Nou ben ik toch wel heel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Ik drink telkens rond en na mijn eisprong geen koffie meer omdat ik bang ben dat (mocht ik zwanger zijn) de kans op een miskraam groter is. Maar...ik heb er zo'n zin in en voel me zo moe als ik geen koffie drink. Zit nu op het werk en ben benieuwd naar jullie mening. En hoeveel koffie jullie drinken wanneer en hoe. Vertel Vertel...! Bedankt alvast he meiden! groetjes de koffie junk Luna1 P.s. even voor de duidelijkheid, ik beperk het maar tot 2 koppen p.d....
Hey Luna! Ik heb gewoon altijd koffie gedronken alleen in het begin van mijn zwangerschap had ik er niet zo'n zin in maar daarvoor en nu drink ik gewoon koffie, 'smorgens 2 kopjes als ik zin heb tenminste want dat is niet elke dag zo! Ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was?! Succes!
Koffie is vieze stinkende meuk. Ik vind 't bijna net zo erg als roken en drugs gebruiken, haha! Mensen zijn er verslaafd aan, en maar volhouden dat het geen verslaving is. Dus, ik drink nooit koffie. Ik heb geen idee of het invloed zou hebben op de zwangerschap, dat heb ik nooit ergens opgezocht of gelezen. Maar als jij denkt dat het de kans op een miskraam vergroot, zou je dan niet beter helemaal kunnen stoppen, en niet alleen rond, op en na de eisprong dag? Gewoon nieuwsgierig.
Ik drink ook geen koffie ( maar jah dat is omdat ik het niet echt lekker vind). maar wel heb ik nu twee boeken waarin beschreven wordt dat het wel een zwangerschap in de weg kan zitten.
Een paar maanden geleden was het in het nieuws dat aangetoond zou zijn dat vanaf twee koppen koffie per dag de kans op een miskraam bijna verdubbeld wordt.... Vanaf het moment van een positieve test stap ik dus over op caffeinevrije koffie. Tot die tijd blijf ik het -net als mijn wijntje- lekker (met mate) drinken! Ik zou me bij 1-2 koppen per dag geen zorgen maken!
Koffie schijnt idd de kans op een miskraam te vergroten. Maar dan alleen als je meer dan 3 koppen p.d. drinkt. Met meerdere miskraam wordt geadviseerd om max. 1 kop p.d. te drinken. Maar zo rond je eisprong kan het nog geen kwaad. Het kindje heeft nog geen bloed verbinding met je en er komt dus niets van de cafeïne bij je ukkie terecht. Op z'n vroegst pas na de innestelling je druk om gaan maken. lief Mara
Het gaat inderdaad om de cafeïne, niet om de koffie zelf. Dus energydrankjes zou ik ook matig mee zijn.
Vroeger werd er ook gewoon koffie gedronken en er was over mk oid nog nix bekekend en al onze vaders moeders tantes en oma's dronken het vast ook! Je mag ongeveer 2 a 3 kopjes per dag dus als je dat gewoon volhoud is er nix aan de hand....
Ik drink nooit koffie of thee, maar wel een blikje redbull iedere dag, anders val ik op het werk echt in slaap. Zou er mocht ik zwanger zijn wel mee stoppen hoor dan maar een slaapkop!
Ik drink nu nooit meer dan 2 kopjes per dag. (voorheen kon ik er gerust 5 a 6 drinken op een dag ) Energie drank zou ik persoonlijk niet drinken na mijn NOD daar zit zoveel caffeine in. Maar hoe zit het met thee dan weer? Ik drink elke dag kruiden thee en ik geloof dat dat geen kwaad kan toch? Behalve dan weer met kaneel... groetjes Inger
Alleen bij hele grote hoeveelheden. Met een gewoon puntje apeltaart ofzo kom je daar niet op. Niet echt iets voor stress dus.
Ik ben ook matig met koffie sinds ik zwanger wil worden. Ik drink meestal 1 bakje caffeinevrij en als ik aan't werk ben 1 kopje gewone koffie. Volgens mij hoef je er niet zo over in te zitten hoor! Ik meende dat het drinken van koffie alleen een negatief effec heeft als je echt 6 a 7 koppen koffie drinkt per dag. Maar je kan nooit voorzichtig genoeg wezen natuurlijk...
ik ben ook koffie verslaafd! nou had ik me voorgenomen dat als ik zwanger ben, ik dan caffeine vrije koffie wil drinken, maar dat wordt ook afgeraden! weet niet waar ik dat ook al weer heb gelezen maar drink geen caffeine vrij in de plaats van gewone, daar zit ook een stofje in wat de kans op een miskraam vergroot. en gewone thee mag ook niet, dan wordt het maar groene thee en rooibos of warme melk met honing