hoeveel drinken BV kindjes per keer...zo ongeveer??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door petra2278, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi hoi, ik ben de BV aan het afbouwen op de actieve manier dmv kolven. ik ben nl te bang dat mijn productie snel terugloopt en ze daardoor niet meer genoeg uit de borst krijgt (maar ik dat dus niet weet).

ze heeft dus gisteravond 19:00 een flesje van 70cc gedronken, om 20:00 uur een toetje aan de borst en om 21:00 uur nog 30 cc uit een flesje gedronken. Soort van clusteren denk ik want ze had de hele dag al nauwelijk geslapen....Daarna is ze de nacht ingegaan. Ik heb rond 23:00 u nog wel even de druk eraf gekolfd.
    vanacht om 03:30 u ook de druk eraf gekolfd, zo ongeveer 40 cc uit 1 borst in 2 minuten. Van diezelfde borst kreeg ze 04:00 u nog een toetje na het flesje van 03:45 van totaal 100 cc.

vanochte d daardoor natuurlijk stuwing.
    om 07:00 u dronk ze een flesje 90 cc en gaf ik haar een toetje aan de borst. Daarna is ze weer gaan slapen en ze slaapt nu nog steeds.

zojuist om 10:00 u weer gaan kolven, want borsten zaten overvol..niet zo gek natuurlijk.
    maar ik kolf beide kanten 2 minuten, totaal 90 cc!!
    is dat normaal?
    zou ze zelf ook zoveel drinken of meer drinken als ze aan de borst lag?
    en waarom drinkt ze dan nu maar flesjes van hooguit 100 cc?

stiekem dacht ik ook: wow...ik kolf zo snel 90 cc af...ik kan wel gaan kolven en haar de melk blijven geven...of gewoon toch maar doorgaan met de BV...dat komt door de hormonen denk ik. Op een of andere manier vind ik het toch zonde dat ik stop, maar aan de andere kant maakte het mij zovaak zo onzeker dat gehuil aan de borst. ik heb de afgelopen weken vaak gedacht; ik stop....maar op weg naar de drogist voor kunstvoeding keerde ik dan toch weer om...

nu ik wel de knoop heb doorgehakt (dacht ik) ga ik t opeens zo missen en zonde vinden...terwijl KV kindjes ook gewoon groeien maar toch...
    misschien niet goed mijn twijfels hierop te schrijven want ik weet dat er veel op dit forum helemaal de BV-fan zijn...toch wil ik het even met jullie delen.

maar hoe kom ik erachter hoeveel ze uit de borst dronk?
    ze had met de BV trouwens genoeg aan 6 a 7 voedingen...5 overdag, vaak nog 1 (of was dat maar een halve voeding?) extra in de avond clusteruurtjes en 1 's nachts...

2. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Als jij steeds een flesje melk blijft geven kan het zijn dat ze daarom onrustig aan de borst is.

Uit een flesje drinken is zo veel makkelijker voor het kindje.

Wetend wat ze drinken word lastig. Maar ga er van uit dat ze genoeg krijgt als natte luiers blijft houden.

3. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ongeveer even oud. Als ik een flesje kolf drinkt hij 120 tot 150 cc.

Ik zou zeker doorgaan met bv. Ook ik twijfel soms of het goed gaat, of hij genoeg krijgt en of ik moet overstappen. Maar probeer het vol te houden. Ik vind zijn gezondheid te belangrijk om ermee te stoppen en hoop hiermee hem het beste te geven.

Probeer haar anders langer per keer te voeden if meer te kolven. Bied haar eens bijv 120 cc aan in de avond om te kijken of ze het op drinkt. Misschien komt ze erna dan niet meer voor een toetje. En ook minder de fles geven. Kan zijn dat ze dan de borst ff minder fijn vindt.

Had ik ook met mijn zoontje. Ik geef nu alleen een flesje gekolfde melk als het echt nodig is.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh je maakt het jezelf onnodig moeilijk! Als jij een fles per dag geeft en verder op verzoek aanlegt kun je er echt an uitgaan dat je kind voldoende binnenkrijgt, ook al weet je het aantal cc's niet.
    Kolven en dan de melk geven kost je veel meer tijd en moeite. Ik moest het de eerste tien weken doen bij mijn dochter...nou ik was dolblij toen dat niet meer hoefde!
    Ze dronk toentrouwens per voeding iets van 75-100cc per keer, 8-12 keer per dag.

Geef gewoon die fles als dat je wat lucht geeft, maar bespaar je al dat kolfwerk joh! Dt kan altijd nog als je het toch leuk vinden weer gast werken...

Deel Deze Pagina