hallo allemaal, Ik heb een vraag, die vast al eerder is gesteld hier, maar ik ben een beetje onzeker . Na drie ronden klussen zonder resultaat, heb ik deze maand de ovutest gekocht. Op twee dagen had ik een 'lichte' testlijn. Nu lees ik hier op het forum en op de verpakking dat de testlijn minimaal hetzelfde of dikker moet zijn dan de controle lijn. Dat was dus niet het geval.. Ik wordt wel altijd regelmatig ongesteld (ben al 7 mnd gestopt met de pil). Kan het zijn dat je ongesteld wordt zonder dat je een echte eisprong hebt? Of heb ik hem waarschijnlijk wel gehad maar werkt de test dan niet zo duidelijk...? Ik heb echt geen flauw idee...ga komende maand ook temperaturen voor de zekerheid. Alvast dank voor jullie reactie!
Heb je dus maar 2 dagen getest? Ik zou vanaf dag 8 gaan beginnen totdat je een posi test hebt, dus misschien wel 10 dgn.
Yup, niet maar 2 dagen testen, doortesten...(niet te lang hihi kost je teveel geld)... Maar idd..op dag 8 beginnen en 10 dagen doorgaan (maximaal) Temperaturen kan idd ook wat meer inzicht geven. Mits je het goed doet
Als je voor het eerst ovu-tests gaat gebruiken raad ik je aan die goedkope te nemen van matcare of sensitest. Die zijn niet duur zodat je er veel kan bestellen en dus ook vanaf dag 6 of 7 kan beginnen met testen. Test elke dag rond dezelfde tijd (vanaf de middag) en hou je plasje een uurtje of 3 á 4 op. Ik heb dit zelf gedaan afgelopen ronde en heb prima mijn piek kunnen vinden. Het voorbeeld staat wel in mijn fotoalbum. Het kan zijn dat je je piek gewoon gemist hebt doordat hij maar kort was. Maar het kan ook zijn dat je een erg vroege eisprong hebt. Aangezien je regelmatig bent, ga ik er vanuit dat je wel een eisprong hebt. Ik hoop dat je over 2 daagjes een posi test in handen hebt. En anders veel succes voor de volgende ronde!
Ik ben begonnen op dag 9 met testen en heb dat vijf dagen gedaan. Op dag drie en vier had ik een licht streepje, dag vijf was het weg en toen ben ik gestopt...had ik misschien toch even door moeten testen..?
Ik sluit me aan bij het antwoord van Tezzz. Ik teste steeds rond de middag en probeerde in de ochtend dan niet te veel te drinken en mijn plasje op te houden. Dan zie je het streepje steeds dikker worden. Misschien heb je net niet lang genoeg getest. Wel lekker altijd rond de zelfde tijd testen, je hormoonspiegel veranderd namelijk de hele dag door.