Hoi, Gisteren ben ik naar de gyneacoloog geweest. Die heeft mij zeer amateuristisch behandeld. Als ik binnenkwam mocht ik me meteen uitkleden en op de tafel leggen en nam ze een echo. Ik had haar vorige week gezegd dat ik 5 weken ver was (dacht ik) dus ze zocht naar een hartslag en toen zei ze me vlakaf,sorry dit is een miskraam. Ik zie een vruchtzakje,een dooiertje maar geen vruchtje of hartslag. Ze wou me vandaag al curreteren maar ik weigerde,en toen pas vroeg ze me wanneer mn laaste menstruatie was. En plots zei ze oei je bent nog maar 5 weken en enkele dagen. Misschien is het dan toch goed. Vrijdag neemt ze de beslissende echo en als daarop niets te zien is dan is het een mk zegt ze. Maar is vrijdag niet te vroeg om een finale beslissing te maken? Mijn laatste menstruatie was 29 december,ik ben op 13 januari zwanger geworden (dat weet ik heel zeker want mijn vriend is maar 1 keer deze maand thuis geweest door zn werk) is het dan niet normaal dat er nog niet echt iets te zien valt?
hoi Framboosje, de manier waarop je bent behandeld is allerminst vriendelijk zeg. Je kunt bij 5 weken en 2 dagen vaak nog niet zoveel zien, of je moet wel een heel goede echo hebben. Vrijdag zou je wel echt een vruchtje moeten zien en ook een kloppend hartje zou dan te zien moeten zijn. Maar als jij het te vroeg vindt voor een beslissing als het dan niet te zien is, dan zeg je dat je nog een week wilt wachten, dat is je goed recht! Een week later kun je dan weer een echo laten maken. Je kunt ook de afspraak voor komende vrijdag annuleren en er een maken voor de week erna, dan moet er zeker wat te zien zijn. Sterkte! Mirjam