Op dit moment zit er zo'n grote zwarte vast onder een beker (op de grond). Mijn oudste dochter komt zo thuis en die mag het naar buiten gooien. Ik heb er echt een trauma gekregen van die dingen. Toen ik hier net woonde en in bed lag, zat 1 van mijn katten zo naar mij te staren en ik om mij heen kijken wat ze nou zo bijzonder vond..............er liep dus zo'n gore spin op mijn bed!!! Sinds die keer check ik elke avond mijn kamer/bed op spinnen, is eigenlijk best abnormaal Ik heb liever een wesp of een bij in huis, die durf ik wel te vangen en naar buiten te gooien.
Brrrr, ik krijg echt overal de kriebels nu... Getverdegetver... We wonen gelukkig in een huis met heel weinig spinnen (twee hoog, dat scheelt). Geen huisspin hier. Af en toe een kleintje, en die kan ik wel aan. Maar van die grote zwarte/bruine dingen die je HOORT lopen... Echt ik zou erin blijven. Heb ooit op mijn vorige werk in de nachtdienst een spin om zeep geholpen. Ik werkte alleen daar 's nachts (psychiatrische instelling). Liep mijn ronde, en zag ineens dat monster... Echt reusachtig. Ik kon hem niet laten lopen, want als er iets is wat ik erger vind dan een spin zien, is het wel te weten dat er ergens een spin zit, maar hem niet zien... Dus ik dat beest met een bezem in een hoek gedreven, ging hij gewoon in de aanvalspositie staan. Met die voorpoten omhoog, zoals vogelspinnen dat op Discovery ook doen... Ik heb hem met de bezem geplet, en hem laten liggen voor de dagdienst, want ik kon het echt niet aan om hem ook nog op te ruimen....Ieks!!
Ik heb vandaag de eerste ook weer naar buiten gegooid. Zag hem gisteravond al bovenaan op de witte muur zitten, en nu zat ie op de theedoek toen ik m'n handen wou drogen aan de handdoek. Ik ben zooo blij dat m'n ene dochter dat niet gezien heeft, die was zich waarschijnlijk kapot geschrokken Dus blijkbaar is het seizoen idd weer begonnen. Hier hebben we vaak van die grote zwarte. Vorig jaar hadden we zo'n grote, die liet zich van de muur op de vloer vallen, toen hoorde je "plof" en daarna letterlijk getrippel van het lopen! Lekkerrrr
Hier gisteren ook een gigantische spin, schrok me rot!!!! Misschien ligt het aan de provincie's? Haha, ook ik woon in het noorden!
Hier heb ik er sinds een week weer last van. Krengen! Ik moet er niks van hebben, als ik er 1 zie lopen maar kan hem niet vangen dan kom ik die kamer echt niet meer in
zit dit topic echt met koude rillingen te lezen...ben zoooooooooooooo bang voor spinnen Als ik maar 1 spin zie doe ik geen oog meer dicht...echt panisch bang, denk dat dit ook met onze oude buren te maken heeft...die kweekte vroeger vogelspinnen, en er zijn er wel is meerder ontsnapt...en het ergste is dat die een keer in mijn moeder dr slaapkamer zat op het gordijn...wat een gegil er toen in huis was(manloos huis) is er savonds laat een oom van mij gekomen en die heeft hem gepakt en door de wc gespoeld...niet dat ik nog op die wc durfde te plassen he!! en sindsdien ben ik bang voor elke spin die ik zie
Meid, ben maar blij dat je niet in de polder woont! Ik tref hier spinnen in huis, zo groot heb ik ze mijn leven nog niet gezien! Inderdaad, voorjaar en herfst. Schrik me een ongeluk en heb er nog weken last van. Vorig jaar zat er een enorme spin in bad! Ik zal nooit meer verder de badkamer inlopen voordat ik in bad heb gekeken! Tip: bij de blokker heb ik een spinnenvanger gekocht. Dat is een lange stok met een bakje eraan. Je zet het bakje op de spin (stok is lang genoeg) en dan duw je met de stok op het bakje en dan schuift er een klepje dicht. Die zet ik dan met spin en al buiten, mag Roosman die opruimen!
