Is het mijn karakter of toch niet???

Discussie in 'De lounge' gestart door This is me, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatien

mamatien Niet meer actief

Dit alles erkennen en inzien is denk al de grootste stap die jij hebt kunnen maken!!

En daarna ben je meteen naar ha geweest en nu ga je naar het maatschappelijk werk..

Ik wil alleen even zeggen dat ik vind dat je echt goed bezig bent!! :)

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wow wat super knap van je!! Heb echt respect voor je! Ik wil je veel succes mensen, wat fijn dat jullie het samen doen.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Thanx :)

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Iedereen bedankt voor jullie reactie's.
    Is best fijn om zulke lieve woorden te lezen :)

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

dus: je kan als een kreng uit de hoek komen. dit bedoel je waarschijnlijk niet zo
    je ziet neit als mensen een grapje maken en dan denk je dat het serieus is en dan kan je je aangevallen voelen . je voelt je dan onzeker en aangevallen. dan reageer je met een tegen aanval (als in aanval is de beste verdediging.) waarschijnlijk om niet te laten zien dat je je gekwetst voelt. Negeren is ook een verdedigingsmiddel om je gevoelens weg te stoppen. werkt alleen niet, je stapelt gewoon door. door te negeren reageren zij daar waarschijnlijk ook op omdat ze zich aangevallen voelen.
    je hebt behoefte aan een voorspelbaar en duidelijk dagritme. dit geeft je houvast. niets mis mee hoor. sommige mensen gaan gewoon met de stroom mee en sommige hebben wat meer duidelijkheid nodig omdat ze dat veiligheid geven.

misschien een rare hoor, maar kan je laten testen op autisme?

anyway, Op het moment dat je ziet dat dingen neit goed lopen kan je gaan zoeken waarom en er iets aan doen. Het lijkt me belangrijk om met mensen die je na staan te gaan praten hierover. zolang je neit weet hoe iemand in elkaar zit blijf je tegen dezelfde dingen aanlopen. Vrienden kunnen je helpen zoeken naar hoe of wat. Je hebt een laag zelfbeeld. Waarschijnlijk omdat je al heel lang besvestigd word in hoe je denkt dat je bent (ik ben een kreng, niemand vind me aardig, ik kan geen vriendschappen onderhouden) Het punt is dat je hier zelf erg van overtuigd kan zijn en dan jezelf in dat patroon gaat zetten. Je moet weten dat je vast een leuk mens bent. je hebt een man, je bent een goede moeder (anders was je neit zo bezig met de palnning rondom je kindje en zette je je verhaal hier neit neer) je wilt wel, maar hoe is neit zo heel simpel.
    begin met te realliseren dat je op een ander spoor zit qua communicatie dan andere mensen. als zij iets zeggen hoor jij het anders. (zij maken een grapje, jij neemt het serieus) en andersom ook. (jij reageert krengerig, zij hebben neit door dat je bang en gekwetst bent) Als je je realiseerd dat dit gebeurt kan je misschien proberen om het te checken. Ik besef dat het lastig is om dit te doen met iedereen, maar met je man en je vrienden van vakantie is het misschien een goede plek om te beginnen. Je wilt veranderen, je wilt weten waar het in zit, ze willen de vriendschap behouden dus ze willen vast helpen. Je kan met hun gaan kijken wanneer het fout gaat. Door te vragen telkens, maar misschien ook door iets af te spreken met je man. dat op het moment dat jij je onzeker voelt over een opmerking je bij hem kan checken of het zo bedoelt is (eventueel door iets heel kleins dat anderen het niet eens doorhebben. moet je naar zoeken)
    Voel je niet raar met je planning hoor, heel veel mensen wille`n een planning en zekerheid of duidelijkheid.
    En probeer jezelf neit te bevestigen in je negatieve zelfbeeld, maar er een ader tegenover te zetten. zodra je denkt 'zie je wel, ik kan geen vriendschappen houden of mensen vinden me een kreng' kijk of je dan ook kan zien dat je een leuk mens bent en de moeite waard, en met een iets ander 'vertaalsysteem' in je hoofd
    en hulp zoeken is neit gek hoor, een buitenstaander kan vaak wat helderder zien wat er gebeurd.

hoop dat ik een beetje duidelijk ben?

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik snap precies wat je bedoelt.
    Het is mij ook een tijdje gelukt (3 jaar lang) om een andere zelfbeeld te hebben en minder heftig op alles te reageren.
    Het rare is dat ik het (meestal nadat ik al gereageerd heb) het vaak wel zie,maar op dat moment helaas niet.
    Wil er sowieso ook eens met de mw over de mogelijkheid van testen hebben.
    Hopelijk kunne hun hier wat in betekenen.
    Al is het maar om dingen uit te sluiten.
    Dat zou mij denk ik al een hele hoop rust geven,nu blijf ik maar malen "kan ik dit of dit hebben".

Deel Deze Pagina