Is het niet te veel, 2 x per dag rijstebloem?

Discussie in 'Voeding' gestart door Anasthesie, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    We hebben een notoire flesweigeraar in huis. Na aantal maanden proberen en 3 maanden mijn ouderschapsverlof leek het goed te gaan en ze dronk wel 3 flessen per dag op de kdv. Maar na 3 weken vakantie is het weer een drama - ze gilt als ze maar een fles ziet. Ik werk 3 dagen per week, dus op maandag moest ik maar om 2 uur naar de kdv rijden om BV te geven omdat ze helemaal niks wilde, geen fles, geen fruit, geen water. En krijsen :(

Vandaag dus van alles meegegeven: 3 flessen, 2 tuitbekertjes, een potje groente (fruit hebben ze daar) en een pak rijstebloem. En guess what? Fles is nog steeds no-no maar ze heeft groente en fruit op en zo'n 200 g moedermelk + rijstebloem als pap verdeeld in 2 voedingen.

Nu vraag ik me af: als dit soort patroon een uitkomst is en op de kdv gaat ze ipv melk 2 keer per dag een pap met rijstebloem krijgen, kan dat? Is het niet schadelijk voor haar? Hoe vaak mag je eigenlijk rijstebloem geven?
    Het is maar 3 dagen per week zo, en 4 dagen voed ik haar zelf + groente/fruit/boterham.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij geven ook 2 keer per dag papfles, om 7.00 en om 19.00 uur
    wij doen er dan 2 of 3 eetlepels in

een kind mag (volgens mij) 7 eetlepels op een dag hebben aan rijstebloem... dus maakt naar mijn idee niet uit of je dat verdeeld of in 1 keer doet.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.055
    454
    83
    Vrouw
    Zit daar een max aan, aan rijstebloem? Dat wist ik niet.
    Ik geef 's morgens een fles met fijne granen (5 scheppen) en 's avonds met rijstebloem (5 scheppen). Dus wij doen dat hier ook... twee papflessen. Lust ze geen fijne granen (Groeiontbijt van Bambix)? Dan heb je niet zo veel rijstebloem op een dag... als je dat niet prettig vindt.

4. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Mijn dochtertje krijgt in elke fles 2 scheppen rijstebloem, om het wat dikker te maken, ze krijgt 4 flessen 180/6.
    Anders heeft ze de fles binnen 5 min leeg. Deed het eerst altijd met nutriton. Maar cb gaf aan dat het ook met rijstebloem kan. In de laatste fles doe ik een schepje meer om er een echte papfles van te maken.
    Er zit geloof ik wel een max aan de hoeveelheid rijstebloem, maar het cb gaf aan dat het ook aan je kindje ligt. Als deze er goed op reageert maakt het niet echt uit.
    Mijn dochtertje groeit gewoon netjes op de lijn. Dus ze wordt er ook niet extreem dik van ofzo.

Fijne granen is zeker vanaf 6 maanden?

Deel Deze Pagina