Volgens m'n vriend komen spinnen die je buiten zet weer naar binnen, dus hij maakt ze altijd dood. Ik kan dat alleen niet over m'n hart verkrijgen, dus zet ze altijd buiten
@roos76 ik woon midden in de polder tussen de boeren velden en water en bos en duinen ideaal voor spinnen en ander ongedierte hahahaha
Ik neem dus straks echt allemaal horren voor de ramen he, als we verhuisd zijn. Woon nu 3 hoog en hier geen last van spinnen. Ben zo bang voor ze. Juk.
Nou ik was vorige week aant poetsen, was op weg naar boven en er kriebelde iets op m'n wang. Ik dacht een stofdraadje ofzo weet je wel? Dus ik wuif/blaas 'm weg...bleken er pootjes aan het stofdraadje te zitten. Man oh man ik viel bijna van de trap! Was zo'n hooiwagen trouwens.
Als ik het aan mn man vraag is het altijd spinnenseizoen hahaha ik ben altijd op spinnenjacht als meneer er weer eentje heeft gezien lol.
Gisteravond in de gang ook weer een hele dikke grote zwarte spin. Volgens mij hebben we een plaag. Maar ik heb ze liever dan vliegen
Ik woon in een nieuwbouwwijk. Daar zijn nog geen bomen, en dus ook geen vogels die de spinnetjes op eten! Wij stikken van de grote vieze kruisspinnen in de schuur, in de tuin en overal hangen van die vieze webben! Als ik iets vreselijk vind is het dat ik in het donker thuis kom, fiets in de garage wil zetten en dat je dan zo'n slinger in je gezicht krijgt. GETVER! Ik ren altijd naar binnen en vraag aan mijn vriend of de spin niet in mijn haar bungelt of zo! Die gore grote zwarte spinnen vind ik ook vies. Pak altijd een dot WC-papier, pak hem op en gooi hem naar buiten... zo ben ik dan ook wel weer hihi.
Ik krijg gewoon hartkloppingen van die enge beesten! Gisteravond een grote bij de drempel. (was ik al meerdere keren overheen gelopen...) Gelukkig hebben we 3 katten. Dus die heb ik er naar toe gebonjourd en die gingen ermee spelen en tenslotte heeft 1 hem opgegeten. Brrr... Krijg weer rillingen als ik er weer aan denk. Ben allang blij dat ik ze niet dood hoef te maken.
Bah, ik word helemaal kriebelig van dit topic. Vind spinnen zo eng en goor. Jaja, en met opmerkingen als 'ze zijn heel nuttig hoor of ze doen niets', daar kan ik niets mee. Ze doen wel wat, ze bezorgen me een hartverzakking. Wij wonen in een huis wat zo'n 10 jaar oud is. Overal zitten horren voor de ramen, maar toch, we hebben hier in het voorjaar tot halverwege de zomer vreselijk veel spinnen. Ik heb er soms slapeloze nachten van, want ik kom ze op de raarste plekken tegen. In de bestekla, in mijn kledingkast, ze laten zich zakken aan draadjes van het plafond, onder mijn bureau, in de gordijnen etc. Walgelijk. Zal best dat het een indicatie is voor een gezonde leefomgeving, maar ik ben niet blij met die spinnen. Ik maak ze zelf altijd dood, zuig ze op met de stofzuiger en grote jongens (of meisjes) sla ik dood met de telefoongids. Mijn man zet ze een enkele keer nog wel een buiten, maar meestal spoelt hij ze door de w.c. die hij van mij dan nog 2 x moet doortrekken.
Wij hebben er ook last van en je hoort ze gewoon lopen over de vloer meestal komen die grote krengen nooit alleen, vaak met z'n 2en en bij ons komen ze vanuit de kruipruimte naar boven