Ben ik zwanger of niet?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Banaan, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaan

Banaan Nieuw lid

11 jan 2007
    2
    0
    0
    Hallo :)

Ik neem de pil en ik ging mijn regels hebben op kerstmis, dus besloot ik ze gewoon nog een maandje door te nemen. Dus ik heb ze 42 dagen genomen. Gisteren was de laatste. Vandaag neem ik er dus geen meer tot ik mijn regels heb (meestal 3-4 dagen na dat ik mijn laatste pil heb genomen, dus ik krijg ze hoogstwaarschijnlijk op zondag of maandag).
    Maar vrijdag (dus 7 dagen geleden) heb ik seks gehad, maar ik had die avond de pil vergeten te nemen, en de avond daarvoor ook.. :S
    Ik heb zaterdag dan 3 pillen genomen, en mijn strip uitgenomen (dat waren er nog 4, t.e.m. woensdag).

Is er een kans dat ik zwanger ben?
    Zo ja, hoe groot is deze...? :S

Ik heb meestal wel buikpijn als ik mijn regels krijg, maar ik weet ni.. Ik heb echt een ander gevoel dan anders. En toen ik opeens dacht aan vrijdag, kreeg ik toch ff schrik..

Dit zijn zo de dingen die ik heb opgemerkt, en die ik normaalgezien niet heb als ik mijn regels moet krijgen :
    - héél veel krampen
    - 2x duizelig geworden
    - heel warm & benauwd
    - 2 dagen na de seks had ik een beetje rozige vloeistof in mn slip, maar geen maandstondenbloed of tussentijdse bloeding want daar was het veel te weinig voor
    - borsten zijn opgezwollen (maar ik heb er nooit op gelet of ik dit altijd heb als ik mijn regels moet krijgen of niet)
    - ik moet meestal maar 1x per dag naar toilet en vandaag ben ik s ochtends geweest, op school, en 2x thuis (heel dringend).
    - ik heb eigenlijk geen honger en toch blijf ik maar eten
    - heel onregelmatige huilbuien. Moest kei hard beginnen om niets eigenlijk. Heb soms het gevoel dat ik op het punt sta om te huilen, maar dan lukt het gewoon niet. De ene moment heel blij, de andere heel down, de andere heel moe..
    - s ochtends op school had ik het gevoel dat ik moest kotsen

Pff kweet t echt ni. Kheb zo is gekeke op i-net en blijkbaar heb ik wel n redelijke kans om zwanger te zijn omdat het rond de dag van mn ovulatie was fzo.

Kdenk da ik voor de zekerheid gewoon een test ga doen.
    Weet iemand op welke dag ik deze het beste kan nemen voor het nauwkeurigste resultaat?

Alvast bedankt!

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej banaan...

Zelf denk ik niet dat je zwanger bent... de pil houdt namelijk een eisprong tegen... (natuurlijk kan het altijd zijn dat je bij die 1 % zit, aangezien de pil voor 99% helpt) en vooral aan het einde van de strip, als je hem dan een keer vergeet, dan heb je niet meteen een eisprong.

Die symptonen die je hebt zouden kunnen komen omdat je je pil een maand hebt doorgeslikt. Heb zelf wel eens een week doorgeslikt en werd daar ook niet goed van..Wat ik zelf dus altijd deed, ipv een hele maand doorslikken, was gewoon een week doorslikken. dan verlaat je het ook je menstr. en dan begin je na een week weer met een nieuwe strip.

Succes in ieder geval!
    KuZzz

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hoi,

toen ik stopte had ik hetzelfde.. ik werd pas na 8 weken ongesteld maar dat was omdat je lichaam aan het ontpillen is

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    In de fase waarin jij je pil bent vergeten is het heel onwaarschijnlijk enne... 3 pillen dan inslikken in 1 keer, lieverd lees je de bijsluiter wel ff :confused:

5. wouzy

wouzy Lid

11 jan 2007
    10
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Barneveld
    ik de pil ook eens een week doorgeslikt en toen ineens stopte ik met de pil en had seks met me vriend.. alleen ik werd niet meer ongesteld ik werd het 3 maanden niet ik dacht na de 2e maand hetzelfde als jij oooh shit ik zou toch niet zwanger zijn (ookal was dat geen probleem) maar ok nou dan ga je maar op een site lezen wat de symtonen zijn ooh dat heb dat heb ik en dat heb ik op dat moment bekruipt je die angst ja ik ben zwanger dat kan niet anders wat ga je doen je gaat je je erop instellen ! na 2 testen nagatief dacht ik nog dat ik zwanger was wand ik dacht waarom word ik dan niet ongesteld ?
    ik raad je gewoon aan om er niet te druk om temaken meid wand juist als je je te veel mee bezig bent krijg je ook al die kwaaltjes (tussen je oren)
    je kan het beste afwachten en ja doe maar voor de zekerheid een test !
    maar ik geef de andere dames ook gelijk het is heel onwaarscheinlijk dat je de eisprong hebt gehad maar omdat je je nu te druk maakt dus stress kan ook tegen werken ik zou als ik jou was gewoon weer de draad oppakken en afwachten... meer kan je niet doen meid
    ik wens je er heel veel sterkte mee en ik hoop je geholpen te hebben

liefs wouzy

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

ontpillen? geloof dat je het verhaaltje nog ff een keertje door moet lezen :) ;)

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hahaha, my thoughts excactly! :)
    Maarjah, zoals Maisy ook al schreef, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent ;)

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

wow...dat had ik nog niet eens gelezen...overheen gelezen...das idd niet zo slim!

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik was 14 dagen na de pil zwanger, je kan zwanger worden als je 1 maal de pil vergeet in te nemen hoor, vraag maar eens aan je dokter die kan dit bevestigen

10. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ligt er aan wanneer je je pil bent vergeten Zico

11. Banaan

Banaan Nieuw lid

11 jan 2007
    2
    0
    0
    Oke nu voel ik me al veel opgeluchter :D Ik dacht ook al wel dat het wrs gwn tussen mn oren zat.. In de klas waren we er trouwens over bezig dat sommige meisjes niéts van symptonen hebben als ze zwanger zijn, en het dus niet weten en uiteindelijk pas na maanden doorhebben dat ze zwanger zijn. Is wel handig als je zwanger zou wíllen zijn natuurlijk, maar anders :p
    Bedankt!

12. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Als je niet zwanger zou kunnen worden terwijl je de pil slikt zou ik niet op deze aardbodem rondlopen. Mijn moeder slikte namelijk trouw de pil (niet vergeten!) maar ik heb toch doorgezet

Maar ja kan het natuurlijk altijd testen als je je druk maakt. Groetjes

13. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    onze dochter is ook van tijdens pilgebruik en had er zelf niet 1 vergeten

Deel Deze Pagina