Wie kent het boek lastige kinderen, dan heb je geluk van berthold gunster? Ik heb het gelezen en ben er erg enthousiast over. Ook al heb ik ook wel wat kanttekeningen. Wie kent het ook en wat vind je ervan? Als je het niet kent, aanrader!
Misschien had ik de titel als onderwerp moeten zetten van het topic . Gaat over hoe je met 'lastige' kinderen om kan/moet gaan. Centrale stelling is dat je vooral moet zorgen en niet al te veel moet opvoeden (onder dit laatste valt alles wat je aan een kind wil leren voor later). En dat je je vooral ook moet afvragen wat lastig gedrag is, of dat wel daadwerkelijk lastig is en voor wie? En verder mee gaan met behoeftes en wensen van het kind (binnen dus basale grenzen en daarin consequent zijn). Soms is ie wat radicaal maar in de basis ben ik het met hem eens. Ben benieuwd wat je ervan zult vinden!
Nav van jouw bericht, ga ik het nu zeker lezen. De mijne is zeker niet lastig, maar voor het geval dat het gaat gebeuren of de tweede lastig zal zijn... altijd fijn om te weten wat te moeten doen.
Toevallig ook wat over gelezen (in de Margriet nota bene), lijkt mij inderdaad ook erg interessant. Ben me momenteel ook een beetje aan het verdiepen in Unconditional Parenting, ik zie wel wat parallellen.
Oooooh, na even googlen, dat is die man van het omdenken!! Ik heb het boek niet gelezen. Laatst in een tijdschrift een artikel over hem gelezen. Past precies in onze auti-opvoeding. Niet verwend, gewoon net even anders. Mijn verjaardag duurt nog even, maar het boek over omdenken staat al op mijn lijstje. Misschien deze eraan toevoegen.
Hier hebben ze 'm bij de bieb, wel uitgeleend, maar heb 'm gereserveerd dus hopelijk mag ik 'm binnenkort gaan lenen