Beste UWV team, Ik werk met een oproepcontract oftewel 0 uren contract bij een logistiek bedrijf, heb wel een vast aantal uurtjes in de week. Nu is mijn vraag, stel ze willen me na mijn verlof niet meer terug omdat het bedrijf niet goed loopt misschien, of dat andere mijn plek in hebben genomen, dat zou zomaar kunnen, ik heb niet zoveel rechten met dit contract. Heb ik dan nog recht op zwangerschapsuitkering... ? Ik lees overal als je zelf ontslag neemt dat je er dan wel recht op hebt mits je 10 weken na dat ontslag moet bevallen maar ik lees nergens iets over als je ontslagen wordt je daar ook recht op hebt? Ik denk zelf van wel maar toch wil k het eventjes vragen hier. Alvast bedankt!
Beste Buikje123, Je wilt graag weten of je recht hebt op een Zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) als je ontslagen wordt. Wanneer je vermoedelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na het einde van je dienstverband is dan kan je een WAZO-uitkering krijgen. Het maakt daarbij niet uit of je ontslagen bent vanwege bedrijfseconomische redenen of vervanging. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Mariëlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare