En helemaal rot dat je het dan zo netjes aankaart en er zo'n (non)reactie komt... Ik geloof dat ik toch wel lichtelijk uit m'n vel zou springen. Wat nou 'zal wel moeten'? Je hebt toch ZELF gekozen voor een gezin!? Je wist toch van tevoren dat dat betekende dat je leven zou veranderen??

Bah, ik kan zo slecht tegen zulke mannen... (ik lees mijn ex hierin terug, vandaar). Mijn man is gelukkig net als ik van het overleggen en bespreken. Alles kan, alles mag, maar wel in overleg. Als hij weer zou willen gaan fietsen, dan weet ik dat hij heel wat uurtjes per week weg zou zijn, maar dan zouden we wel even bespreken wanneer dat het handigst zou zijn en dan is er imo niets aan de hand.

Sterkte, meis! Zo te lezen heeft jouw man nog heel wat jaartjes volwassen worden in te halen... ;)

12. Dora en Boots

Hohohoho:)
    Natuurlijk staan nu alleen zijn slechte kwaliteiten in dit topic. Logisch, ik ben/was boos en dan vergroot je het ook nog eens.

Maar naast dat hij idd af en toe enorm onvolwassen kan reageren, kan hij er ook rustig over praten. Meestal hebben we het er een dag later nog eens over en dan snapt hij echt wel wat ik bedoel.;)

Hij is natuurlijk niet alleen deze slechte eigenschap, zo zijn we nu druk bezig met de kinderkamers. Donderdag wou een vriend graag vissen, dan gaat hij echt niet mee vissen. Zijn prioriteiten liggen dus verder wel goed. Ik moet maar eens rustig met hem praten met hoe het voor mij voelt, dan komen we er wel uit:)

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ach ja, zo heeft iedereen weleens van die dagen.

Ik denk dat het door je zwangerschap ook wel net even iets erger lijkt dan dat het is.

Volgens mij reageert iedereen weleens anders dan de ander wil.

Hij had gewoon zin in allebei en een keer zonder gezin. Nou snap ik best.

Morgen is hij misschien weer in een andere bui, :)

14. Dora en Boots

Dat is ook geen probleem;), structureel vind ik het wel een ander verhaal.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    precies.

16. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Via internet is het soms moeilijk te beoordelen. Mijn man had in het begin echt serieus een probleem met samenleven en afspraken maken. Naast het feit dat er soms mensen aan de deur stonden omdat meneer een dubbele afspraak had, was voor mij de maat vol met een vakantie.

Ik had met moeite twee weken vakantie ons samen ingepland. Meneer was er volledig mee eens. Een week voor de vakantie zei hei dat hij was gevraagd op het laatste moment een scouting kamp leiding te geven. Dat viel helaas in de tweede week en het was wel handig als we wat eerder terug gingen zodat hij kon helpen met spullen klaarzetten. Bij mij schoten toen die 5 dagen wel in het verkeerde keelgat. Bij hem waren het dus geen buien. Ik hoop dat de man van de TS dus wel buien heeft.

Deel Deze Pagina