Gisteren is bij mij de 20 weken echo afgenomen. Het kindje ziet er goed uit. Alleen bij het hersenvocht meette de verloskundige 0,99 (ik weet niet precies wat dat is). Vanaf 1,0 zit je volgens de verloskundige in een risicogroep en word je doorverwezen naar de gynaecoloog ivm de kans op een waterhoofd. Nu zijn mijn man en ik erg ongerust en vragen wij ons af of ons kindje ook kans daarop heeft. Het verschil tussen 0,99 en 1,0 is niet zo groot. We zitten er erg mee: wat moeten we doen? Hoe ongerust moeten we ons maken (of juist niet?). Alvast hartelijk bedankt voor uw reactie!
Hoihoi, Toch kan die ene tiende milimeter wel het verschil maken! Je ziet wel vaker dat het met de 20 weken wat vergrootis maar dat dat gedurende de zwangerschap weer recht word getrokken maar omdat inderdaad de kans wat groter word,zal de echo nog een keertje herhaald worlden om jullie meer zekerheid en duidelijk heid te kunnen geven. Zet de vragen die je hebt op papier en stel deze bij de volgende echo! De echoscopist kan je dan precies vertellen hoe het zit. Tot nu toe is er geen reden tot bezorgdheid en is de kans groter dat het gedurende de zwangerschpa verdwijnt Imke