Is het mijn prikkelbare darm of toch wat anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hellen1971, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
  2. Olyfje

Olyfje Lid

21 feb 2008
    51
    0
    0
    Lieve meiden,

Tis me gelukt hahaha, t was even wat werk maar heb een banner!

Echt leuk om die onder je berichten te zien!

En uiteindelijk was het zo makkelijk (achteraf gezien..), hihi..

Fijne avond nog!

Liefs en knuffel van (een) mammie in spe
    (wat klinkt dat toch heerlijk!)

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Leuk he...Olyfje. En dan elke nieuwe dag even snel inloggen om te zien dat ie echt weer een dagje verder is ;)

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vanacht was het weer zover.. Erge buikpijn.. Om 2.00 s nachts maar op de wc gezeten met hevige buikkrampen, om te proberen er wat uit te persen :oops: uiteindelijk is dat gelukkig gelukt en namen de krampen wat af, maar het is nog niks waard.. Het voelt zeg maar alsof je heel erg aan de diarree bent en de wc nauwelijks kunt halen haha.
    Hoe omschrijen jullie de buikpijn? En is de pijn ook door de dag heen altijd aanwezig?
    Liefs Daantje

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    De buikpijn kan zeurend, kramepnd of stekend zijn. Soms van die gemene steekjes links en rechts in mijn buik, zeurend en drukkend, vooral in de bochten van de dikke darm en gewoon de hele dag het gevoel dat ik een skippybal heb ingeslikt die men vervolgens van binnenuit probeert op te blazen :(

6. Olyfje

Olyfje Lid

21 feb 2008
    51
    0
    0
    Precies goed beschreven Hellen!

Alleen wel even een tip Daan, heb ergens gelezen dat je (sorry voor het taalgebruik) beter niet kunt persen omdat (zeker als je zwanger bent) je dan last van aambeien kunt krijgen...

Succes meid, uit eigen ervaring en die mensen hier met ons, weten hoe pijnlijk het kan zijn!

Misschien dat je aan de HA een middel kunt vragen? Mijn HA heeft mij een keer vezels aangeboden (uit een zakje wat ik dan in mijn eten kon doen).. Heb dat toen niet genomen maar misschien dat het een idee voor je is? Als je dat nu mag innemen ivm de zwangerschap (dat weet ik niet)?

Ontzettend veel sterkte toegewenst en ik hoop echt dat je, je op korte termijn wat beter zult voelen!

Liefs en een hele dikke knuffel!

7. Olyfje

Olyfje Lid

21 feb 2008
    51
    0
    0
    Hihi Hellen, zeker want het blijft genieten om te zien dat er zo een klein maar ontzettend groot wondertje in je groeit!

En de banner maakt je er nog bewuster van..
    Elke dag, zelfs een paar keer op een dag hihi!

Liefs.

8. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Hellen, jammer dat je zo'n last heb van je buik. Ik herken het absoluut, daarbij heb ik door de drukke bewegingen van m'n darmen ook continu last van maagzuur. Bij mijn dochter ging ik tijdens de zwangerschap maar 1 keer in de 5 dagen naar de wc, en ben nu bijna 11 weken zwanger en het is weer precies hetzelfde. Helaas. Activia wil bij mij nog wel eens helpen, en gebroken lijnzaad in de yoghurt helpt. Verder veel water drinken en veel bewegen. Voor iedereen hier, kijk uit met laxerende middelen he die mag je echt niet zomaar gebruiken als je zwanger bent, maar ik neem aan dat jullie dat wel weten als ervaringsdeskundigen ;) Succes ermee hoor!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik ga dus vanmiddag mar eens lijnzaad halen en tuttifrutti. Da's lekker en goed voor de stoelgang. Als je dat te zoet vindt, kun je er ook wat van door je yoghurt doen. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap.

En ik kreeg de tip om mijn broodbakmachine eens van stal te halen en zelf een stevig volkorenbrood met toevoegingen als noten, lijnzaad, gedroogde abrikozen en/of vijgen te bakken. Lekker en vezelrijk. Wel voldoende bij drinken.

Lactulosesiroop (voorgeschreven door huisarts) kan helpen en is kennelijk veilig bij gebruik tijdens de zwangerschap. Ik probeer het liever nog even met de huismiddeltjes.

10. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Tja en je kan in plaats van latulosesiroop ook gewoon een eetlepel olijfolie in een glas sinasappelsap doen, werkt ook. Ben ook meer van de huismiddeltjes hoor ;) kiwi's doen het bij mij trouwens ook goed, maar volgens mij was dat al gezegd.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vanacht weer niet geslapen van de buikkrampen, ik ga nu nog maar onder de wol, als me dat lukt..:(

Deel Deze Pagina