Is het mogelijk?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mom2be2, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mom2be2

mom2be2 Actief lid

3 mrt 2009
    146
    36
    28
    Hoi allemaal..
    Ik moest eigenlijk vrijdag de 20ste met n nieuwe strip microgynon 30 beginnen. Nu de eerste pil vergeten en de zaterdag begonnen. Afgelopen woensdag flinke pijn in mn buik links onder. Moest meteen aan de pijn van n eisprong denken. Nu heb ik de vruchtbaarheidskalender van deze pagina ingevuld...en zou idd 2 dec mn eisprong zijn. Kan dat?? Toch n eisprong krijgen na het vergeten van 1 pil? Stiekem toch wel spannend.
    Groetjes

2. mom2be2

mom2be2 Actief lid

3 mrt 2009
    146
    36
    28
    Iemand??? Ervaring met dit??

3. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Volgens mij had ik ook al gereageerd op dit verhaal in een ander topic van jou. :)
    De kans dat je een eisprong hebt gehad is zeer klein.
    Sowiezo krijg je als je de pil slikt nooit een eisprong. De hormonen van de pil voorkomen dat je eitje rijpt.Je menstruatie is dus eigenlijk ook nep, enkel een ontrekkingsbloeding.
    Als jij al jaren de pil slikt en er 1 vergeet na je stopweek is de kans nihil dat je een eisprong hebt gehad.
    De hormonen die je lichaam normaal produceerd om een eitje te laten rijpen worden door pilgebruik niet aangemaakt. Als je zou stoppen met de pil moet je lichaam eerst een tijdje "ontpillen" voordat zij zelf weer hormonen gaat produceren en dus een eitje kan laten rijpen.

Waarom wil je zo graag weten of je een eisprong hebt gehad? Je slikt de pil om niet zwanger te worden neem ik aan. Ben je meerdere pillen vergeten in je strip voor je stopweek? Ben je bang dat je ongewenst zwanger wordt? En als je twijfelt kun je altijd over een week of twee weken een zwangerschapstest doen.

4. mom2be2

mom2be2 Actief lid

3 mrt 2009
    146
    36
    28
    Bedankt voor je reactie..
    K ben gewoon benieuwd of iemand zoiets heeft meegemaakt. Toen ik na jaren stopte met de pil om zwanger te worden..werd ik niet ongesteld maar meteen zwanger..vandaar mn twijfel. Heb nu n gezonde zoon van 8jr.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    De eerste week van pilstrip is de belangrijkste. Als je er daar 1 vergeet, zou je toch een eisprong kunnen krijgen. Kans is niet erg groot natuurlijk, zeker als je er maar 1 vergeet, maar is er wel.
    Het is niet voor niets dat er altijd duidelijk staat dat je nooit stopweek langer moet maken.
    In de stopweek kunnen je eigen hormonen hun eigen ding doen en eitjes groeien, start met strip onderdrukt dit dan weer, waardoor geen eitje uitrijpt. Er is wel een 'kritische' grens, als een follikel die bereikt kan-ie door blijven groeien en tot een eisprong leiden. Dat kan gebeuren als je dus niet op tijd gaat remmen door pil weer te slikken.

En ontpillen, dat hoeft dus echt niet iedereen. Ik was ook meteen na stoppen zwanger, eisprong 14 dagen na start onttrekkingsbloeding.

Dus ja, het is mogelijk. Kijk even in je bijsluiter, maar ik geloof dat ze adviseren om de rest van cyclus veilig te doen (condoom). En in de volgende stopweek bij twijfel of uitblijven van bloeding een testje doen.

6. mom2be2

mom2be2 Actief lid

3 mrt 2009
    146
    36
    28
    Bedankt Kache...ik heb idd het internet vanalles gelezen. Is niet zo verstandig om die eerste te vergeten. Nu ben ik in de tweede week er nog 1 vergeten. Echt dom...veel aan mn hoofd..normaal ben ik erg secuur. Heb nu n beetje zeurderige pijntjes soms...moet nog tot zaterdag de pil slikken en daarna de stopweek. Afwachten dus...

7. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Als je dan je ontrekkingsbloeding krijgt wil t niet zeggen dat je nier zwanger bent.. ontrekkingsbloeding is nep! ;)

8. mom2be2

mom2be2 Actief lid

3 mrt 2009
    146
    36
    28
    Ja klopt pandabeertje...we zullen zien. Als het zo zou zijn is het van harte welkom hoor...😊

9. Saartje79

Saartje79 Lid

1 mrt 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb op meerdere sites gelezen dat een bloeding in de stopweek niet hoeft te betekenen dat je niet zwanger bent. Ik heb onder een andere topic mijn verhaal gedaan en het komt op het volgende neer.
    ben vorige maand op dag 4 van mijn menstruatie gestart met de pil. Ik dacht dat het veilig was om tussen dag 1 en 5 te starten met de pil. nadat ik de bijsluiter goed heb gelezen blijkt dit anders te zijn. Starten op de eerste dag van de menstruatie maakt de pil meteen betrouwbaar. Later starten is pas na 7 dagen de pil nemen betrouwbaar.

Op dag 4 gestart met de pil. Rond dag 15 vreselijke pijn in mijn onderbuik. Ik herkende dit als eisprong zoals bij mijn laatste zwangerschap. een week later met vlagen misselijk en tintelingen in mijn borsten. ik heb mijn pil strip afgemaakt en pas op de 5de dag ben ik ongesteld geworden. Daarna ben ik gestart met de nieuw strip, maar de misselijkheid wordt meer. Ik heb eergister een test gedaan en deze was negatief. Deze test heb ik in de avond gedaan, omdat ik niet langer in spanning wilde zitten.

maakt het veel uit of je in de ochtend of middag test? en zou het kunnen dat ik ondanks een negatieve test toch zwanger ben? Ik wil morgenochtend weer testen, want de misselijkheid gaat nu gepaard met zeurend gevoel in de onderbuik. Ik probeer mezelf gerust te stellen en te denken dat het vast gewoon mijn maag is die van slag is, maar vind het zo lastig om met deze klachten rond te blijven lopen.

Deel Deze Pagina